Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflitser voor portretfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ringflitser voor portretfotografie

Iemand ervaring met een ringflitser voor portretfotografie?

Ik zoek de meest compatibele voor mijn Canon 5d MkII en mijn bijhorende 2.8-lenzen.

Iemand specifiek ervaring met de "Ringflash adapter"?

Tnx
    Canon 5d MkII, Canon EF 24-70 mm 1:2.8 L USM, Canon EF 70-200 mm 1:2.8 L IS USM, Canon Extender EF 2x II, Canon Speedlite 580 EX II

Re: Ringflitser voor portretfotografie

Iedere ringflits is compatibel voor uw toestel.
    Een ringflits werkt als een studioflitser.
    Geen ttl of van die toestanden. Belichten met uw diafragma en een sluitertijd korter dan de sinc van uw toestel.
    Een stap naar voor of naar achter wil zeggen ' onder of overbelicht '
    Weet dat uw model altijd rode ogen heeft en na een paar flitsen ziet ze ringetjes van de flits.
    Een ringflits werkt met een zware baterij en is perfect te gebruiken van het toestel.
    Omdat je deze ook draadloos kan aansturen zet ik hem af en toe op een statief voor op locatie en kan ik deze gebruiken als studioflitser, ik zet er dan een plu over.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Bedankt voor de info.

Maar zijn er ook bepaalde merken die er bovenuit steken? Ik heb mijn oog laten vallen op de Sigma EM 140 FG voor Canon, maar er zijn er nog andere natuurlijk.

Op de site van studio73 heb ik ook de 'ringflash adapter' gevonden, geen echte ringflitser zoals we die kennen, maar blijkbaar een volwaardig alternatief, als je de beschrijving mag geloven. En een pak goedkoper.
      Canon 5d MkII, Canon EF 24-70 mm 1:2.8 L USM, Canon EF 70-200 mm 1:2.8 L IS USM, Canon Extender EF 2x II, Canon Speedlite 580 EX II

Comment

je moet een macro ring flitser niet verwarren met een portret ringflitser, zijn 2 totaal verschillende Items.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Working...
        X