Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser

Hallo,
    Ik zit met een probleempje namelijk als ik mijn flitser wil gebuiker doet die raar
    Als ik èènmaal de knop indruk voor te fotograferen dan dan gaat mijn flitser 3 maal vooraleer er een foto is genomen .
    het toestel gaat niet gelijk met de flitser af ??

hopelijk begrijpen jullie het een beetje

grt
    dany10
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Re: flitser

zou het kunnen dat u de voorflitsen ziet?
    Die dienen om de belichting te meten en eventueel te communiceren met slave flitsen.
    Meer hierover:
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Hallo,

Bedankt om je reactie ,maar je ziet zo de flitser 3 maal afgaan vooraleer hij een foto maakt ,
      grt
      dany10
      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

Comment

Doet hij dit ook met de interne flitser?

mvg
        Antoine

Comment

Staat hij wel ingesteld in TTL ?

Comment

kijk eens of de rode ogen flitsinstelling niet geaktiveert is.

Comment

zet de flitsmode van uw toestel eens op "manueel" dan zijn er geen voorflitsen, en zorg er voor dat ook "rode ogen mode " niet geactiveerd is. Dan zou de flits maar 1 flits mogen geven
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

De enige die zich druk maak over het probleem zijn wij want TS reageert gewoon niet.

dus voor mij is het probleem dan ook uit de wereld.
                mvg
                Antoine

Comment

sorry mannen maar ik moest gisteren avond gaan werken daarom geen reactie ik heb ni de hele dag tijd om voor mijn pc te zitten iemand die in pensioen is heeft meer tijd dan ik

staat op TTL bl

interne flitser doet hij normaal in retoucheermenu daar geraak ik niet in spring er altijd over ?

TOCH ALLEMAAL BEDANKT EN SORRY DAT IK NIET DIRECT ANTWOORDE WERKT GAAT NU èènmaal voor
                  grt
                  dany10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                    sorry mannen maar ik moest gisteren avond gaan werken daarom geen reactie ik heb ni de hele dag tijd om voor mijn pc te zitten iemand die in pensioen is heeft meer tijd dan ik

staat op TTL bl

interne flitser doet hij normaal in retoucheermenu daar geraak ik niet in spring er altijd over ?

TOCH ALLEMAAL BEDANKT EN SORRY DAT IK NIET DIRECT ANTWOORDE WERKT GAAT NU èènmaal voor
                    grt
                    dany10
                    Wees maar blij dat ik met pensioen ben, want anders had ik hier geen tijd voor.
                    Kijk eens in de handleiding van de camera op blz 288 t/m 293.
                    Blz 293 heeft zeker aandacht nodig.

Het is verstandig de camera na een SD te resetten (terug te zetten in de standaard instelling). Tijdens een SD stel je vaak veel dingen in die je later hoofdbrekens geven waarom e.e.a. niet goed werkt.

mvg
                    Antoine

Comment

Ok ga eens in bladeren ik heb ook al eens opnamemenu terugzetten gedaan maar blijft het zelfde

al bedankt

grt
                      dany10

Comment

Eerst (zichtbaar) flitsen en dan de sluiter laten opengaan

Ik den dan spontaan aan de rode ogen reductie....
                        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                          Ok ga eens in bladeren ik heb ook al eens opnamemenu terugzetten gedaan maar blijft het zelfde

al bedankt

grt
                          dany10
                          Niet het opname menu.

Zet je camera eens op A (diafragmavoorkeuze) dit is niet echt noodzakelijk maar wel handig voor de controlle.
                          Druk nu tegelijkertijd eens op Qual en de -/+ toets, als je die beiden even ingedrukt houdt zie je boven in de display dat de camera reset.

Of dit juist is geggaan kun je zien of de A nu verandert is in P (programma).

mvg
                          Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                            Niet het opname menu.

Zet je camera eens op A (diafragmavoorkeuze) dit is niet echt noodzakelijk maar wel handig voor de controlle.
                            Druk nu tegelijkertijd eens op Qual en de -/+ toets, als je die beiden even ingedrukt houdt zie je boven in de display dat de camera reset.

Of dit juist is geggaan kun je zien of de A nu verandert is in P (programma).

mvg
                            Antoine
                            Hallo,

Teneerste allemaal bedankt,maar het is mij gelukt ik heb gewoon Qual en de -/+ toets gebruik en alles is in orde, ik denk dat dat oog in mij flitser nu is dat weg en marcheerd alles ,misschien dom van mij maar zoals je zij heb ik mij boek eens bijgenomen en die uitvoering eens gedaan , hoe dat oog er op kwam op flitser ?????????? ik zal het wel gedaan hebben maar hoe???????????
                            MVG

DANY10

Comment

Als er een oog stond, helemaal rechtsbovenaan op je LCD (bovenkant) dan stond de flits ingesteld op red-eye reduction. Hoe zet je die aan: linkerwijsvinger op de toets onder diegene die je flitser laat opklappen (er staat een bliksm op) en met je rechterduim aan je primair instelwiel draaien tot er enkel een bliksem staat.

Een D300 is een toestel waarbij je éérst de manual moet lezen om het ten volle te benutten vrees ik. Anders koop je beter een D90 en zet hem op "groen."

Comment

Working...
                              X