Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cameratas/rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cameratas/rugzak

hallo BD

Ik heb een grote rugzak (flipside 400aw) en daar geraakt alles in wat ik heb van materiaal, maar als ik licht wil reizen moet ik dan ook heel die rugzak meenemen. al zit er dan 2 lenzen en een body in.

Dus ik ben opzoek naar iets kleiner. De prijs is nu nog niet belangrijk.

de dingen waar ik aandacht aan besteed bij het kiezen.
    Mijn 17-40 en 70-200(2.8) moeten er in kunnen en een body zonder grip.
    en nog een kleinebeanbag/flits.

en hij moet discreet zijn.

Ik ga nu ook al zeggen dat ik geen voorstander ben van de slingshots

nu had ik de lowepro stealth 200aw al tegengekomen en de new delhi 390 . Heeft iemand hier al ervaring mee?

alvast bedankt
    Last edited by tonyt; 28 april 2009, 22:32.

Re: cameratas/rugzak

Ik vind persoonlijk de Flipside 400 nog een kleine rugzak maar als je op zoek bent naar iets kleiner zou ik eens kijken bij de fotorugzak van Jack Wolfskin. Deze is low profile bij de dieven, is kleiner dan de Flipside 400 en heeft een groter compartiment voor andere spullen in te steken in vergelijking met de Flipside 400. Het draagcomfort van de Jack Wolfskin ligt in mijn inziens nog net iets hoger.

Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Comment

ik ben eens gaan kijken naar de jack wolfskinrugzak. Die ziet er leuk uit enkel weet ik niet of dat die er gaan inpassen of niet

ACS PHOTOPACK 24 deze staat op hun site

Comment

Ik ken iemand en die neemt er zijn 5DII+grip, 70-200 f/2.8, 24-70 f/2.8, 17-40 f/4.0 en een 580 EXII in mee. Ik weet niet of dit voldoende is voor jou maar ik zou zeggen probeer hem even in de winkel of ga hem zeker een keertje bekijken. Ik heb mijn eerste rugzak ook online gekocht ondervonden dat het toch altijd handig is om ze eerst in real life te zien .

Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
          Ik ken iemand en die neemt er zijn 5DII+grip, 70-200 f/2.8, 24-70 f/2.8, 17-40 f/4.0 en een 580 EXII in mee. Ik weet niet of dit voldoende is voor jou maar ik zou zeggen probeer hem even in de winkel of ga hem zeker een keertje bekijken. Ik heb mijn eerste rugzak ook online gekocht ondervonden dat het toch altijd handig is om ze eerst in real life te zien .

Jakke
          oké dat is meer dan genoeg ik zal eens een kijkje nemen in de winkel

Comment

moet het een rugzak zijn? Want dit is hoe ik het doe:
            Als ik veel wil meenemen of als ik met de fiets ben (niet dat ik veel heb, maar ik bedoel extra niet-fotospullen): Lowepro Fastpack 250

En als ik gewoon op stap ga of ik ga ergens naartoe waar ik niet noodzakelijk alles moet bijhebben: Crumpler Muffin Top 7500 (en dat is dus een schoudertas).

Als je een schoudertas zou zoeken, die discreet is (ziet eruit als er 'gewone' tas) en waar niet veel meer in moet dan een body, 2 lenzen en wat andere prullen, dan is dat zeker een aanrader

Comment

Een lijstje van zaken om op te letten:

Alles moet er in passen. Is er ruimte voor een regenjas, flesje drinken, boek, computer, etc.
              Je moet er op kunnen staan, want dan kun je bij manifestaties over anderen heen fotograferen.
              Is de tas anti statisch?
              De tas moet regendicht, of waterdicht zijn?
              De tas moet niet opvallend zijn. Een camera merk is uit den boze. Mag er niet uitzien als cameratas.
              Is de tas veilig zijn bij een wandeling, met meer riemen zit de tas vast aan je lijf. Heb je je handen vrij.
              Heeft de rugzak een draadstalen net tegen diefstal van buitenaf, of een andere beveiliging.
              Heeft de tas een aparte regenhoes?
              Kunnen de vakken in de tas versteld worden?
              Mag de tas mee het vliegtuig in? Elke vliegtuig maatschappij heeft een andere norm.
              Is de tas shockproof?
              Wat is het gewicht van de tas?
              Wil je een heuptas, een schoudertas, een rugzak met een band over één schouder (slingback - snuittas) of een rugzak?
              Wat kost de tas?

Discrete tassen haal je bij een koffer-tassen winkel en niet bij een fotowinkel.

Wil je toch naar een fotowinkel, kijk dan eens naar een Lowepro Classified 250AW, maar er zijn er meer die er niet al te opvallend uit zien.

