Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke fotorugzak?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke fotorugzak?

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
    Ik heb ook de Computrekker AW van Lowerpro. Die kan zowat al het materiaal uit mijn signature bevatten. Ruim en handig.
    Ik neem niet de moeite om het na te kijken maar ik denk dat ik 't zelfde gerief gebruik. Bij inscheping op de luchthaven "moet" ik wel mijn laptop bovenhalen maar voor de rest een prima rugzak. Soms sleur ik in 't zelfde compartement een paar tiental(len) foto's mee, soms een boek... Als het om déze rugzak gaat, zou gaan, kan ik alleen maar positief adviseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
      Ik ben zelf een enorme fan van de lowepro flipside 400. Als je naar mijn blog gaat kan je daar een review en enkele filmpjes over vinden.

Jakke
      Mooie review
      Is er in die rugzak ook plaats voor een 13" portable?
      Is volgens Lowepro niet voorzien ... wat is jou mening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
        Ik ben al wezen kijken bij de fotozaak, maar ook me suf gesurft en toch zie ik door de bomen het bos niet meer....
        Mijn spullen bestaan uit:
        - canon 450D (misschien later met batterijgrip óf een ander toestel kopen 50D
        - 17-55 f2.8
        - 70-200 f4.0
        - speedlite 430 EX II

Ik heb zelf een schouderbag (Crumpler Pretty Boy, is toch al een beetje klein, maar is wel te doen) voor mijn spullen (zonder flitser). Die tas gebruik ik voor korte shoots, stadden, etc.

Nu ben ik op zoek een fotorugzak met 2 compartimenten voor dagtochten tijdens de vakantie. Standaard moet erin: toestel met 17-55 f2.8 plus losse lens van 70-200 f4.0. De rugzak moet niet suf zijn. Ik heb in de winkel gekeken naar Lowepro Versapack 200 AW, dat lijkt me een sportieve rugzak en is bovendien ook lichtgewicht. Lens 70-200 rechtop kan maar nét in, of je moet van de dubbele bodem naar 1 bodem van maken, dan kan het nog net wel. Is het verstandig om dan die lens bijv in bovenzak te stoppen.

Of hebben jullie een ander tips voor mij? Een ander vergelijkbare rugzak?
        Ik ga half december voor 2 weken naar Egypte, en wil dan een fotorugzak voor die tijd kopen, is ook makkelijk om mee te nemen als handbagage tijdens het vliegen.
        Ik heb zo'n rugzak:1 maal gebruikt. Je mag hem hebben voor 30 euro. 0477449615 regio Antwerpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
          Ik heb zo'n rugzak:1 maal gebruikt. Je mag hem hebben voor 30 euro. 0477449615 regio Antwerpen
          Heb je het over Lowepro Versapack 200?

Comment

Ik gebruik met volle tevredenheid de rugzakken van Dakine, eerst had ik de Mission Photo en nu de Sequence en ik ben er echt content van. Die Sequence zou wel eens mijn perfecte fotorugzak kunnen zijn.

Oja, ben net terug van Griekenland en die Sequence was geen enkel probleem als handbagage en het is toch wel een vrij grote rugzak...

Groet
            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
              Mooie review
              Is er in die rugzak ook plaats voor een 13" portable?
              Is volgens Lowepro niet voorzien ... wat is jou mening
              Ik twijfel er zeer sterk aan dat een 13" in de voorzak kan vermits de bovenkant afgerond is en ook niet over de volledige hoogte van de rugzak is.

