Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OP/Tech draagriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OP/Tech draagriem

    Ik ben op zoek naar een nieuwe draagriem. De draagriem van Nikon is nou niet echt comfortabel te noemen, zeker niet als je een D3 inclusief 70-200 of een 300mm f/2.8 er aan hebt hangen.
    Ik heb de op/tech gezien en ben benieuwd of er nog iemand deze combi heeft.
    Hij moet dus een redelijk gewichtje kunnen dragen en nu weet ik niet of de kunststof clips dit gewicht aan kunnen.
    Het gaat om de: Op/Tech super classic strap

    Andere adviezen zijn uiteraard ook welkom
    Dennis

    www.dennisbeekelaar.com

  • #2
    Re: OP/Tech draagriem

    Blackrapid.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: OP/Tech draagriem

      Optech Pro here. used the same ones for about 3 years.

      D3 + 70-200mm No problem.

      Comment


      • #4
        Re: OP/Tech draagriem

        ik heb zowel de optech als de blackrapid en ben meer en meer op de balckrapid aan't overschakelen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: OP/Tech draagriem

          Ik gebruik al jaren de Op/Tech Pro straps en ben daar heel tevreden over, de plastic clips doen prima hun werk ... wat je van de LowePro straps niet kon zeggen .

          Ik gebruik nu een riem en harnas van Think Tank, en aan de D-ringen van het harnas heb ik Op/Tech clips gezet zodat ik de camera aan het harnas kan hangen, en niet rond mijn nek

          Ik gebruik een 40D+grip met 70-200 L IS 2.8 of de 40D+grip met de 100-400 IS, en dat is geen enkel probleem, en blijft comfortabel zelfs na een hele dag rond het circuit.

          BlackRapid heb ik ook al eens bekeken, maar ik vind de camera met lens aan de tripod ophangen een beetje raar, zeker als er nog eens een grip onderzit ook ... ik weet het niet eerlijk gezegd, het ziet er wel handig uit, dat moet ik toegeven.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: OP/Tech draagriem

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            BlackRapid heb ik ook al eens bekeken, maar ik vind de camera met lens aan de tripod ophangen een beetje raar, zeker als er nog eens een grip onderzit ook ... ik weet het niet eerlijk gezegd, het ziet er wel handig uit, dat moet ik toegeven.
            Als ik zie hoe vaak de uiteinden van mijn 'normale' strap voor mijn zoeker zat(zeker in de portretstand), dan is een bevestiging aan de onderkant niet zo raar. Ik zou het niet proberen met een Phottixgrip of de plastiek Nikon grops, maar de MB D10(D300/700) kan dit wel aan, al meer dan een jaar.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: OP/Tech draagriem

              Bedankt voor de reacties voor zover

              Ben er voor 1 combinatie wel uit dat dat een op/tech pro gaar worden. Voor de combi D3 en 300mm f/2.8 ben ik er nog niet helemaal zeker van.
              Ik heb vaak beide camera's aan m'n schouders hangen dus moet er, zeker met de 300mm wel van opaan kunnen dat het zaakje niet op de grond beland.

              De blackrapid is misschien handig voor 1 body met objectief, maar voor de combi die ik gebruik is het denk ik niet echt handig. De dubbele set is voor mij geen optie.
              Dennis

              www.dennisbeekelaar.com

              Comment


              • #8
                Re: OP/Tech draagriem

                ik zou ook een nieuwe draagriem hebben, maar ik betouw van die clipskes niet echt. Wat als er zoiets loskomt of iemand doet dat open...

                zo'n blackrapid ding is dan misschien interessanter?

                Comment


                • #9
                  Re: OP/Tech draagriem

                  heb zelf ook een optech strap, goed dingske....nog nooit 1 probleem met die clips gehad.. en er hangt toch meestal een zware 70-200 aan incl een dslr+grip..dat flikkert er echt niet zomaar af hoor!

                  Comment


                  • #10
                    Re: OP/Tech draagriem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                    heb zelf ook een optech strap, goed dingske....nog nooit 1 probleem met die clips gehad.. en er hangt toch meestal een zware 70-200 aan incl een dslr+grip..dat flikkert er echt niet zomaar af hoor!
                    Same here.... (maar dan met 100-400L ipv 70-200 maar die weegt ongeveer hetzelfde). Die Op/Tech straps zijn gewoon super en dragen véél prettiger dan die originele straps....
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: OP/Tech draagriem

                      Voor de 70-200 combi ben ik ook niet zo bang, wel voor de 300mm. Dat gevaarte weegt nogal wat. Ik kan nergens op de site vinden hoeveel het zaakje kan hebben qua gewicht.

                      Inmiddels maar een mailtje naar optech de deur uit gedaan.
                      Last edited by Dennis71; 8 september 2009, 20:54.
                      Dennis

                      www.dennisbeekelaar.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: OP/Tech draagriem

                        Antwoord mogen ontvangen van Op/Tech USA.

                        Misschien ook handig, voor degene die met dezelfde vraag als ik zitten, hierbij wat info:

                        I would recommend you consider the Pro Strap, Super Classic or the Utility. The main difference for each type is how you carry the camera. If you wear the strap mostly on the neck but sometimes on the shoulder, take a closer look at the Pro strap. IF you wear your strap evenly on the neck verses shoulder, consider the Super Classic. The Utility is designed for those that carry the camera off of one shoulder 90% of the time.



                        Iedereen bedankt voor het meedenken en de gegeven tips. Ik ga kijken voor de pro strap.

                        Groet,
                        Dennis
                        Last edited by Dennis71; 9 september 2009, 21:34.
                        Dennis

                        www.dennisbeekelaar.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: OP/Tech draagriem

                          zoek eens op BD-strap, dan merk je dat er al honderden gebruikers zijn die de Op/Tech Pro strap gebruiken en er nog nooit eentje per ongeluk is losgekomen of het begeven heeft

                          zelf gebruik ik al bijna 20 jaar een Op/Tech Pro strap (al ruim 4 jaar de BD-strap) en ben er nog steeds tevereden van (zeker bij zwaardere combinaties).

                          Aangezien ik vaak ook een statief gebruik is de BlackRapid niet echt een optie.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: OP/Tech draagriem

                            Gisteren besteld vandaag ontvangen, verzendkosten 2,56 euro.


                            Werd tijd dat ik mijn nek ging ontlasten.
                            mvg
                            Antoine

                            Comment


                            • #15
                              Re: OP/Tech draagriem

                              Ik gebruik sinds kort de lichtere versie van Op/Tech: de "Fashion strap" voor m'n D60. Ik wou een Tamrac N-25 maar die was niet meer leverbaar in de winkel. Deze werd in de plaats aangeraden. Ik heb die grotere riemen ook eens vastgehad en die zagen er héél degelijk uit, maar wat overkill voor m'n lichte D60 natuurlijk.

                              Het enige nadeel dat ik tot hiertoe heb gevonden is de plastic bevestigingen waarmee je de riem aan de camera vastmaakt. Deze zijn redelijk stijf in vergelijking met de nikon band. Daardoor staan ze soms nog rechtop als er geen spanning op de riem zit. Inzeldzame gevallen zit de riem dan even voor het oculair. Niet leuk, maar de riem is in z'n geheel heel wat comfortabeler dan de originele.

                              Veel succes ermee!

                              Comment

                              Working...
                              X