Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sun Sniper draagriem

Omdat die prul rond mijn nek toch wat zwaar begint te worden... Zijn er hier mensen die
    zo'n Sun sniper draagriem gebruiken en daar tevreden van? Of is er ondertussen al beters
    op de markt?

Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Omdat die prul rond mijn nek toch wat zwaar begint te worden... Zijn er hier mensen die
    zo'n Sun sniper draagriem gebruiken en daar tevreden van? Of is er ondertussen al beters
    op de markt?
    Ik heb deze : http://www.fotoshopaalten.nl/spider-...em-p-2058.html
    Heb het ook aangepast voor 2 body's.
    Een 50D met 17-55 2.8 en een 40D met 70-200 2.8 IS
    Je moet beslist eens naar het filmpje kijken.
    Moest je eens in de buurt zijn , mag je altijd eens komen proberen., ik wil geen ander meer .
    Een enorme bewegingsvrijheid
    Groeten , VDSDigit@l

Comment

Ik heb de Sunsniper met het staaldraadje.
      Heel handig in dragen. Moet wel eerlijk zeggen dat de eerste keer met een 80-200 combo ik wat schrik had. Maar dat was ten onrechte.

ps
      In de laatste Zoom staat een heel artikel.
      Je hebt nog andere merken zoals de Rapid en Optech.
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

eerst de originele riem gebruikt , daarna de BD -Optech strap die al een hele verbetering gaf en zweer nu bij de Sunsniper , is heel comfortabel , heel goed mogelijk om je toestel langere tijd onder je jas te laten bengelen ,uit het zicht en toch snel te pakken , lengte van de riem is ook voldoende , is eerste keer dat ik geen last heb dat de riem iets te kort is . toestel hangt "natuurlijker/beter" met een langere lens erop ,.enige nadeel : als je regelmatig op statief werkt moet je de bevestigingsring eraf schroeven ,riem is geen probleem ,die haal je er zo vanaf.
        mvg Dewiene
        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

ik heb ook heel tevreden van de sun sniper met staaldraad en website vermelding erop geborduurd
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

De rs-7 versie van blackrapid lag bij mij onder de kerstboom en ik moet zeggen dat deze riem helemaal top is! Mooi gevormd rond het lichaam, goede kwaliteit, altijd klaar om een foto te nemen terwijl je handen toch vrij zijn!
            Ik had vroeger ook een optech strap maar die ligt nu ongebruikt in de kast.
            Met andere woorden : zeker aan te raden!
            Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
              De rs-7 versie van blackrapid lag bij mij onder de kerstboom en ik moet zeggen dat deze riem helemaal top is! Mooi gevormd rond het lichaam, goede kwaliteit, altijd klaar om een foto te nemen terwijl je handen toch vrij zijn!
              Ik had vroeger ook een optech strap maar die ligt nu ongebruikt in de kast.
              Met andere woorden : zeker aan te raden!
              dito hier... optech in de kast, werk al een twee tal jaar met een black rapid! super handig!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

hier ook de sunsniper sinds enkele weken, wat een verschil met de oorspronkelijke draagriem!

geen last meer van het gewicht (50d +batterijgrip + 70-200)

ideaal om een hele dag mee rond te lopen

groeten, Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

hier ook super de originele komt er nooit meer op .
                  Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

Comment

ik ga mss straks ook die sunsniper hebben.
                    wacht op bevestiging van de mannen daar!
                    gaven er een 50 tal weg, handig ding wel!
                    nu stoor ik me ferm aan en de camera onder de jas verdwijnt!! hangt altijd in de weg
                    nikon stuff

Comment

Ik gebruik de Black Rapid RS-5... heel tevreden over! Kost wel +-60€
                      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Ooit ook wel eens aan zo'n soort draagriem gedacht.
                        Maar ik was niet zeker of dat gat met schroefdraad daarvoor sterk genoeg is.
                        Zeker als er vaak een zware lens aan de camera zit.
                        Op de korte termijn gaat het kennelijk wel goed maar hoe zit het op de langere termijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Ooit ook wel eens aan zo'n soort draagriem gedacht.
                          Maar ik was niet zeker of dat gat met schroefdraad daarvoor sterk genoeg is.
                          Zeker als er vaak een zware lens aan de camera zit.
                          Op de korte termijn gaat het kennelijk wel goed maar hoe zit het op de langere termijn?
                          Je maakt de draagriem vast aan de statiefschroefdraad. dus voor een zware lens kan je hem vastmaken aan de statiefsteun van de lens ipv aan aan de body.
                          Ik heb na lang aarzelen uiteindelijk de sunsniper pro bestelt en hou jullie op de hoogte van mijn eerste ervaringen. Met een beetje geluk kan ik hem uittesten op de SD Luik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Je maakt de draagriem vast aan de statiefschroefdraad. dus voor een zware lens kan je hem vastmaken aan de statiefsteun van de lens ipv aan aan de body.
                            Niet elke lens heeft zo'n statiefgondel.

Ik heb er zo juist een email aan gewaagd naar Canon en zou binnen enkele werkdagen antwoord krijgen.
                            Mocht ik daadwerkelijk antwoord krijgen meld ik het in dit topic.

Zelf heb ik geen idee hoe stevig de moer voor statiefschroef in een (plastic) body zit en of het geschikt is voor zo'n draagriem.
                            Bij gebruik op een statief heeft het allemaal niet veel te houden dus erg stevig hoeft het niet te zijn.

Comment

Ik ben een tevreden gebruiker. Vandaag de hele dag m'n 5D met 24-70 ermee rondgezeuld op het autosalon en helemaal geen last van gehad. Snel bij de hand, het gewicht mooi verdeeld over je schouder en hangt behoorlijk stabiel op je heup/achterwerk.

Wel voorzichtig zijn als je op een moto wilt stappen :-)
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

Comment

Working...
                              X