Meer lezen: lees: Met de camera op stap, vakantie tips
              op m'n website
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

dakine heeft een paar hele mooie fototassen die echt comfortabel zitten eens je alle riempjes hebt aangepast,
                grote voordelen zijn dat dakine geen specifiek fotomerk is maar eerder surf/snow/ski
                je hebt ze in niet opvallende kleuren zodat ze niet zo snel de aandacht van dieven trekken,
                de ritssluiting zit aan de rugzijde wat kwestie van diefstal een gigantisch voordeel is.
                in de rugzak zelf zit een apart fotocompariment dat eruit kan nemen en dan heb je een slingshot, dit als je de rugzak zelf even niet nodig hebt en uiteraard een regenhoes

grote nadeel is wel dat deze photopacks niet eenvoudig te vinden zijn

zelf heb ik een sequence om ook mijn lawinemateriaal in kwijt te geraken (schop, sonde) en wat extra handschoenen, skibril, fleece, drank
                ik ben er heel tevreden van
                wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht
                  dakine heeft een paar hele mooie fototassen die echt comfortabel zitten eens je alle riempjes hebt aangepast,
                  grote voordelen zijn dat dakine geen specifiek fotomerk is maar eerder surf/snow/ski
                  je hebt ze in niet opvallende kleuren zodat ze niet zo snel de aandacht van dieven trekken,
                  de ritssluiting zit aan de rugzijde wat kwestie van diefstal een gigantisch voordeel is.
                  in de rugzak zelf zit een apart fotocompariment dat eruit kan nemen en dan heb je een slingshot, dit als je de rugzak zelf even niet nodig hebt en uiteraard een regenhoes

grote nadeel is wel dat deze photopacks niet eenvoudig te vinden zijn

zelf heb ik een sequence om ook mijn lawinemateriaal in kwijt te geraken (schop, sonde) en wat extra handschoenen, skibril, fleece, drank
                  ik ben er heel tevreden van

Knappe zak!
                  Heb je toevallig ook een prijs?
                  Last edited by Dawud; 7 mei 2009, 13:48.

Comment

Ik heb de mijne voor 80 euro kunnen kopen in de Chill Out in Gent, er was toen wel 20% korting ofzo, maar het is echt een zalige rugzak, tijdens skiën/snowboarden voel je hem niet, is echt superstevig en is veel groter dan dat je op het eerste zicht zou zeggen. Het voorste vak is groot genoeg om m'n macbook in te stoppen of een jas en eten.
                    Alleen vond ik het moeilijk om hem te vinden=> maar één winkel in Gent waar ze hem hadden en dan ook maar ééntje.

Groetjes
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

ik heb mijn dakine sequence gekocht in snowworld landgraaf voor 130€
                      maar mits veel bellen kan je ze wel vinden
                      succes
                      wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht
                        ik heb mijn dakine sequence gekocht in snowworld landgraaf voor 130€
                        maar mits veel bellen kan je ze wel vinden
                        succes
                        in the end... iemand die zoiets wil stelen (typisch de wat drukkere of toeristische plaatsen waar men weet waar veel reflexers komen) ... die weten er toch de personen of de tassen uit te halen.

Ik heb zo de indruk dat 40 a 50% van de travelers al een digitale reflex met zich mee heeft, dus 't is alleen nog kwestie voor die dieven om te kijken naar wie 't meeste gewicht aan het versleuren is met een rugzak ;-)

veel makkelijker : neem een all risk verzekering. Kost je +/- 2,5% van de materiaalwaarde, maar dan ben je toch veel geruster. Ik heb ook jaren gewacht om ze te nemen, maar nog geen seconde spijt van nu dat ik zoveel geld per jaar weggooi.
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          in the end... iemand die zoiets wil stelen (typisch de wat drukkere of toeristische plaatsen waar men weet waar veel reflexers komen) ... die weten er toch de personen of de tassen uit te halen.

Ik heb zo de indruk dat 40 a 50% van de travelers al een digitale reflex met zich mee heeft, dus 't is alleen nog kwestie voor die dieven om te kijken naar wie 't meeste gewicht aan het versleuren is met een rugzak ;-)

veel makkelijker : neem een all risk verzekering. Kost je +/- 2,5% van de materiaalwaarde, maar dan ben je toch veel geruster. Ik heb ook jaren gewacht om ze te nemen, maar nog geen seconde spijt van nu dat ik zoveel geld per jaar weggooi.
                          Niet het meeste gewicht hoor: aan een trekpleister ga je even checken wie er een 1Ds of D3x of zo bovenhaalt met bijhorend L-glas of AF-S VR... end an volg ej tot aan het terras voor de obligate koffie o.i.d. of je graait gelijk op de trekpleister (maar daar loopt al eens extra politie rond). gelukkig heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. En een verzekering is dan idd. ok, asl ze uitbetalen ook tenminste...
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

voor de geinteresseerden

ik ben voor de ACS photopack 24 can jack wolfskin gegaan

en heb er van de eerste keer wat foto's van genomen

echt een heel goede rugzak hij zit 10x beter dan mijn flipside 400aw

Comment

Heb een vraagje voor wie de trotse bezitter is van een Flipside 400 AW.
                              Volgens de beschrijving heb je 2 schouderriemen en 1 middelriem voor rond de buik.
                              Daar ik van het Bourgondisch type ben vraag ik me af of je deze riemen ruim genoeg kunt afstellen of zijn ze alleen geschikt voor mannequins?

Alvast bedankt voor alle feedback .
                              Nikon D7100 | Nikkor 18-200mm | Nikkor 35mm |
                              Sigma 105mm F2.8 | Tokina 11-16mm F2.8 | SB800

Comment

Working...
                              X