Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

    Zaterdag zag in den Aldi deze Top Craft NiMH accu's liggen, ik heb een pakje gekocht en getest in de Maha-lader.
    Een pakje van 4 accu's kost 6,99 euro, dat is heel wat goedkoper dan vergelijkbare merk-accu's (Eneloop, GP Recyko....).

    Ik heb ze eerst ontladen om te controleren hoeveel capaciteit er beschikbaar is direkt na de aankoop.

    accu 1: 1657mAh
    accu 2: 1734mAh
    accu 3: 1714mAh
    accu 4: 1625mAh

    Het is dus mogelijk om deze accu's te gebruiken meteen na aankoop, ze hebben dan ruim 3/4 van de maximaal beschikbare capaciteit.
    Deze cijfers geven ook aan dat de zelfontlading van deze accu's heel laag is, anders zouden ze leeg zijn wanneer je ze uit het pakje haalt.

    Na een Refresh/Analyze in de Maha MH-C9000 (ontladen met 500mA, laden met 1000mA) was dit het resultaat:

    accu 1: 2054mAh
    accu 2: 2073mAh
    accu 3: 2078mAh
    accu 4: 2019mAh

    Dit is al heel erg goed, zeker voor de eerste laadbeurt, en het komt overeen met de capaciteit van de GP Recyko accu's die ik ook gebruik.

    Na een tweede Refresh/Analyze was de capaciteit nog iets hoger, en kwam ze vrij dicht in de buurt van de opgegeven 2100mAh.

    accu 1: 2055mAh
    accu 2: 2096mAh
    accu 3: 2079mAh
    accu 4: 2096mAh

    Over de levensduur van de accu's kan ik niets zeggen, maar voor die lage prijs (6,99 euro) presteren ze wel behoorlijk goed.
    Het is dus een goed alternatief voor de duurdere "merk" accu's.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

    Bedankt voor de test .. het opent perspectieven om "eneloops" te gebruiken in minder voor de hand liggende toepassingen ... vooral aan die prijs. Hopelijk houden ze het een beetje uit

    Comment


    • #3
      Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

      Aan die prijs kan je ze inderdaad ook gebruiken voor afstandsbedieningen en apparaten die weinig stroom verbruiken.

      Er lagen ook AAA-accu's van dezelfde soort, maar die heb ik niet meegebracht.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

        Ik heb die Top Craft batterijen (gewone oplaadbare 2300mAh) net allemaal weggekieperd. Het ene stel (4 stuks) had ik reeds tweemaal na elkaar volledig ontladen en terug opgeladen. Ze deden niets meer.

        Dan maar de splinternieuwe (die, ik geef toe, reeds een paar jaar in de schuif lagen) uit de verpakking gehaald en de 'volledige behandeling' gegeven (ontladen + laden). Ze deden gewoon niets! Dan nňg maar eens een nachtje gewoon laten opladen: nog niets! Het fototoestel of draadloze muis wil niet eens starten. Ik heb vorige week van die nieuwe (dure) GP's gekocht en die doen het uitstekend. Top Craft: daar verspil ik mijn geld niet meer aan, enkel nog een mailtje krijgen ze.

        Comment


        • #5
          Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

          Heb er ook minder goede ervaring mee op langere termijn en met intensief gebruik..
          De bekende " GP " batterijkes zijn voor mij de top.. (wel 4X duurder dan TOP craft modellekes)

          Grts Peter
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #6
            Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

            Ik zweer bij Eneloops. Heb ook topcraft gehad, maar deze zijn niet betrouwbaar genoeg, en geven soms vrij snel de geest. Ik heb het twee keer voorgehad, dat ik een batterij liet vallen, en dat ze daardoor om zeep was. (ik weet dat het niet de bedoeling is er mee te gooien, maar accidents happen...)

            Comment


            • #7
              Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

              Als je de eneloops bekijkt bij tests, komen die idd beter uit dan de GP's ..
              Last edited by Peter EOS-500D; 8 september 2010, 10:58.
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                heb er hier ook een aantal.
                2 sets draaien mee voor mijn sb900, gaan goed!
                moeten niet onderdoen voor GP.

                levensduur, das een ander paar mouwen
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                  De gewone Top Craft accu's heb ik ook allemaal weggedaan toen ik een Maha lader had gekocht.
                  Die accu's hadden heel veel last van zelfontlading.

                  Maar de Top Craft "Precharged" accu's zijn wel heel goed.
                  Ze zijn nu een jaar oud, en ik heb nog geen enkele defecte accu gehad.
                  Ik merk ook heel weinig verschil tussen Recyko's en de Top-Craft Precharged accu's.

                  Ik gebruik ze in de flitsers, draadloze muis, draadloos toetsenbord en in led-zaklampjes (dat lampje verbruikt tot 2A in de felste stand, en dat geeft geen problemen met die accu's, ze zijn dan wel op een uurtje leeg).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                    het is ook weer zoiets wat bij de meeste mensen tssn de oren zit denk ik..
                    Omdat het ALDI is dent men meestal aan midere kwaliteit,
                    maar ze hebben daar wel lekkere viskes in blik..
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #11
                      Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      maar ze hebben daar wel lekkere viskes in blik..
                      De computers zijn ook niet slecht.

                      De viskes in blik van de Lidl vind ik beter .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                        Ik gisteren de 2900mAh bij Vapex besteld. Vier stuks voor amper €10,68, verzending gratis. Dat kunnen ze enkel in Nederland.

                        Nog een tip voor mensen die met een macrofilter willen gaan werken: na veel googelen en vergelijken heb ik het geriskeerd om de Marumi 58mm Achro + 3 in America aan te kopen. In Nederland was de beste koop €69,95, in America slechts € 51,30 verzendingskosten inbegrepen. Ik ben eens benieuwd of en wanneer ze zullen arriveren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Herwig 1960 Bekijk bericht
                          Nog een tip voor mensen die met een macrofilter willen gaan werken: na veel googelen en vergelijken heb ik het geriskeerd om de Marumi 58mm Achro + 3 in America aan te kopen. In Nederland was de beste koop €69,95, in America slechts € 51,30 verzendingskosten inbegrepen. Ik ben eens benieuwd of en wanneer ze zullen arriveren.
                          Als je (zoals gewoonlijk voor zendingen uit de VS) nog invoerrechten en BTW zult moeten betalen, weet ik niet of jouw totaal onder 70€ blijft.

                          Maar dit topic gaat over oplaadbare Aldi batterijen en daarover kan ik ook alleen mijn tevredenheid uitdrukken. Die van mij zijn wel de AA 2300 mAh van 1 en 2 jaar geleden.
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Herwig 1960 Bekijk bericht
                            Ik gisteren de 2900mAh bij Vapex besteld. .
                            Die zijn vrij goed, ze hebben niet teveel last van zelfontlading (na een paar maanden zijn ze toch niet leeg), en de werkelijke capaciteit zit rond de 2400mAh (getest in de Maha-lader).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

                              heb in juli GP 2700 herlaadbare bat aangeschaft bij Gamma, in promotie 4 + 2 gratis en met een 15% bon op alles heb ik 14 € betaald/set

                              Anderzijds ook Energizer 2450 in 3+ 1 gratis aangeschaft voor 13€

                              Ik heb ondervonden dat deze energizers beter tegen een hogere belasting (piekbelasting) bestand zijn dan de GP's

                              Comment

                              Working...
                              X