Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
    aan de hand van de test van Black Bandit vandaag enkele setjes AA NiMH ready to use
    herlaadbare batterijen gekocht bij aldi (5 euro per set) 2100mAh

vergeleken met opgeladen en minder dan 6 maand oude 2500 mAh Varta NiMH

.....
    Varta haakt reeds af na 20 pictures , batterij leeg aan duiding , camera aan en uit en we geraken 10 pictures verder, dit herhaalt zich nog een maal om dan bij 40 pictures
    batterijen totaal plat.
    ....
    Dit lijk mij nogal hallucinant qua cijfers ... zijn die Varta's op 6 maand (180 dagen?) 300x herladen of zo?
    Mij dunkt dat die dringend eens door een maha lader moeten gehaald worden??? ... mind you .. ik heb met Varta ook wel slechte ervaringen en 'k heb ze destijds nog stikkeduur betaald ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Dit lijk mij nogal hallucinant qua cijfers ... zijn die Varta's op 6 maand (180 dagen?) 300x herladen of zo?
      Mij dunkt dat die dringend eens door een maha lader moeten gehaald worden??? ... mind you .. ik heb met Varta ook wel slechte ervaringen en 'k heb ze destijds nog stikkeduur betaald ook
      Varta batterijen praktisch niet gebruikt , goedkoop gekocht bij Xenos in Maastricht
      Varta lader plus batterijen samen voor 19 euro.
      Lader is pulserend en schakelt af bij bereiken van bepaalde spanning (1.45V) en gaat over op
      druppellading.(hij laad ieder batterij appart)

Maha lader is onderweg , dan kan ik mijn batterijen ook eens analyseren.

Wat mij al opvalt is dat de Varta lader er langer over doet om die Precharged batterijen
      te laden,dit is voor mij een teken dat er meer vermogen in kan denk ik.
      Last edited by dacale; 19 januari 2011, 18:17.
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Decale, je hebt die Varta accu's een half jaar geleden gekocht, maar het is best mogelijk dat die heel lang in de winkel hebben gelegen.
        Die tijd telt ook mee in de levensduur van de accu's, zeker als ze tijdens het wachten op een koper helemaal leeg geraakt zijn.

Als er in het setje van 4 accu's ééntje stuk is, dan kan je ook niet veel foto's maken.

Met een Maha-lader haal je de defecte accu er gemakkelijk uit zodat je niet voor verrassingen komt te staan als je de camera of flitser nodig hebt.

De Aldi Top Craft Precharged accu's zijn waarschijnlijk de beste die je voor zo'n lage prijs kan vinden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Decale, je hebt die Varta accu's een half jaar geleden gekocht, maar het is best mogelijk dat die heel lang in de winkel hebben gelegen.
          Die tijd telt ook mee in de levensduur van de accu's, zeker als ze tijdens het wachten op een koper helemaal leeg geraakt zijn.

Als er in het setje van 4 accu's ééntje stuk is, dan kan je ook niet veel foto's maken.

Met een Maha-lader haal je de defecte accu er gemakkelijk uit zodat je niet voor verrassingen komt te staan als je de camera of flitser nodig hebt.

De Aldi Top Craft Precharged accu's zijn waarschijnlijk de beste die je voor zo'n lage prijs kan vinden.
          helemaal akkoord en de Maha-lader zal dit dan ook bevestigen.
          Groeten Leon

Comment

resultaten "BREAK IN" programma met nieuwe maha oplader: (geschatte tijd +- 16h x3)

eneloop 1900mAh

1) 2026
            2) 2035
            3) 2041
            4) 2032
            5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Alvast 7 pakjes gekocht voor heel m'n huishouden

Nu de lader nog

Vraagje: kan een leek daar ook gewoon 4 batterijtjes insteken en laden zonder omzien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Nu de lader nog

Vraagje: kan een leek daar ook gewoon 4 batterijtjes insteken en laden zonder omzien ?
                Als je AA accu's in de Maha lader steekt, en je drukt niet op de knopjes, dan worden de accu's geladen met 1000mA.
                Dat is prima voor alle AA-accu's, er is geen reden om dat aan te passen.
                De lader zal dan volledig automatisch werken, en per accu aanduiden dat het laadproces voltooid is.

Als je AAA accu's wil laden, dan is het wel best dat je de laadstroom vermindert, want 1000mA is teveel voor een AAA. Dan wordt de accu te warm, en dat is nooit goed.
                BD0338BE

Comment

Nu de lader nog

ja in principe wel , als ge er batterijtjes in steekt vertrekt hij met laden na 10 seconden.
                  als hij gedaan heeft verschijnt er "done" bij het desbetreffend slotje.

opgelet als ge verschillende types batterijen door elkaar gebruikt zult ge afhankelijk van
                  hun capaciteit mAh de laadstroom moeten instellen.

voor de 2100mAh precharged van de Aldi is 1000mA een aangepaste laadwaarde.(als ze leeg zijn natuurlijk)

wat mij betreft ik heb eerst een week de MH-C9000 voor dummies doorgenomen
                  (tread bij acessoires) alvorens ik de vandaag geariveerde lader in dienst genomen heb voor een analyse van stel Varta batterijen.
                  Groeten Leon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
                    ja in principe wel , als ge er batterijtjes in steekt vertrekt hij met laden na 10 seconden.
                    als hij gedaan heeft verschijnt er "done" bij het desbetreffend slotje.

opgelet als ge verschillende types batterijen door elkaar gebruikt zult ge afhankelijk van
                    hun capaciteit mAh de laadstroom moeten instellen.

