Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Top Craft "Precharged" AA 2100mAh getest (Aldi)

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    De computers zijn ook niet slecht.

De viskes in blik van de Lidl vind ik beter .
    Awel.... ik ga ook eens viskes halen in de Lidl..
    Misschien een nieuw topic ?
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Black Bandit : nog een klein vraagje

AA : ontladen met 500mA, laden met 1000mA

Hoe doe je dit met AAA ? Onladen met 100 mA en laden met 500 mA ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
        Black Bandit : nog een klein vraagje

Hoe doe je dit met AAA ? Onladen met 100 mA en laden met 500 mA ?
        Die ontlaad ik gewoonlijk met 200mA, laden met 300mA.
        AAA-accu's hebben een veel grotere inwendige weerstand dan AA-accu's, daardoor warmen ze sneller op als je er een te hoge stroom doorstuurt en dat is nadelig voor de levensduur.

Zolang de accu's niet heet aanvoelen tijdens het laden of ontladen, dan is de stroom niet overdreven hoog.
        Als je er je vingers aan verbrandt, dan is de stroomsterkte véél te hoog. Ik heb ooit een GP-lader + een setje accu's gekocht, en na het laden waren die accu's echt heel heet (te heet om vast te nemen). Na minder dan een jaar was er al één cel defect, ik dacht dat mijn flitser defect was omdat de accu's altijd zo snel weer leeg waren...

Ik vind het wel spijtig dat de Maha-lader niet automatisch de (ont)laadstroom vermindert bij AAA-accu's.

Het zou ook handig zijn dat je de lader kon programmeren (met een geheugen) voor verschillende accu's.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik ben In ieder geval vrij tevreden van dit toestel en tja voor verbetering is het altijd bruikbaar he.

Comment

ik heb eigenlijk interesse in de Maha powerex MH-C801D omdat hij 8 batterijen terzelfder tijd kan laden, maar vraag mij af of er verder nog verschillen zijn met de maha c9000.
            kan je met de mh-c801d ook refreshen en ook instellen aan welke snelheid hij laat??.
            ale kortom wat zijn de belangrijkste verschillen tussen die 2 laders??
            kent er iemand deze??
            grtz Tweetty
            ps : dank bij voorbaat en weet er ook iemand waar je ze best aankoopt??
            bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              .
              AAA-accu's hebben een veel grotere inwendige weerstand.......
              Kleinere inwendige weerstand ... hoe kleiner de weerstand hoe warmer
              een heel heel heel grote weerstand zal nooit warm worden ...
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herwig 1960 Bekijk bericht
                I......, enkel nog een mailtje krijgen ze.
                jij durft haha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  Kleinere inwendige weerstand ... hoe kleiner de weerstand hoe warmer
                  een heel heel heel grote weerstand zal nooit warm worden ...
                  Euh, sorry dat ik hier inpik, maar:
                  P (of Q, als in warmteopname/afgave) = I² x R
                  Je ziet, hoe groter de weerstand, hoe meer vermogen er in warmte wordt omgezet...

Ik gebruik ook die batterijen, ben er content van maar ze gaan niet lang mee bij mij, deels omdat ik een heel slechte oplader heb.
                  Viskes zijn idd lekkerst bij Lidl en dan bij colruyt! ^^
                  Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gontcha Bekijk bericht
                    Euh, sorry dat ik hier inpik, maar:
                    P (of Q, als in warmteopname/afgave) = I² x R
                    Je ziet, hoe groter de weerstand, hoe meer vermogen er in warmte wordt omgezet...

Ik gebruik ook die batterijen, ben er content van maar ze gaan niet lang mee bij mij, deels omdat ik een heel slechte oplader heb.
                    Viskes zijn idd lekkerst bij Lidl en dan bij colruyt! ^^
                    Een grotere inwendige weerstand zorgt inderdaad voor een groter vermogenverlies en dus meer warmte tijdens het laden (en ook tijdens het ontladen als er voldoende stroom doorgaat).

Je zal misschien toch eens moeten uitkijken naar een degelijke lader, die zorgt voor een langere levensduur van de accu's. Je bent er dan ook zeker van dat elke cel maximaal geladen is.

De viskes van de Colruyt heb ik nog niet geproefd.
                    BD0338BE

Comment

Heel curieus, maar 't zal zo wel zijn zeker?
                      Toch is mijn stelling juist..
                      Is dat dan voor batterijen anders ? ( zou kunnen hee )

grts Peter
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Heel curieus, maar 't zal zo wel zijn zeker?
                        Toch is mijn stelling juist..
                        Is dat dan voor batterijen anders ? ( zou kunnen hee )

grts Peter
                        Uw stelling is vooral zeer onvolledig en ongenuanceerd omdat het gedissipeerd vermogen afhankelijk is van de aangelegde spanning want die bepaalt over de weerstand, de stroom. RxI^2 levert dan idd het vermogen op ...
                        .. en hoe kleiner de weerstand hoe warmer? da's behoorlijk kort door de bochten van het surrealisme
                        .. but who cares

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Uw stelling is vooral zeer onvolledig en ongenuanceerd omdat het gedissipeerd vermogen afhankelijk is van de aangelegde spanning want die bepaalt over de weerstand, de stroom. RxI^2 levert dan idd het vermogen op ...
                          .. en hoe kleiner de weerstand hoe warmer? da's behoorlijk kort door de bochten van het surrealisme
                          .. but who cares
                          Ben nu redelijk veel met electronica bezig (als hobby), maar de formulekes ????
                          Ik weet wel dat een belasting met kleine inwendige weerstand meer stroom verbruikt dan een grote inwendige weerstand (en dus ook warmer wordt).. daarom dat ik bij die batterijkes nie goe kan volgen..

.. but who cares ; idd....

grts Peter
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

Comment

.. daarom dat ik bij die batterijkes nie goe kan volgen..
                            .. but who cares
                            Lees hier o.a. over de inwendige weerstand van batterijen.
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Voor een Euro meer (€ 8,-) per set kocht ik een half jaar geleden via Samenkopen de originele eneloop accu's.
                              De Top Craft accu's van Aldi heb ik na 2 tot 3 keer herladen in de milieubox gestort zelfs niet gebruikte Top Craft sets waren na een jaar uit de verpakking zo dood als een pier.
                              Weggegooid geld dus.

Op onderstaande link staan ook diverse testen.
                              Last edited by Binnenuit; 14 september 2010, 10:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                Voor een Euro meer (€ 8,-) per set kocht ik een half jaar geleden via Samenkopen de originele eneloop accu's.
                                De Top Craft accu's van Aldi heb ik na 2 tot 3 keer herladen in de milieubox gestort zelfs niet gebruikte Top Craft sets waren na een jaar uit de verpakking zo dood als een pier.
                                Weggegooid geld dus.

Op onderstaande link staan ook diverse testen.
                                http://www.samenkopen.net/action/755199
                                Het zijn de Top Craft Precharged accu's, niet de gewone.
                                De gewone accu's van Top Craft heb ik ook allemaal al weggegooid (op het containerpark), maar de Precharged is vergelijkbaar met de Recyko's.
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X