Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit batterijgrip Phottix?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kwaliteit batterijgrip Phottix?

Ik ben van plan om binnenkort een batterijgrip voor m'n Canon Eos 1000D te kopen.
    Normaalgezien zou ik voor de Canon BG-E5 gaan, maar nu zie ik dat er ook één voor m'n Canon bestaat van het merk Phottix (BP-450D). Deze is een pak goedkoper dan die van Canon, maar is de kwaliteit ook even goed?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thx alvast.
    || Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||
    ~Nothing is true, everything is permitted~

Re: Kwaliteit batterijgrip Phottix?

Ik heb de Phottix gehad voor een Nikon D300 en die kon nog niet in de schaduw staan van de Nikon MB D10.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voor de NikonD200/FujiS5 is de phottix zeker zo goed als de MB-D200.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris-Canon Bekijk bericht
        Ik ben van plan om binnenkort een batterijgrip voor m'n Canon Eos 1000D te kopen.
        Normaalgezien zou ik voor de Canon BG-E5 gaan, maar nu zie ik dat er ook één voor m'n Canon bestaat van het merk Phottix (BP-450D). Deze is een pak goedkoper dan die van Canon, maar is de kwaliteit ook even goed?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thx alvast.
        Check in ieder geval of de third-party grip dezelfde functionaliteit biedt als de originele van Canon. Een Canon-grip heeft immers, wanneer de camera in portrait-stand gedraaid wordt, een aantal functies (scroll wiel, knopjes...), en het is best mogelijk dat die van Phottix dat allemaal niet heeft. Het prijsverschil wel waard, volgens mij.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb ook een Phottix grip voor op 50D en ik zie eerlijk gezegd het verschil niet met die van Canon. Net dezelfde knopjes en werkt perfect.
          Die Phottix gripjes kan je nu aan zeer interessante prijzen verkrijgen via eBay, vooral dan uit Engeland (lage pond).

Comment

En voelen ze ook goed aan of merk je dat het een 'goedkoper' merk is?
            || Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||

Comment

Ik heb zo'n phottix voor mijn 5d en het ding doet perfect wat het moet doen. Uitzicht en ergonomie zijn volgens mij zo goed als krak hetzelfde, maar voor een fractie van de prijs.

gr
              Yannick
              Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Voor m'n 350D voelt ie ook zalig aan. Ik vind de ontspanknop op m'n grip zelfs prettiger dan de originele op m'n camera
                Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Ok, bedankt allemaal voor de reacties, dan ga ik die van Phottix halen.

grtz

Comment

mvg,
                    Jodes
                    Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
                    Ik heb zo'n phottix voor mijn 5d en het ding doet perfect wat het moet doen. Uitzicht en ergonomie zijn volgens mij zo goed als krak hetzelfde, maar voor een fractie van de prijs.

gr
                    Yannick

Comment

Ik denk er aan om zo een Phottix te halen voor mn Sony a300. Iemand ervaring mee?
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

Ik heb een batterij grip gekocht voor mijn nikon D80 bij hong kong supplies via Ebay
                        78 euro voor de Grip + 2 batterijen van Phottix erbij.
                        Alles werkt prima en het is degelijk materiaal.

Comment

Ik heb zo'n grip besteld voor m'n canon, moet je nog extra taks betalen aan de douane of zijn ze in deze periode gewoon traag met leveren?
                          Op 23/12/09 is het pakket richting België vertrokken maar ik heb nog niet binnen.

Voor de grip met twee batterijen heb ik 48€ betaald. De grip kost hier 89€ (ook Phottix) en de batterijen 35€. (ook Phottix, vorig jaar betaald bij een gekende handelaar) en de batterij is prima.
                          Sony Cyberchot DSC-WX60, Nokia 3210

Comment

ik heb de mijne op 02/12/2009 besteld bij hongkong suplies en heb hem vandaag aangekregen, geen tax op moeten betalen, verstuurd als gift.

en werk heel goed.
                            cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KURT9900024 Bekijk bericht
                              ik heb de mijne op 02/12/2009 besteld bij hongkong suplies en heb hem vandaag aangekregen, geen tax op moeten betalen, verstuurd als gift.

en werk heel goed.
                              Ben benieuwd, net een phottix grip kunnen scoren voor mijn D90 voor 45€, gratis verzending. ook bij HK supplies
                              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Working...
                              X