voor de 2100mAh precharged van de Aldi is 1000mA een aangepaste laadwaarde.(als ze leeg zijn natuurlijk)

wat mij betreft ik heb eerst een week de MH-C9000 voor dummies doorgenomen
                    (tread bij acessoires) alvorens ik de vandaag geariveerde lader in dienst genomen heb voor een analyse van stel Varta batterijen.
                    Het is niet nodig om een andere laadstroom in te stellen, als de accu's een grotere capaciteit hebben dan duurt het gewoon wat langer om ze vol te krijgen.
                    De lader controleert de spanning, en aan de hand daarvan wordt er bepaald of de accu's geladen zijn. Elke Nimh-accu heeft dezelfde maximale spanning (per cel), ongeacht de capaciteit. En omdat een AA accu tegenwoordig altijd wel minstens een capaciteit van 2000mAh heeft is het niet nodig om de laadstroom lager te zetten dan 1000mA.
                    Je kan eventueel een hogere stroom kiezen als je de accu's snel weer nodig hebt, maar dat is nadelig voor de levensduur van de accu's.
                    Met een lagere stroomsterkte zal het langer duren.

Voor AAA-accu's stel ik de lader in op 300mA, omdat de accu's anders te warm worden.
                    BD0338BE

Comment

+1

ben vandaag tot bij 'den Aldi' gehold en heb 4 pakjes AA's en 1 AAA's gekocht.
                      Tesamen met mijn verzameling Eneloops AA's & AAA's kan ik de kerncentrale van Doel back-up geven
                      bij een technische panne...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Regulus en BlackB@ndit er was inderdaad wat mis met de Varta batterijen.

Na een Refresh en Analyse van Varta 2500 met 1200mA laden en 600mA ontladen bleek het volgende.

batterij 1 2 3 4
                        capaciteit mAh 1194 1266 1099 656
                        minuten 130 138 120 71

Nr 4 is voor recyklagepark en de eerste drie kunnen mischien nog dienen in een
                        pillicht.
                        Groeten Leon

Comment

Ook hier 4 pakjes gekocht... En dat een week na de aankoop van mn Eneloops (Murphy?)

Nu de Eneloops zijn voor mn flitser, de andere voor huishouden

Als ik het goed versta steek in de batterijen beter eerst eens in mn C9000 voor een break-in voor ik ze voor de eerste keer gebruik?
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Als je AA accu's in de Maha lader steekt, en je drukt niet op de knopjes, dan worden de accu's geladen met 1000mA.
                            Dat is prima voor alle AA-accu's, er is geen reden om dat aan te passen.
                            De lader zal dan volledig automatisch werken, en per accu aanduiden dat het laadproces voltooid is.

Als je AAA accu's wil laden, dan is het wel best dat je de laadstroom vermindert, want 1000mA is teveel voor een AAA. Dan wordt de accu te warm, en dat is nooit goed.
                            Deze morgen de lader gaan halen (bij een gekende electronische componentenwinkel in het Leuvense), direct al een aantal batterijen van goede merken in de groene box kunnen gooien (wegens boodschap HIGH), maar de stokoude NiCd van de Hema zijn nog prima

Ziet er degelijk spul uit, als ik de rest van m'n leven geen alcaline batterijen meer koop betaalt hij zich wel terug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                              Als ik het goed versta steek in de batterijen beter eerst eens in mn C9000 voor een break-in voor ik ze voor de eerste keer gebruik?
                              Dat versta ik ook uit de handleiding van de C9000 lader maar ik heb zo mijn twijfels
                              om gloednieuwe batterijen aan deze cyclus te onderwerpen.
                              Misschien kan iemand hier een verklaring rond geven waarom je het beter wel doet?
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

De Break in mode is vooral bedoeld voor accu's die een hele tijd ongebruikt in de kast (of in de winkel) hebben gelegen, en die daardoor vanzelf leeg gelopen zijn.

Bij de "ready to use" of "Precharged" accu's (low selfdischarge zoals Eneloop, Recyko, Top Craft Precharged...) is dat niet zo belangrijk, doe gewoon een refresh/analyze voor gebruik, dan hebben ze gewoonlijk al hun maximale capaciteit. Maar je mag de nieuwe accu's ook meteen gebruiken als je ze uit de verpakking haalt, ze hebben dan meestal ergens tussen de 60 en 80% van hun totale lading. Als je ooit zo'n accu's koopt, en ze zijn leeg, breng ze dan maar zo snel mogelijk terug naar de winkel, want dan zijn ze niet goed.

Voor oude accu's kan de break in mode ook nuttig zijn, maar mijn ervaring is dat ze dan maar tijdelijk terug een beetje beter worden. Meestal hebben die dan last van extreme zelfontlading zodat ze na een week al niet veel capaciteit meer over hebben.
                                Zo'n accu's kan je beter zo snel mogelijk laten recycleren...

Je moet de accu's ook niet elke keer helemaal leeg maken, als je dat een paar keer per jaar doet, dan is dat meer dan voldoende (bij de low selfdischarge accu's is dat zelfs nog minder nodig).

Als de lader "high" aanduidt, dan is de spanning te hoog (verkeerde soort batterij zoals alkaline), of de inwendige weerstand van de herlaadbare accu (nikkel-cadmium of nikkel-metaalhydride) is te hoog, daardoor wordt de laadspanning ook te hoog.
                                Met zo'n accu kan je inderdaad niet veel meer doen.
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X