Hey all;
Ik wil me verdiepen in macro fotografie en stoot op de gebruikelijke hindernissen die iedereen wel ervaart in deze materie, grote f-waarde = lange sluitertijd.
Compenseren met iso is niet steeds aan te raden en dus zijn we op zoek naar oplossingen.
Gebruik van statief is ook niet steeds mogelijk, zeker niet bij uitstapjes in de natuur.
Andere optie is dus flitsen, al wil ik dit niet als ideaal aanzien.
Graag had ik eens de mening van de ervaringsdeskundigen hier op het forum.
Wat is jullie standpunt mbt flitsen bij macro?
Mis ik gewoon nog ervaring?
Zijn er tips & tricks om de lange sluitertijden meester te kunnen?
Als een flitser toch noodzakelijk is, wat is dan de beste prijs/kwaliteitsoptie?
de Nikon oplossingen lijken me schitterend, maar duur (Nikon R1 icm D300)
Ringflitsers zijn er in alle prijsklassen (100 - 400€) maar bieden niet de flexibiliteit van de Nikon-gear en zorgen ook voor een mooie reflectie in de oogjes van de onderwerpen.
Kan een SB600 al soelaas brengen in combinatie met een 105VR?
Jullie merken het, heel wat vragen en heel wat te leren van mijn kant uit.
T.
Ik wil me verdiepen in macro fotografie en stoot op de gebruikelijke hindernissen die iedereen wel ervaart in deze materie, grote f-waarde = lange sluitertijd.
Compenseren met iso is niet steeds aan te raden en dus zijn we op zoek naar oplossingen.
Gebruik van statief is ook niet steeds mogelijk, zeker niet bij uitstapjes in de natuur.
Andere optie is dus flitsen, al wil ik dit niet als ideaal aanzien.
Graag had ik eens de mening van de ervaringsdeskundigen hier op het forum.
Wat is jullie standpunt mbt flitsen bij macro?
Mis ik gewoon nog ervaring?
Zijn er tips & tricks om de lange sluitertijden meester te kunnen?
Als een flitser toch noodzakelijk is, wat is dan de beste prijs/kwaliteitsoptie?
de Nikon oplossingen lijken me schitterend, maar duur (Nikon R1 icm D300)
Ringflitsers zijn er in alle prijsklassen (100 - 400€) maar bieden niet de flexibiliteit van de Nikon-gear en zorgen ook voor een mooie reflectie in de oogjes van de onderwerpen.
Kan een SB600 al soelaas brengen in combinatie met een 105VR?
Jullie merken het, heel wat vragen en heel wat te leren van mijn kant uit.
T.
Comment