Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke fotorugzak?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke fotorugzak?

Ik ben al wezen kijken bij de fotozaak, maar ook me suf gesurft en toch zie ik door de bomen het bos niet meer....
    Mijn spullen bestaan uit:
    - canon 450D (misschien later met batterijgrip óf een ander toestel kopen 50D
    - 17-55 f2.8
    - 70-200 f4.0
    - speedlite 430 EX II

Ik heb zelf een schouderbag (Crumpler Pretty Boy, is toch al een beetje klein, maar is wel te doen) voor mijn spullen (zonder flitser). Die tas gebruik ik voor korte shoots, stadden, etc.

Nu ben ik op zoek een fotorugzak met 2 compartimenten voor dagtochten tijdens de vakantie. Standaard moet erin: toestel met 17-55 f2.8 plus losse lens van 70-200 f4.0. De rugzak moet niet suf zijn. Ik heb in de winkel gekeken naar Lowepro Versapack 200 AW, dat lijkt me een sportieve rugzak en is bovendien ook lichtgewicht. Lens 70-200 rechtop kan maar nét in, of je moet van de dubbele bodem naar 1 bodem van maken, dan kan het nog net wel. Is het verstandig om dan die lens bijv in bovenzak te stoppen.

Of hebben jullie een ander tips voor mij? Een ander vergelijkbare rugzak?
    Ik ga half december voor 2 weken naar Egypte, en wil dan een fotorugzak voor die tijd kopen, is ook makkelijk om mee te nemen als handbagage tijdens het vliegen.

Re: welke fotorugzak?

Kom, laat mij je helpen.

Ge pakt héél je boeltje bij mekaar en ge stapt naar een goede fotozaak. Daar heb je keuze uit (bv) een 10-tal rugzakken. Stop nu je gerief in een paar rugzakken en koop de zak die je het beste bevalt.

IK heb dat in elk geval zo gedaan. Een jaar later ben ik nog altijd 100% tevreden over mijn aankoop.

Zonder dank.

Comment

Ik ben zelf een enorme fan van de lowepro flipside 400. Als je naar mijn blog gaat kan je daar een review en enkele filmpjes over vinden.

Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

Comment

Ik ben 2 weken geleden deze gaan halen, Lowepro Vertex 300 AW.
        Zeer degelijk gebouwd en dan geraakt zeker alles in bij jou.
        Zit ook een All Weather hoes in zo is de volledige rugzak beschermt in slechte omstandigheden.
        Ik weet natuurlijk niet wat je budget is.
        Flickr

Comment

ik heb de Canon 10EG Deluxe Gadget Bag en ben er zeer tevreden over,3 lenzen + flitser + lader + body 450D met batterijgrip + zijzakken voor diverse acces.... enz..,kortom kheb alles mee die ik nodig heb en hij is waterbestendig,er zit zelfs een speciale riem bij om hem om je middenrif te bevestigen zo kan je deze tas nog gebruiken als steunpunt,echt eens opzoeken.
          De mijne is aangekocht bij digicamshop.be,grtjs
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Mijn keuze viel op de Lowepro Fastpack 350 voor onze dagtochten. Bovenaan een apart compartiment voor voedsel-voorraad of trui/regenjas. Harnas van Fastpack 350 is degelijk zodat je na een dagtocht van 25 km geen rugpijn hebt. Zijvak(net) om een drinkbus in te stoppen.
            Ik kon na wat oefenen mijn camera (Eos 400D) uitnemen en terugstoppen zonder de rugzak af te nemen.
            Rugzak mag mee met handbagage in vliegtuig en het laptop-vak gebruikt is voor documenten/wandelkaarten.
            Succes! Johan

Comment

Ik gebruik een Lowepro micro trekker 100.

Daar past in (of beter gezegd daar heb ik momenteel inzitten):

- Mijn Canon 400D body met Canon 100-400L-lens erop (PAST NET!!)
              - 2 losse lenzen, namelijk: Canon 18-55 II en Canon 28-105 I
              - 3 geheugenkaartjes
              - 2 accu's + oplader met oplaadsnoer
              - en dan kan ik nog wat kleine frutsel kwijt in het voorvakje

Een compacte tas, met veel mogelijkheden zou ik zeggen.

