Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black Rapid Camera Strap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Black Rapid Camera Strap

ik besteld bij Rapid zelf via hun zelf en 1 week later aan de deur geleverd door de postbode. Wel nog 10 euro bij moeten betalen (invoerrechten)

nu wachten op mijn 5D mk II om te testen met 2 body's
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

Comment

Ik heb de BlackRapid R-strap ook en later kreeg ik de ConnectR-2 ook toegestuurd.
      Ik heb er zelf een FastenR-2 bij gekocht gewoon via de BlackRapid site.
      De FastenR-2 vertrouw ik voor geen meter die komt steeds los de oude bevestiging die je kunt vastschroeven vind ik beter daar zit een ringmoer op
      waar je het mee kunt vastschroeven op de FastenR-2 zit alleen een rubberen ring het oog van de FastenR-2 is van een te zacht metaal gemaakt wat
      je gemakkelijk kunt buigen met een heel klein tangetje.
      De ConnectR-2 is aan de bovenkant door middel van een klein moertje met loctite vastgezet zoals je kon zien op de filmpjes op de BlackRapid site
      die nu helaas na de site vernieuwing zijn weggehaald.Dit ukkepukkie moertje waar de ConnectR-2 op scharniert is wel de zwakke schakel van deze connector.
      Ik heb hier voor de veiligheid een dikke tyrap op bevestigd als dat moertje breekt vangt de tyrap het op.
      Bovendien als mijn D300+grip met mijn 70-200 eraan hangt snijd de R-strap in mijn nek wat niet prettig draagt en dan komt er nog bij dat ik voor de
      3de keer onder het mes moet voor een nekhernia dus de strap ligt nu nog in mijn tas maar wordt niet meer gebruikt.
      A: draagt niet prettig B: onbetrouwbaar.
      Lees ook even deze threat http://forums.dpreview.com/forums/re...2330594&page=1 vooral page 7
      Ik heb gisteren de cottoncarrier besteld dit leek me wel handig ivm met nekhernia probleem en daar
      bij heb ik handstrap besteld van http://www.camdapter.com/products.html .
      De camdapter werd in een envelop 3 dagen na bestelling al afgeleverd.
      De cottoncarrier wordt via UPS express int. verstuurd en zou de 21 al afgeleverd worden dit mag ook wel want via UPS express koste me dat 52 dollar aan verzend kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
        Ik heb de BlackRapid R-strap ook en later kreeg ik de ConnectR-2 ook toegestuurd.
        Ik heb er zelf een FastenR-2 bij gekocht gewoon via de BlackRapid site.
        De FastenR-2 vertrouw ik voor geen meter die komt steeds los de oude bevestiging die je kunt vastschroeven vind ik beter daar zit een ringmoer op
        waar je het mee kunt vastschroeven op de FastenR-2 zit alleen een rubberen ring het oog van de FastenR-2 is van een te zacht metaal gemaakt wat
        je gemakkelijk kunt buigen met een heel klein tangetje.
        De ConnectR-2 is aan de bovenkant door middel van een klein moertje met loctite vastgezet zoals je kon zien op de filmpjes op de BlackRapid site
        die nu helaas na de site vernieuwing zijn weggehaald.Dit ukkepukkie moertje waar de ConnectR-2 op scharniert is wel de zwakke schakel van deze connector.
        Ik heb hier voor de veiligheid een dikke tyrap op bevestigd als dat moertje breekt vangt de tyrap het op.
        Bovendien als mijn D300+grip met mijn 70-200 eraan hangt snijd de R-strap in mijn nek wat niet prettig draagt en dan komt er nog bij dat ik voor de
        3de keer onder het mes moet voor een nekhernia dus de strap ligt nu nog in mijn tas maar wordt niet meer gebruikt.
        A: draagt niet prettig B: onbetrouwbaar.
        Lees ook even deze threat http://forums.dpreview.com/forums/re...2330594&page=1 vooral page 7
        Ik heb gisteren de cottoncarrier besteld dit leek me wel handig ivm met nekhernia probleem en daar
        bij heb ik handstrap besteld van http://www.camdapter.com/products.html .
        De camdapter werd in een envelop 3 dagen na bestelling al afgeleverd.
        De cottoncarrier wordt via UPS express int. verstuurd en zou de 21 al afgeleverd worden dit mag ook wel want via UPS express koste me dat 52 dollar aan verzend kosten.

Dus als ik het goed begrijp is de bevesting tussen camera en strap totaal onbetrouwbaar

goed om weten
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jepe Bekijk bericht
          Nee het gaat om de bevestiging van de ConnectR-2 !!!!
          En om verwarring te voorkomen
          De FastenR-2 gaat alleen maar los zitten (en voor mij onbetrouwbaar) en de D-ring erop vind ik wat van te zacht metaal gemaakt.

Last edited by Elmo60; 20 augustus 2009, 13:54.

Comment

Er bestaat ook een andere variant.
            SUNBOUNCE is the professional outfitter for the top photographers and all those that demand premium class light enhancers for their shootings.

