Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 44 MZ-2 + Canon (30D)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz 44 MZ-2 + Canon (30D)

Een paar jaar geleden kocht ik een Panasonic FZ30 + de Metz mecablitz 44 MZ-2.
    Een maand geleden heb ik mij een Canon 30D aangeschaft. Om die flits te kunnen gebruiken, moet ik mij nog een SCA 3102 adapter aanschaffen. Maar voor ik dat doe, zou ik graag geweten of iemand deze op een Canon toestel gebruikt en of alles naar behoren werkt (TTL bvb).
    Ik las op een nederlands forum dat iemand met een 300D problemen had: TTL werkt niet !
    Bij de Flashlight Recommendations op de site van Metz staat de 44 MZ-2 er ook niet bij als ik mijn 30D opgeef (al wil dat misschien nog niets zeggen).

Alle info welkom.
    Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Re: Metz 44 MZ-2 + Canon (30D)

Kijk eens naar de voet van de flash of dat de adapter 3202 is
    Indien zo moet je naar een speciaal zaak zoals konijn en ook digicamshop heeft de adapter voet die je
    moet wisselen om de flash voor Canon te gebruiken
    Heb het even opgezocht en je hebt deze nodig
    Adapter: SCA 3102 (ab M / as of M)
    Maar dan moet je flitser wel deze zijn de mecablitz_44_MZ-2
    Anders kan je niks aanpassen
    Maar kijk ens onderaan of je de adapter kan vervangen is een klepje dat je moet opduwen en dan de adapter uitschuiven

Heb dezelfde flas maar heb er een adaptervoet bijgekocht en vervangen door eentje die erop zat maar
    die je enkel manueel kon bedienen dus geen ttl ofzo

Edit hier de link van digicamshop
    En deze link konijntje
    Last edited by Johnny K; 8 juni 2009, 20:30.

Comment

Hoi Ziggy,

Bij "flash recommendation" (Blitzgeräte-Empfehlung) geeft de Metz site ook geen 54 MZ3 of 54 MZ4 aan, alleen de laatste 54 MZ4i
      Bij "SCA Adaptor" (SCA-Adaptersuche) staat ie er wél bij en geeft de SCA 3102 vanaf M3 aan.
      LET OP: het moet wél de 44 MZ2 (V2) zijn... waarschijnlijk versie 2... daar heb ík geen kennis van.
      Bij mijn overschakeling van de 350D naar mijn huidige 40D en het toenmalig bezit van een 54 MZ4, werkte de aanpassing naar de adapter SCA 3102 M4 heel goed.
      (ik ben om andere redenen overgestapt naar de Canon 580EX...)

Succes
      Adrie

Comment

Op de doos staat inderdaad een sticker "Software V2". Met een SCA 3102 adadpter zou het wellicht moeten werken ...
        Alleen heb ik niet veel zin om zo'n adapter te kopen en dan vast te stellen dat het zaakje toch niet (deftig) werkt.
        Toevallig niemand uit (zuid) West-Vlaanderen die zo'n adapter heeft om eens te testen ?

Thanks,
        Ziggy.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
          Op de doos staat inderdaad een sticker "Software V2". Met een SCA 3102 adadpter zou het wellicht moeten werken ...
          Alleen heb ik niet veel zin om zo'n adapter te kopen en dan vast te stellen dat het zaakje toch niet (deftig) werkt.
          Toevallig niemand uit (zuid) West-Vlaanderen die zo'n adapter heeft om eens te testen ?

Thanks,
          Ziggy.
          Ben er zeker van als je de adapter er voor hebt dat je volledig op ttl kan flitsen
          Bij mijn flits op mijn olympus geen enkel probleem met de ttl
          En is zelfde flits maar dan met adapter 3202 op
          Weet niet welke er nu bij U opstaat maar als het de standaard versie is dan is het gewoon alles manueel instellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht

Thanks,
            Ziggy.
            Niemand met zo'n adapter waarmee ik een test zou kunnen doen ?

Comment

Working...
            X