Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LowePro S & F Deluxe Waistbelt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LowePro S & F Deluxe Waistbelt

Ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om snel van Canon lenzen te wisselen tijdens reportages. Ik heb momenteel een Lowepro Slingshot AW 300 en hoewel het mogelijk is om van lenzen te wisselen zonder de slingshot uit te doen vind ik het toch niet zo handig en het duurt toch wel (relatief) lang. Onlangs had ik een gym event en ik wisselde regelmatig tussen groothoek en tele 70-200 (f/2.8 IS).

Ik dacht daarom aan een LowePro S & F Deluxe Waistbelt (http://products.lowepro.com/product/...lt,2026,31.htm.) samen met een aantal lens cases zoals bv de Lens Case 4 (daar kan een 70-200 in).

Zij er mensen die ervaring hebben met zo'n waistbelt? Is dat handig? Hoe zit dat met comfort en belasting? Zijn er ook mensen die dit gebruiken om een hele dag te gaan wandelen eventueel samen met een rugzak, heupzakje of andere attributen?

Bij LowePro verkochten ze tot voorkort 4 maten 9,11,13,15 maar blijkbaar hebben ze nog maar de 11 en 13 waarbij de 13 mij iets te kort lijkt (tot max 106cm waist omtrek).

Alvast bedankt voor jullie reacties,
    Fabian
    fotowebsite: flickr.fabianart.be

Re: LowePro S & F Deluxe Waistbelt

Ik gebruik zelf de Pro Belt van Think Tank + lens pouches tijdens reportages (camera's over de schouders). Doordat het gewicht op de heupen is gecentreerd is het draagcomfort erg prettig. Ik kan er zo een uur of acht mee rondlopen zonder een centje pijn. De lenzen (en andere zaken) zijn snel voorhanden. Het systeem is erg flexibel en makkelijk aan te passen (qua wat je wilt meenemen). Ik zou niet meer zonder kunnen.

Soms neem ik ook wel de TT Chimp Cage + 1 lens pouch aan de Pro belt mee op wandelingen... in de CC kan dan een 5D2 + 35 f/2 en in de pouch mijn 100 f/2. De rain cover zorgt voldoende bescherming tegen eventueel regen en ander slecht weer.
    Last edited by Daan B; 6 november 2009, 21:15.
    Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Ik heb de Steroid Belt van Think Tank met twee Digital Holsters aan (40D/grip/17-55 IS 2.8 en 40D/grip/70-200 IS 2.8), niet echt een lichtgewicht dus.

Ik heb er wel een Pixel racing Harness opgezet zodat het gewicht ook over mijn schouders verdeeld wordt, en de camera hang ik met Op/Tech clips aan dit harness zodat ik geen gewicht rond mijn nek heb

Kan zo gerust 5 dagen Spa (voor de 24h) afwerken zonder last van het gewicht te hebben, toch elke dag minstens 10u rondlopen met deze combinatie.

Ik ben een fan van Think Tank materiaal, werkt prima en is niet zo groot en lomp als de LowePro TopLoaders

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

De waistbeld is goed maar de ophanging van sommige zakken valt wat raar uit. Zo zit een Toploader 75aw iets te hoog waardoor hij steeds achteruit helt en continu aan de gordel trekt. Lenscases zitten wel goed. De maten zijn met een korrel zout te nemen.
        Ikzelf dacht ook een 13 nodig te hebben maar de 11 zat beter. Mocht je interesse hebben, ik heb de 13 hier nog liggen.
        Andere goede optie is de Lowepro Off-Road serie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk bericht
          De waistbeld is goed maar de ophanging van sommige zakken valt wat raar uit. Zo zit een Toploader 75aw iets te hoog waardoor hij steeds achteruit helt en continu aan de gordel trekt.
          Daarom ben ik ook naar Think Tank overgeschakeld, ik had eerst een LowePro belt met een TopLoader 70 en 75 ... maar met de camera + grip is de toploader echt topzwaar en kantelt hij continu. Gelukkig mocht ik alles terugbrengen (kaartjes hingen er nog aan hoor) en ruilen.

De digital holsters van Think Tank 'hangen' perfect aan de riem het enige wat ik als nadeel zou kunnen opmerken is het feit dat de onderkant van de DH50 met een 40D/grip/70-200 f2.8 IS een beetje tegen je been 'schuurt' als je stevig doorstapt, maar dat is geen reden om de set niet te gebruiken vind ik.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
          X