Comment

Misschien (hopelijk) zijn jullie hier iets mee: klik.

Ik heb de strap nu enkele weken en ben er zeer over te spreken. Ik ben blij dat ik geen Blackrapid strap heb gekocht voor meer dan het dubbel van de prijs.

Comment

http://www.sun-sniper.com/

http://cgi.benl.ebay.be/SUN-SNIPER-S...item35b0e237c8

Heb er ééntje besteld, ben benieuwd...

Comment

Sunsniper is een beter gekende concurrent voor BlackRapid. Volgens mij niet zo goed als de Q-Strap van CAPA want de Sunsniper mist de snelkoppeling... Toch wel erg handig

Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht

Comment

fotokonijnenberg verdeelt ze trouwens al geruime tijd in België en Nederland.

Oorspronkelijk geplaatst door nikonD80 Bekijk bericht
                    Sunsniper is een beter gekende concurrent voor BlackRapid. Volgens mij niet zo goed als de Q-Strap van CAPA want de Sunsniper mist de snelkoppeling... Toch wel erg handig

Comment

Ik zou mijn toestel aan die dingen niet durven hangen...
                      Volgens mij duurt het in een krappe ruimte of ruimte met wat volk niet lang voor je het ergens tegen slaat of je ergens blijt achter haken?
                      Maat ieder zijn snufkes hé!
                      Ik heb een handstrap gekocht om wat rond te kuieren en als ik een eind verder wandel gewoon opzij terug de tas in en rugzak terug op de rug. Dat duurt geen minuut.
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

Comment

Ik heb nooit gezegd dat het ideaal is als wandeluitrusting. Als je stills (natuurwandelingen, architectuur, landschap...) fotografeert is een rugzak inderdaad voldoende.
                        Het voordeel van de strap is net dat je op die momenten dat je je camera bij de hand moet hebben niet verveeld zit met je nekstrap en bovendien je shot niet mist.
                        De camera hangt mooi tegen je heup als je de koppelingsplaat juist bevestigd (i.e. met het oog naar je heup gericht)
                        Dit is ideaal voor een festival/concert/evenementenfotograaf. Dan heb je de tijd niet om alles in je rugzak te stoppen - laat staan dat je dan je rugzak bij wil hebben.
                        Als je je dan door een meute moet wringen houd je je camera toch voor je lichaam of houd je eenvoudigweg je hand op de camera die op je heup rust.

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                        Ik zou mijn toestel aan die dingen niet durven hangen...
                        Volgens mij duurt het in een krappe ruimte of ruimte met wat volk niet lang voor je het ergens tegen slaat of je ergens blijt achter haken?
                        Maat ieder zijn snufkes hé!
                        Ik heb een handstrap gekocht om wat rond te kuieren en als ik een eind verder wandel gewoon opzij terug de tas in en rugzak terug op de rug. Dat duurt geen minuut.

Comment

Check ook in ieder geval de topic over de SunSniper:
                          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prinske Bekijk bericht
                            'k Zocht ergens een leverancier, waar niet teveel transportkosten bijkomen...
                            Foto Rubens / Studio73 doen tot eind mei 2011 een actie: je betaalt geen verzendingskosten...

Meerdere modellen, zie hun website. Hoe hoger de nummer hoe "zwaarder" het model. Btw, ben net zelf een RS-Sports gaan ophalen. Da's één zonder nummer... ;-)

Prijs: net geen 70€. Niet goedkoop, maar wel heel degelijk.

R.
                            Opgelet, ik ben licht-gevoelig... - D300, 18-200, 50/1.8

Comment

Da's nog steeds veel voor een strap...
                              Net daarom ben ik dus voor een Q-strap gegaan: vrijwel identiek aan de bekende BlackRapid varianten voor de helft van de prijs. Ik gebruik 'm nu al een tijdje en ben er heel tevreden over. Ik gebruik 'm vooral bij optredens waar ik tussen het publiek sta, en op Dranouter aan Zee was de Q-strap gewoon de perfecte compagnon.

Nogmaals: voor nog geen €32 incl. verzending, da's toch echt een koopje! Zeker als je weet dat ze niet onderdoen voor de BlackRapid en het maw. geen goedkope namaak is.

Oorspronkelijk geplaatst door Roelski Bekijk bericht

Prijs: net geen 70€. Niet goedkoop, maar wel heel degelijk.

R.

Comment

Tja... Discussie daarover heeft weinig zin, natuurlijk. Een audi A6 en een skoda superb zijn ook bijna hetzelfde qua prijsverhouding... toch vreemd voor twee bijna dezeflde auto's. En allebei nieuw, hé. ;-)

On topic: ikk zie wel dat de connectie met je body anders is uitgevoerd en op 't eerste zicht lijkt het nylon mijn van een ander soort (kwaliteit, lijkt veel soepeler/lichter) te zijn dan dat van mijne Black Rapid.

R.
                                Opgelet, ik ben licht-gevoelig... - D300, 18-200, 50/1.8

Comment

Working...
                                X