Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit batterijgrip Phottix?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kwaliteit batterijgrip Phottix?

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
    Ben benieuwd, net een phottix grip kunnen scoren voor mijn D90 voor 45€, gratis verzending. ook bij HK supplies
    Gisteren Batterygrip ontvangen. Werkt perfect, voelt goed aan.
    Jammer dat 1 van de haakjes die de batterij vasthouden stuk waren bij levering.
    Nu.. de grip werkt perfect, alleen mijn linker batterij komt meteen los zodra je het deksel open doet.

HK supplies gecontacteerd en stelde eerst voor op de grip terug te sturen zodat ze mij een nieuwe konden geven.
    Vermits retourkosten 52€ bedragen hebben ze mij voorgesteld of ik akkoord ga met een refund van 20€ voor dit klein gebrek... Works fine for me!
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Waar bestellen jullie eigelijk? Want ik zou er zo ook 1 willen maar op ebay.com (de Amerikaanse) kan je toch geen belgisch adres ingeven? en op de belgische vind ik hem niet...

Alvast bedankt!

Mvg,

Jannes
      Jannes Bollen
      Website / Facebookpagina

Comment

Hier staat er eentje 2ehands :
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Bedankt voor de snelle reactie maar ik zou liefst een nieuwe willen.

Mvg,

Jannes
          Jannes Bollen
          Website / Facebookpagina

Comment

Comment

Hou er ook rekening mee dat indien je die van hongkong of usa laat komen je pakje door de douane moet en je dus braaf een importbelasting er moet op betalen
              Als je koopt binnen europa heb je dat probleem niet
              Je had het ook over paypal, maar dat kan je enkel als je de creditcard van pa of ma ff mag lenen (met hun goedkeuren natuurlijk ) maar dat werkt niet op 1 2 3, je moet eerst een soort aanmeldingsprocedure door en die duurd wel meerdere dagen.
              Alternatief kan je paypal ook aan een bankrekening koppelen maar ook dat is iet voor je ouders dan weer.
              En finaal kan je ook geld storten op een speciaal paypal rekening die dan op je paypal credit komen te staan maar daar heb je dan ook weer een bankrekening voor nodig.

Ik vrees dat je pa of ma zal moeten inschakelen

De kwaliteit van die namaak-grips is trouwens zeer goed.

Comment

Ik heb onderstaande battery grip + 2 battery + remote gekocht voor 61,37€ (all-in, ook verzendkost")
                Heb deze nu 2 maanden en werkt prima. Is van het merk MEIKE.

http://cgi.benl.ebay.be/LCD-Battery-...ht_5348wt_1135
                Canon Eos 7d, Objectief Tamron 17-50mm f 2 8 sp di ii canon vc, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM en Canon Speedlite 430EX II.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Hou er ook rekening mee dat indien je die van hongkong of usa laat komen je pakje door de douane moet en je dus braaf een importbelasting er moet op betalen
                  Als je koopt binnen europa heb je dat probleem niet
                  Je had het ook over paypal, maar dat kan je enkel als je de creditcard van pa of ma ff mag lenen (met hun goedkeuren natuurlijk ) maar dat werkt niet op 1 2 3, je moet eerst een soort aanmeldingsprocedure door en die duurd wel meerdere dagen.
                  Alternatief kan je paypal ook aan een bankrekening koppelen maar ook dat is iet voor je ouders dan weer.
                  En finaal kan je ook geld storten op een speciaal paypal rekening die dan op je paypal credit komen te staan maar daar heb je dan ook weer een bankrekening voor nodig.

Ik vrees dat je pa of ma zal moeten inschakelen

De kwaliteit van die namaak-grips is trouwens zeer goed.
                  Hallo,

Bedankt voor de reacties.

En dat van die importbelasting, wanneer wordt je daarvan op de hoogte gebracht en hoeveel kan die bedragen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Jannes
                  Jannes Bollen
                  Website / Facebookpagina

Comment

Ik heb het al twee keer voorgehad met een lens uit Amerika. De waarde van de lens lag bij beide op een 50 euro en ik moest er nog 10 euro taks op betalen. Hoe ze dat bepalen weet ik niet, maarja...
                    Je moet dat betalen als je het pakje krijgt...
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

De exacte regels weet ik niet 100% op importheffing.
                      Wat ik wel kan vertellen is dit +- :
                      - is je pakje lager dan 20 euro in waarde dan betaal je meestal niets.
                      - is het hoger in waarde of met verdachte waarde dan word je pakje aangeboden voor inklaring. (vaste prijs is +- 10 euro)
                      - hierboven komt de belasting op het product a rato 21% van de koopsom.

