Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke beginners lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke beginners lens

Ik ben nogal bezig met multimedia, video, websites, en foto's. IK ben in het bezit van een canon 450D. Nu had ik graag een eerste lens gekocht waardoor ik vanop redelijke afstand gezichten kan fotograferen. Ik heb eens een ef 55 - 200 kunne gebruiken , wat me beviel. Zijn er nog dergelijke lenzen die een zelfde of beter resultaat pleveren.

Ik ben wel van plan om ze eerst tweede hands te kopen, t'is immers crisis.

Groeten

Re: Welke beginners lens

EF-S 55-250 omdat het crisis is: zelfs nieuw goed te betalen. Zoek naar Duindistels thread (voorbeeld scherpte 55-250) in de Objectieven-sectie.
    EF 70-200 (f/4 of f/2.8, met of zonder IS): afhankelijk van hoe erg de crisis is, soms wel te koop van mensen bij wie de crisis erger is (of zij die meestal upgraden naar nog beter - lees: van f/4 naar f/2.8 of van non-IS naar IS). Maar of dit eigenlijk nog "beginnerslenzen" zijn, zoals je vraagt?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arawolf Bekijk bericht
      Ik ben nogal bezig met multimedia, video, websites, en foto's. IK ben in het bezit van een canon 450D. Nu had ik graag een eerste lens gekocht waardoor ik vanop redelijke afstand gezichten kan fotograferen. Ik heb eens een ef 55 - 200 kunne gebruiken , wat me beviel. Zijn er nog dergelijke lenzen die een zelfde of beter resultaat pleveren.

Ik ben wel van plan om ze eerst tweede hands te kopen, t'is immers crisis.

Groeten

De ultieme breedhoeklens is 18-55 IS en de ultieme beginners telezoomlens is 55-200 IS.
      Simple as that ;-)

Wil je een trede duurder gaan dan moet je denken aan 17-40 F4 L en 70-200 F4
      Wil je nog trede meer investeren dan moet je zeker een 70-200 F4 IS of zelfs F2.8 I overwegen.

have a nice zoomshot!
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
        De ultieme breedhoeklens is 18-55 IS en de ultieme beginners telezoomlens is 55-200 IS.
        Simple as that ;-)
        Oeps B-@rt, je bedoelde ongetwijfeld de 55-250 IS, zie draadje Duindistel.

Comment

De Sigma 70-300 APO, was ik heel tevreden van, heeft wel geen stabilisatie...
          Een vriend verkoopt de zijne hier op dit forum trouwens...

Groetjes
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Working...
          X