Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 58 flitst niet meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz 58 flitst niet meer

Hallo,

Misschien dat jullie raad weten want ik vind geen oplossing.

Sinds vandaag wil m'n Metz Mecablitz 58 niet meer flitsen.
    Ik heb hem nog maar een kleine maand en tot nu toe heel tevreden over geweest.

Eergisteren een update gedaan naar de meest recente versie van de firmware en alles verliep vlot. De batterijen er achteraf terug in en nog enkele testen gedaan, geen problemen.
    Vandaag zet ik de flits aan, alles komt netjes op het display maar ik hoor niet meer de biep dat de flitstatus OK is en het groene lamp/knopje brandt ook niet meer. De rest lijkt in orde alleen het flitsen lukt niet meer.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt!
    Last edited by StarX; 4 november 2009, 21:02.

Re: Metz 58 flitst niet meer

Terug voor garantie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En anders nogmaals de firmware proberen te updaten?

Comment

zonet iets vreemd gemerkt. Als ik de flitser aanzet staat er op het opstartscherm V 3.0 nochtans is de meest recente versie die op de site staan 2.0.

Morgen probeer ik nog eens een update hopend dat Metz de V 3.0 van het net heeft gegooid wegens te veel problemen met Canon (de Nikon firmware is al 3.0).

Terzijde: wel niet professioneel dat je de updates enkel met Windows kan laten uitvoeren en niet op Mac.

UPDATE: foutje, had naar de 48 gekeken ipv de 58... 't is al laat op de avond...
        Last edited by StarX; 5 november 2009, 22:33.

Comment

Heb je al eens een reset gedaan?
          Druk daarvoor op de toets ‘Mode’ en houd deze gedurende 3 seconden ingedrukt. In het display wordt dan ‘Reset’ aangegeven. Na ongeveer 3 seconden wisselt de aanduiding in het display naar de initiele toestand.
          Hiermee kan je wel geen firmwareupdate ongedaan maken.

Comment

Ja, had ik meteen nadat ik het probleem had al gedaan... Metz stelde zelf voor om hem binnen te doen ter reparatie maar graag zou ik eerst nog eens proberen met een vorige firmware versie, iemand een idee hoe ik dat kan doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StarX Bekijk bericht
              Ja, had ik meteen nadat ik het probleem had al gedaan... Metz stelde zelf voor om hem binnen te doen ter reparatie maar graag zou ik eerst nog eens proberen met een vorige firmware versie, iemand een idee hoe ik dat kan doen?
              Terug gaan naar een vorige versie gaat in de meeste gevallen niet met software tenzei je zoals op een pc eerst de versie kan dëinstaleren maar dat zal je op een flitser niet kunnen.
              Voor mijn part kan je software alleen maar opwaarderen naar een hoger nummer.
              Op een PC kan dat soms wel.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Heb je de juiste driver wel genomen want er staan drivers op voor Nikon Canon Sony enz?

Anders de juiste downlaoden en opnieuw instaleren..

Comment

@ Sus, bedankt voor de reacties.

Ja, heb wel degelijk die van Canon gebruikt. Metz had me de vorige firmware versie doorgestuurd. Ging zonder problemen om te 'downgraden' van versie 3 naar 2.

Helaas hielp het niet dus morgen stuur ik de flitser terug op.

Iets anders: Over de service van Metz heb ik enkel maar lof. Ze mailen binnen de 48 uur terug, doen wat ze kunnen, ik vroeg of ik ergens aan een vorige firmware versie kon geraken en ze stuurden me de 2.0 en 2.1 op na een paar uur. Zelden zo'n hulpvaardige dienst na verkoop gezien.

Comment

Dan zal er niets anders op zitten dan terugsturen denk ik zo, is het softwarematig of scheeld er iets anders aan dat zul je zelf toch niet op kunnen lossen he.
                    Hopelijk heb je hem snel terug zodat je weer verder kan.

Comment

Working...
                    X