In de praktijk komt het er op neer dat vooral tijdens de eindejaarsperiode de pakjes zeer lang kunnen opgehouden blijven bij de douane (meerdere weken tot maanden !!)
                      De douane schat dan in of je niet probeerd de boel op te lichten.
                      Indien ze denken dat alles ok is, heffen ze gewoon belasting die door jou kourier zal teruggeeist worden aan jou + verhandelingskosten.
                      Indien de douane het vermoeden heeft dat je de boel aan het oplichten bent, dan zullen ze jou contacteren met de vraag aankoopbewijs te leveren + betalingsbewijs, etc ...
                      Ze vragen ALLES tot de maat van je onderbroek toe (naargja dat laatste mss net niet)
                      Jij moet dan dus bewijs leveren en de procedure gaat gewoon terug van begin af aan.
                      Heb je de boel effectief opgelicht kan je best verhuizen naar het buitenland

Dat is het +-

Comment

op www.fototools.be vind je bijna alles van phottix. Van batterijgrips tot afstandsbedieningen
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Een batterijgrip is behalve dat het professioneel staat een totaal overbodig attribuut.
                          Net zoals dat witte kapje op flitsers waar iedereen zowel binnen als buiten mee rondloopt zonder dat ze het doel er van snappen.

Comment

Klopt toch niet helemaal. Onder mijn vorige camera's (eerst de 350D, daarna de 50D) zorgde een grip niet alleen voor een wat groter toestel (vooral nodig voor de 350D) met letterlijk een betere grip, met meer stabiliteit bij het gebruik van zwaardere lenzen, maar ook voor een verdubbeling van de 'power'.
                            Nu werk ik met een 7D, en voor de eerste keer zonder grip, maar het toestel ligt fantastisch in de hand, en bovendien gaat het batterijtje zo lang mee dat het niet meer nodig is om extra power te voorzien. Heb altijd wel een tweede batterij klaar in mijn fototas.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bottu Bekijk bericht
                              Ik heb onderstaande battery grip + 2 battery + remote gekocht voor 61,37€ (all-in, ook verzendkost")
                              Heb deze nu 2 maanden en werkt prima. Is van het merk MEIKE.

http://cgi.benl.ebay.be/LCD-Battery-...ht_5348wt_1135
                              hallo,

ik zag dat je ook van gmbsupplies op ebay een batterygrip gekocht hebt. Ik heb hetzelfde gedaan, ongeveer 15 dagen geleden. Ik hem echter nog altijd niet, en gmbsupplies gaf me het tracking number van "royal ...", (de post in the UK), daar stond "16/12 aangekomen in belgië".

hoe werkte het ontvangen bij jou?

bedankt,
                              Ik maak foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                Een batterijgrip is behalve dat het professioneel staat een totaal overbodig attribuut.
                                Net zoals dat witte kapje op flitsers waar iedereen zowel binnen als buiten mee rondloopt zonder dat ze het doel er van snappen.
                                Een grip is toch verrekte handig om je toestel stabieler te kunnen vasthouden zonder kramp in je vingers te gaan krijgen....ik zou dat ding niet meer willen missen. Vooral met een externe flitser op je camera moet je het geheel nogal gespannen vasthouden...tenzij je er een grip onder hebt zitten

Dat witte kapje op flitsers !! Ik dacht er in het begin hetzelfde als jij over, waarom professionele fotografen hier toch zo graag mee rondlopen en dat dan ook nog eens buiten
                                gebruiken met de flitskop omhoog. Tot ik deze vraag stelde tijdens een fotocursus, en daar te horen kreeg dat het flitslicht in dat geval dusdanig verstrooid wordt dat je er die mooie oplichting in de ogen van krijgt, zonder dat je er een bounce kaartje voor hoeft te gebruiken. Zo leer je er elke keer gelukkig weer iets bij
                                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Working...
                                X