Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 322RC2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Manfrotto 322RC2

mss super domme vraag : deze kan toch ook in verticale positie gebruikt worden ?

en zo ja ...hoe zit het dan met de stabiliteit 40D met 70-200 2.8 ?
    Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Re: Manfrotto 322RC2

Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
    mss super domme vraag : deze kan toch ook in verticale positie gebruikt worden ?

en zo ja ...hoe zit het dan met de stabiliteit 40D met 70-200 2.8 ?
    denk dat deze wat licht is voor zo een zware lens, zou opteren voor de Manfrotto 804 RC-2

greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

De 322 RC 2 kan in de verticale positie als 'joystick" gebruikt worden. Ik vind het persoonlijk niet zo handig, heb het een keertje geprobeerd maar stapte er terug van af, maar da's natuurlijk persoonlijk. Je kan de 322 RC 2 behoorlijk vastdraaien, en het veranderen van de spanning is nodig naargelang de lens of het gewicht van de combinatie die je gebruikt. HIER vond ik een test van die combinatie als joystick met een zwaardere lens, en blijkbaar lukt het.

Mvg

Chris

Comment

Ik heb deze ook en met een 70-200 F/2.8 is dit nog altijd rotsvast je moet de spanning wel goed regelen, maar bewegen zal het niet meer doen. U greep kan je best oefenen met de hoogste spanning maar dit is een plus voor mij
        grtz
        Thomas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          denk dat deze wat licht is voor zo een zware lens, zou opteren voor de Manfrotto 804 RC-2

greets
          Zowel de 70-200 en de 300mm erop gebruikt.
          Je kunt het zo vastzetten als je zelf wil.

Toch ben ik nu veranderd naar een echte kogelkop + originele plaatjes.
          Dit is een zeer groot verschil maar ja deze kost dan ook drie keer zo duur als de 322RC2.
          mvg
          Antoine

Comment

denk dat je beter de statiefgondel wat losser kunt draaien en zo de vertikale positie bereiken, maar als het moet dan kan het wel.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
              denk dat je beter de statiefgondel wat losser kunt draaien en zo de vertikale positie bereiken, maar als het moet dan kan het wel.
              dat bedoelde ik ook met de verticale positie .

maar ik denk , na ff te googelen toch mss beter voor de 488RC4 midi te gaan

Comment

Ik heb toch ook wat problemen met de 322RC2. De combinatie die ik erop plaats is de 50D, met grip & twee batterijen, de EF-S 17-55 f/2.8 IS, met zonnekap, enz., samen goed voor 2065g.
                Volgens ik gelezen had, zou de 322RC2 (ik heb 'm op een 055XPro B gemonteerd) toch 2,5kg moeten kunnen houden in de vertikale positie. Niet dus...
                Daarom ben ik op zoek naar een wat zwaarder model, waarbij ik liefst bij Manfrotto zou blijven.
                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ja , heb ff wat gelezen en ga toch maar voor de 804RC4 .

mss bestellen in de UK bij devon of morris .

heb je interesse kunnen we mss samen bestellen en de transportkosten delen ??

Comment

Ik koop meestal bij Konijn (eigenlijk bij mij "om de hoek"), omdat ik het ding toch eerst eens wil voelen. Weet jij wat het verschil is tussen een RC2 en een RC4? Een 804RC4 is niet te vinden bij FKB, een 804RC2 wel, maar ik geloof niet dat die "zwaarder"/"steviger" was (integendeel?) dan een 322RC2. Ik dacht eer aan zoiets als een Manfrotto 468 MG RC-2 Hydro kop, maar zoek eigenlijk mensen met ervaring die me wat raad kunnen geven. Men raadt me trouwens aan om van Manfrotto af te stappen, wat ik -als het effe kan- eigenlijk niet wil.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik ben mezelf ook aan het oriënteren op een nieuw beter balhood en ook de 468 kwam in beeld. Volgens mij is het enige verschil het type snelkoppelplaatje, waarbij de RC de 'standaard' 200PL14 is en de RC 3 een grotere met libellen erin.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Men raadt me trouwens aan om van Manfrotto af te stappen, wat ik -als het effe kan- eigenlijk niet wil.
                        Ten voordele van...? Wat is er mis met Manfrotto volgens 'men'?
                        Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Feit is dat 'men' allemaal afkomt met andere merken, terwijl ik telkens uitdrukkelijk schrijf "liefst Manfrotto". Toch heb ik ergens in een andere draad ook gelezen dat Manfrotto balhoofden na een tijdje last krijgen van "creep", en da's net wat ikzelf ervaren heb. Ik ben er nog niet uit, maar heb intussen wel wat info gekregen over andere merken (zowel statieven als balhoofden) die lichter zijn (carbon statief), sterker zijn (balhoofden), maar ook duurder. Probleem is echter dat ik momenteel geen zaak in de buurt kan vinden (en ik woon zowel bij FKB als S73 "om de hoek", die me alles kan leveren. De ene zaak voert niet dat exacte type van statief (wel andere), en heeft niet dat merk van balhoofden, terwijl het bij de andere zaak omgekeerd is. Liefst zou ik uiteraard bij dezelfde zaak een goeie combo kopen. Ik ben wel bereid wat meer te betalen voor goede kwaliteit, hoor.
                          Trouwens: die Manfrotto combo heeft ons totnogtoe al uitstekende diensten bewezen. 't Was enkel in portraitstand dat ie begon te creepen met mijn zwaarste camera+lenscombinatie.
                          Last edited by LesC; 18 september 2009, 12:22.

Comment

Wat is het uiteindelijk geworden? En wat zijn de ervaringen?
                            Ik ben zelf ook aan het uitkijken voor een statief (zo goed als zeker manfrotto 055XPROB) en een balhoofd (hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel).

Wou eigenlijk beginnen bij de 322, maar ik lees dat er toch ook wat mindere ervaringen mee zijn. Dacht uiteindelijk over te stappen van een balhoofd naar een geared 3-way. Maar dat lijkt me dan weer minder handig als ik het statief zou gebruiken om ook eens te filmen met de camera (don't shoot me).

Ik geraak er niet uit

edit: zag net in een andere thread dat je nog niet tot aankoop bent overgegaan. :-)
                            Last edited by JoFramboos; 3 januari 2010, 23:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                              Ten voordele van...? Wat is er mis met Manfrotto volgens 'men'?
                              Je loopt het risico relatief snel tegen de limieten van je materiaal aan te lopen, althans dat is mijn ervaring met het 488RC4 balhoofd (zelfde prijsklasse als de 322RC2). Naar macrofotografie toe is het vrij ergerlijk dat je camera nog een paar mm verschuift wanneer je de spanning aandraait. Misschien zullen duurdere modellen hier geen last van hebben, maar ik heb het toch maar safe gespeeld en ondertussen is m'n manfrotto kop vervangen door een balhoofd van het alom bejubelde Markins. Nog geen seconde spijt van gehad trouwens, vergeleken met m'n nieuwe balhoofd is die Manfrotto maar brol eigenlijk.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                              X