Hopelijk kun je hier iets mee

Grtz Big Joe
              Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

Comment

Mijn tas is een Lowepro CompuTrekker AW; hierin zit mijn A350 met 70-400G SSM op, en de twee kitlenzen (55-200 en 18-70). Ook een extra batterij, extra geheugenkaart,...en er kan nog aardig wat bij. Ook vooraan is plaats voor eten en drinken. Moest je je laptop willen meenemen, (13 à 15 inch) zal die er ook in kunnen want er is een apart vakje voor. Ook stevig afgewerkt met levenslange garantie. Een zeer stevige tas waar ik uitermate tevreden van ben. Ook met de all-weather (AW) cover die in dit Belgenlandje en omstreken regelmatig te pas komt!
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb ook de Computrekker AW van Lowerpro. Die kan zowat al het materiaal uit mijn signature bevatten. Ruim en handig.
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Another vote voor de Lowe Pro Computrekker AW. Heel handig in te delen en goed op de rug.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Beste Elca,

voor langere tochten: zeker geen Lowepro Slingshot of gelijkaardig.
                      Momenteel in gebruik : slingshot 300 met een Pentax K20D +grip+ 50/1.4 + zoom 10- 17 + sigma70 -200/2.8 + 105/2.8 macro + tamron 17 -50/2.8 + flits 540G en wat kleine hulpstukken: filters + batterijen + geheugenkaartje + kleine grijskaart .....
                      Voor korte stadstochten en korte natuur wandelingen van max 8km is dat te doen, meer zelfs een "heel goede tas".
                      Maar een enkele schouderriem is onvoldoende als gewichtsverdeling.
                      Wat je wil meenemen is minder aan fototuig maar wel ook drank en wat voedsel en bv regekledij. En dan kom je ook aan een 8 a 9 kg. Er is geen goede mogelijkheid voor een statief.
                      Overweeg om dit te vervangen door een grote rugzak van Lowepro of Tamrac.

mvg

Franky

Comment

Ik heb de photopack 24 van jack wolfskin
                        zit mijn 350D in met 18-200, lader en batterijen, flitser heb dan nog 1 volledig van vrij waar een extra lens in kan
                        Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

Comment

Bedankt voor al jullie reacties!
                          Ik ga nu uitzoeken welke van deze rugzakken mij het lekkerst zit:
                          - Lowepro Fastpack 200 of 250
                          - Lowepro Slingshot 200 of 300 AW
                          - Lowepro Rover AW II
                          - Lowepro Versapack 200 (nieuw op de markt)
                          - Tamrac 3385

Lijkt me echt handig om het toestel ook via de zijvak (snel) te kunnen pakken.
                          Slingshot is mijn laatste optie ivm verdeelheid/zwaarte over de lange dag.
                          Niet makkelijk allemaal, maar ga nu es rustig rond kijken.
                          Trouwens, kennen jullie misschien winkels waar veel fototassen verkopen, er zijn fotozaken die niet veel tassenkeuze in hun winkel hebben.

Comment

ik heb voor hetzelfde materiaal het volgende gekocht:

kata 3N1-30, heb em zelf een aantal weken geleden gekocht op aanraden van een collega BDer.

Volgens mij is deze groot genoeg. Je kan de tas als slingshot links en rechts dragen en als een gewone rugzak. Heeft ook een heupriem. Draagcomfort is groot. Blijft natuurlijk een zware last met al dat materiaal. Je hoeft em niet op de grond te zetten om van lens te wisselen én mits een accessoire kan je er comfortabel een statief aan hangen. Raincover zit er ook bij.

Bovenaan nog een groot genoeg compartiment voor reisgidsen, gsm, beetje mondvoorraad.

Mvg
                            Moa

Comment

Foto Rubens te Wilrijk en Art en Craft te Gent hebben een leuke collectie. Konijnenberg te turnhout vast ook, al ben ik daar nog nooit geweest.
                              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Working...
                              X