Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek "zwaarder" balhoofd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoek "zwaarder" balhoofd

Ik heb, zoals een aantal BD-ers de gekende combinatie van Manfrotto: 055X ProB tripod met 322RC2 balhoofd. Mijn zwaarste cameracombinatie is een EOS 50D, met grip, twee batterijen en EF-S 17-55 f/2,8 met zonnekap en UV-filter, alles tezamen iets over de 2kg, 2065g om precies te zijn.
    Onlangs wilde ik wat nachtfotografie doen, en terwijl het balhoofd in landschappositie stevig genoeg is, begon ik creep te ondervinden in portretpositie. Nochtans vind ik op de site van Konijn "Ook kan hij in verticale positie vastgemaakt worden, maar dan is het maximale draaggewicht 2,5 kg." Niet dus.
    Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een wat steviger model, gezien mijn vrouw ook denkt aan een zwaardere macrolens, en zij doet regelmatig beroep op mijn statief+balhoofd.

Kan er iemand iets aanbevelen? Bij voorkeur ook Manfrotto.
    Dank bij voorbaat voor alle nuttige input.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Zoek "zwaarder" balhoofd

Het enigste balhoofd dat je nog in je leven gaat kopen
    Arca-Swiss Z1
    Is the Arca-Swiss Z1 Ball Head right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Ik gebruik het zelf op gitzo poten.

-m-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Dank voor je reactie. Ik schrik wel even van de prijzen, zeg, maar kwaliteit is niet goedkoop. Ik vind bij Konijn wel een aantal verschillende Arca-Swiss Z1 koppen, o.a. DP Quick Set, DP Quick Set Flip, SP Quick Set..., dus zo eenvoudig is de keuze ook weer niet.
      (Toch had ik liever een Manfrotto, vraag me niet waarom - waarschijnlijk omdat ik een viertal snelkoppelplaatjes heb; vraag me af of die op een Arca Swiss zouden passen).

Iemand ervaring met de Manfrotto 468 MG RC-2 Hydro kop?
      Last edited by LesC; 21 augustus 2009, 23:12.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

.....
        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:56.

Comment

Dank voor je post. Ziet er echter naar uit dat noch Konijn noch Studio (de twee "grote" fotozaken in mijn buurt) dit merk niet voeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Dank voor je reactie. Ik schrik wel even van de prijzen, zeg, maar kwaliteit is niet goedkoop. Ik vind bij Konijn wel een aantal verschillende Arca-Swiss Z1 koppen, o.a. DP Quick Set, DP Quick Set Flip, SP Quick Set..., dus zo eenvoudig is de keuze ook weer niet.
            (Toch had ik liever een Manfrotto, vraag me niet waarom - waarschijnlijk omdat ik een viertal snelkoppelplaatjes heb; vraag me af of die op een Arca Swiss zouden passen).

Iemand ervaring met de Manfrotto 468 MG RC-2 Hydro kop?
            Ik heb ook een Manfrotto met de hexa plate. Goed maar te zwaar. De Arca-swiss heb ik basic (geen quick release DP (DP is voor panorama, de Quick is voor snel wissellen, YMMV, de standaard gaat even snel) Markins zijn chinese kopieën van het design.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Dank voor de bijkomende uitleg ivm Arca-Swiss en Markins! Maakt heel wat duidelijk.

Comment

Working...
              X