Jakke
              Canon en glas
              www.jakke16.be

Comment

Ik blijf erbij, de CompuTrekker AW kan ongeveer evenveel hebben als de Flipside 400 AW, maar met een laptopvak. Ik denk dat hij voor jou net goed zal zijn. Ik neem mijn CT AW trouwens in april ook mee naar Madrid op het vliegtuig voor twee dagen spotten en een dag in de stad.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb een Lowepro Minitrekker.Wat gaat daarin:Cannon 1D MKIIn met daarop een 70-200,daarnaast een 300 mm IS,400 mm 5.6.,580 EX.Verder nog een ext 1.4,2x.In de bijkomstige zakken ruim plaats voor regenvest,plasticzak voor rugzak op te zetten,plaats voor 2 x 1.2 liter water,zakje voor 4 sandwiches,achterop bevestigingsmogelijkheid voor statief.Totaal te dragen gewicht ongeveer 10 kg.M.i. ideaal voor rallyfotografie waar je toch een tijdje zelf bedruipend moet zijn,of voor bos.
                  Met mindere belading ook vlot te gebruiken als je met fiets erop uittrekt.Goed passend op de rug,maar je zwaartepunt komt wel wat hoger.
                  Maar dit is misschien jouw bedoeling niet ??
                  Bekijk even in de winkel wat je nodig hebt,maar wat vandaag juist past is ,morgen misschien te klein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Ik blijf erbij, de CompuTrekker AW kan ongeveer evenveel hebben als de Flipside 400 AW, maar met een laptopvak. Ik denk dat hij voor jou net goed zal zijn. Ik neem mijn CT AW trouwens in april ook mee naar Madrid op het vliegtuig voor twee dagen spotten en een dag in de stad.
                    Ik heb beide rugzakken en de computrekker is iets breeder en er gaat ook iets meer in. De CompuTrekker is wel een heel stuk slechter dan de Flipside om mee te dragen. Dus als je hem veel op je rug gaat dragen dan raad ik je de computrekker zeker niet aan!

Jakke
                    Canon en glas
                    www.jakke16.be

Comment

Crumpler heeft ook een aantal goede rugzakken in zijn assortiment... Heb zelf de Italian Connection en voor uitstapjes de Muffin Top 7500, ben over beide zeer tevreden...

Had eerst de Lowepro flipside 300, goede rugzak, alleen vond ik deze niet zo comfortabel, mede door de stugge, smalle vormgeving.
                      Body: Canon 40D
                      Glas: Canon 17-85 3.5-5.6 is usm + Sigma 120-400 dg os hsm 4.5-5.6 + Sigma 10-20 ex dc hsm 4.0-5.6

Comment

Hoi,

Ben er nu bijna eruit.
                        Twijfel heel erg tussen Lowepro Fastpack 200 (of 250) of Kata 3N1/20. Lowepro (blauw) oogt meer sportiever uit, maar is het dan wel zo makkelijk om ff een toestel te pakken. Omdat de prijzen nogal verschillen tussen winkelprijzen en internetprijzen wil ik via internet bestellen, daarom wil ik het zeker weten of een van de twee toestellen aan mijn eisen voldoen.

Toestel vast met 17-55 f2,8
                        losse objectief 70-200 f4.0
                        flitser 430 EX II
                        en div kleine spulletjes, zoals oplader, geheugenkaarten etc.

Comment

Fotograaf Serge Van Cauwenbergh is ook op zoek naar de ideale tas, in zijn speurtocht heeft hij al enkele tassen nader onder de loup genomen, hier alvast één van zijn reviews

Comment

ik heb de 3n1-20, en ga wel akkoord met de review van hierboven.

ik heb hem op reis de hele tijd gedragen, en eigenlijk vooral als rugzak. ik liet de tas dan altijd langs mijn ene schouder naar voor glijden en dan kon ik bij mijn camera op de zelfde manier als bij een slingshot. beetje zoals een fastpack van lowepro, geloof ik.

in ieder geval, toprugzak! heel stevig, er kan veel in (jouw setup zeker ook!) en nog redelijk mooi ^^
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Ik vraag me af of je met zo'n flipside iets veiliger bent voor diefstal?

Comment

Hoi, ben nu niet zinnes deze topic te kapen, maar om nu een nieuwe op te starten...

Is deze http://www.youtube.com/watch?v=R_S6L...eature=related misschien iets in de richting, heb er zelf wel interesse in, momenteel ben ik in bezit van een Lowepro Primus AW, maar om nu snel even lenzen te wisselen is deze toch echt niet zo handig, vooral gisteren ochtend in die koude!!

Iemand die over deze Tamrac Velocity iets meer over kan vertellen?

Comment

Working...
                                X