Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schroefdraad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schroefdraad

Misschien een domme vraag: weet iemand de juiste maat van de schroefdraad van de schroef waar bv. het statief mee aan de camera bevestigd wordt ? Is het een metrische of Engelse maat ?

Re: Schroefdraad

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    Misschien een domme vraag: weet iemand de juiste maat van de schroefdraad van de schroef waar bv. het statief mee aan de camera bevestigd wordt ? Is het een metrische of Engelse maat ?
    Hier zul je je ding wel vinden denk ik.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

1/4inch UNC draad ...
      www.fotofolio.be

Comment

Engelse maat.

Normaal voor camera's wordt 1/4'' gebruikt, soms wordt ook 3/8'' gebruikt (meestal voor video enzo).

Comment

Inderdaad 1/4" (inch) engelse draad dus, heb je er nodig? Ik heb hier nog wel wat inbusboutjes liggen van deze maat, t'is gratis.

Comment

Een gerelateerde vraag: wat is de schroefdraad tussen balhoofd en statiefpoten?
            Of verschilt dit van merk tot merk?
            Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanM Bekijk bericht
              Een gerelateerde vraag: wat is de schroefdraad tussen balhoofd en statiefpoten?
              Of verschilt dit van merk tot merk?
              3/8 INCH. Bij de meeste merken allemaal hetzelfde. Je kunt dus accesoires van andere merken koppelen. Je kan zelfs speciale verloopstukjes kopen indien het laatste niet het geval is.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Heel erg bedankt voor de vele reakties. Ik wou het enkel weten om zelf 'construkties' te kunnen maken met bv verlichting, of andere amateuristische 'uitbreidingen'. Gelukkig ben ik nog professioneel aktief, anders zouden mijn kinderen dat 'bezigheidstherapie' noemen.

Comment

Schroefdraad voor moeilijke karakters, Engelse draad dus.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                  X