Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cloud Bouncers? Kopen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cloud Bouncers? Kopen of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
    Nog twee snapshots uit dezelfde reeks ter vergelijking

deze hebben dezelfde exif, die met de flits alleen 1/3 stop minder en die met de confituurpot 1/3 stop hoger gezet op de RAW.
    De eerste is redelijk direkt frontaal ingeflitst en het haar is bovenop nog donker waaruit af te leiden valt dat er geen licht van bovenaf is gekomen. Slecht gebounced dus!

De tweede is langs alle kanten belicht dus je hebt daar de ruimte effectief als een grote softbox gebruikt.

Dit is dus appelen met peren vergelijken

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
    https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
      De eerste is redelijk direkt frontaal ingeflitst en het haar is bovenop nog donker waaruit af te leiden valt dat er geen licht van bovenaf is gekomen. Slecht gebounced dus!

De tweede is langs alle kanten belicht dus je hebt daar de ruimte effectief als een grote softbox gebruikt.

Dit is dus appelen met peren vergelijken
      Deze is idd recht geflits, op 45 met een kaartje geeft dat een beter resultaat maar toch niet zoals de tweede, deze is... ja softer.

Ik ga nog wat experimenteren, zoals ik al aangaf heb ik dit alles samen met een nieuwe flits gekocht, men ouwe is na 20 jaar trouwe dienst ter ziele is gegaan Een National kon je volledig manueel aansturen, had zijn eigen lichtmeting en was zelfs uitgerust voor macro opnamen. Al dat automatisch gedoe maakt me wat onwennig
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Ik heb een metz 48 gehad gedurende 1,5 jaar en hij is 3 maal binnen geweest voor herstelling (error). Ik heb uiteindelijk een canon 580exII gekocht (met cloudbouncer) en hiermee heb ik nog niets problemen gehad. Ik zou geen metz meer kopen. Bovendien communiceerd de canonflits veel beter met mijn toestel dan de metz (die door de camera zelfs niet erkend wordt). Bij uw nikon, zou ik dus gaan voor een nikon flits (met cloud bouncer, dit kan zijn nut zeker bewijzen)

Comment

Ik heb ondertussen besloten dat ik voor een Nikon SB-400 met een omnibouncer ga. Ik heb al moeite genoeg met al die functies op mijn camera dat ik beter een zeer simpele flits koop en dat is de SB-400.

Comment

ik ben in het bezit van een Canon 450. Dit weekend ga ik een canon speedlite 580ex II kopen maar twijfel om een omnibounce of een Micnova-Kit (Cloud Bouncer A4 & Chrome Dome) bij te kopen. Welk is het beste? De meningen verschillen nogal ziek ik.
            Canon EOS 450D, EF-S 18-55 IS, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, Speedlight 580 EXII, Omnibouncer, Micnova Cloud Lightsphere Bouncer + Chrome Dome

Comment

Working...
            X