Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

    Oorspronkelijk geplaatst door BlackB@ndit Bekijk bericht
    ...Ik zal wel proberen om een paar setjes te halen, zodat ik ze kan testen in de Maha-lader...
    En???
    Altijd benieuwd naar je bevindingen die je hier helder en correct kan neerzetten .

    (Voor als ze nog eens in de winkel liggen.)
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
      En???
      Altijd benieuwd naar je bevindingen die je hier helder en correct kan neerzetten .

      (Voor als ze nog eens in de winkel liggen.)
      Dat ging over deze versie: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...-a-373978.html

      De accu's die ze volgende week verkopen, die lijken op de eerste versie die ik heb getest (die van dit topic dus), maar de kleuren zijn wel iets veranderd.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

        SORRY! Niet gezien dat vernieuwde topic.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

          Wil maar zeggen dat volgende zaterdag 14/01/12 de batterijen terug in aanbieding staan bij Aldi.
          En inderdaad : " Ik keek ernaar en vond ze goed " Zoltan XVI, psl 41
          So .....
          Mvg.
          Last edited by zoltan; 7 januari 2012, 17:30.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

            Ze zijn er inderdaad weer volgende zaterdag, maar ze zijn wel 2 euro per pakje goedkoper dan in 2009.



            Niet alles wordt dus duurder, hopelijk telt dit niet mee in de index-berekeningen, want dan krijgen we binnenkort misschien minder loon.
            De accu's die ik in 2009 heb gekocht, die werken allemaal nog perfect.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

              De precharge batterijen hebben deze ook een langzame zelfontlading?

              Bedankt
              CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

              Comment


              • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                Oorspronkelijk geplaatst door janfotos Bekijk bericht
                De precharge batterijen hebben deze ook een langzame zelfontlading?

                Bedankt
                Ja, dat zijn ook accu's met een lage zelfontlading, voor de gewone nimh accu's heeft het weinig zin om ze te laden voor ze verkocht worden.
                Het staat ook altijd wel ergens op de verpakking, dat de accu's na een jaar nog een bepaald percentage van de lading behouden.

                Bij de Lidl hadden ze er een paar weken geleden ook, ze komen geregeld terug bij Lidl en Aldi.
                De lage zelfontlading accu's van Ikea zouden ook heel goed zijn, maar die heb ik zelf nog niet getest (om daar zo'n pakje accu's te halen moet ik veel te ver rijden, daarom zijn die van Lidl en Aldi voor mij een heel stuk voordeliger).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                  Hier komen enkel Sanyo Eneloop batterijen binnen, koop ik bij http://www.nkon.nl/4-aa-eneloop-batt...e-in-case.html

                  Comment


                  • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                    Onlangs vond ik deze test van alkalinebatterijen http://www.batteryshowdown.com/results-lo.html .
                    Die kan misschien ook interessant zijn als je toch nog alkalinebatterijen gebruikt voor bepaalde toepassingen.
                    Via de link kom je op de testgegevens voor een lage ontlaadstroom (low drain), er is ook nog een test voor de "high drain", maar in een apparaat dat veel stroom verbruikt zijn accu's altijd voordeliger dan alkalinebatterijen.
                    Accu's met een lage zelfontlading kan je in bijna alle apparaten die op batterijen werken gebruiken (dus ook in wekkers en afstandsbedieningen), maar sommige apparaten hebben een probleem met de wat lagere spanning van de accu's.
                    In dat geval moet je wel alkalinebatterijen gebruiken, en het probleem is dan dat die maar voor een klein gedeelte opgebruikt worden (je gooit dan een deel van de bruikbare capaciteit weg, omdat de spanning te laag is geworden voor dat toestel).



                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hier komen enkel Sanyo Eneloop batterijen binnen, koop ik bij http://www.nkon.nl/4-aa-eneloop-batt...e-in-case.html
                    Ik heb ook een aantal Eneloop accu's, maar ik zie tot hiertoe nog niet dat ze werkelijk beter zijn dan de low selfdischarge accu's van Aldi en Lidl (zeker niet als ik de prijs /kwaliteit verhouding mee tel nu die nog maar 3,99 euro kosten in plaats van 4,99 per setje van 4 AA's).
                    De recentste accu's van Lidl en Aldi hebben zelfs een iets grotere capaciteit dan de gewone Eneloop accu's (en ze zijn goedkoper).
                    Misschien dat de Eneloop accu's nog veel meer jaren meegaan, maar dat zal ik pas over enkele jaren merken.
                    Last edited by Black B@ndit; 22 oktober 2014, 21:50.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                      Kan toeval zijn, maar mijn ervaring is dat de originele Eneloops kwalitatief onberispelijk zijn. Met de LSD accu's van Aldi had ik in het verleden wel problemen, in de vorm van een drietal (op 8) die na een jaar of zo lekken vertoonden: er was een gaatje in de mantel ontstaan, waar bij het laden gas uit ontsnapte. Die waren dus enkel nog goed voor recyclage.
                      De Eneloops waren de eerste accu's van dit type die ik in huis haalde, samen met de Maha lader, en die doen het nog als op dag 1.

                      Comment


                      • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan2 Bekijk bericht
                        Kan toeval zijn, maar mijn ervaring is dat de originele Eneloops kwalitatief onberispelijk zijn. Met de LSD accu's van Aldi had ik in het verleden wel problemen, in de vorm van een drietal (op 8) die na een jaar of zo lekken vertoonden: er was een gaatje in de mantel ontstaan, waar bij het laden gas uit ontsnapte. Die waren dus enkel nog goed voor recyclage.
                        De Eneloops waren de eerste accu's van dit type die ik in huis haalde, samen met de Maha lader, en die doen het nog als op dag 1.
                        Ben je zeker dat je ze niet "opgestookt" hebt door ze in een snellader te stoppen ? Batterijen hebben namelijk een overdrukventiel om gas te laten ontsnappen als ze te heet worden, bedoeld om ontploffingsgevaar in te dijken. Verlies van gas = echter verlies van capaciteit.

                        Comment


                        • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                          Neen, hoor. Ik heb geen "snellader", maar gebruik altijd de Maha. Het was echt een gaatje in de mantel en dat bij meer dan één.

                          Comment


                          • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                            Dat was dan wel heel veel pech want ik heb hier zeker een stuk of 10 setjes van 4, zowel AA als AAA en na al die tijd heb ik nog geen enkele uitval. Ik denk dat ze eerder van ouderdom gaan uitvallen dan van gebruik

                            Comment


                            • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan2 Bekijk bericht
                              Neen, hoor. Ik heb geen "snellader", maar gebruik altijd de Maha. Het was echt een gaatje in de mantel en dat bij meer dan één.
                              Hoe hoog zet je de laadstroom bij de Maha lader?
                              Met een laadstroom van 1000mA voor AA accu's heb ik nog geen problemen gehad, de accu's werken allemaal nog.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                                Zo staat die bij mij ook: 2000 mAh accu's, dus laden met 1000 mA. Ik moet wel vermelden dat die cellen een zwaar leven hadden: ze werden niet in een flits of zo gebruikt, maar in een accupack dat ingezet werd voor fietsverlichting. Dat betekent dat ze in weer en wind gebruikt werden, zomer en winter. Het kan dus ook met oxidatie van buitenaf te maken hebben. Niet dat ze in de regen lagen, maar het kon wel flink vochtig worden.
                                Ik gebruik ook al jaren Eneloops en die doen het nog allemaal prima. Stuk voor stuk.

                                Comment

                                Working...
                                X