Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschermkapje display D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beschermkapje display D60

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Die dingen van Nikon zijn alleen aan de zijkant mat en na 2 jaar gebruik ook op het glanzende doorkijk venster.

Een D5000 is de oplossing voor jouw!
    Wel een dure oplossing...

Vraag me af waarom Nikon het bij sommige toestellen bijlevert en bij andere niet...
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Omdat sommige schermen kras bestendig zijn en andere niet.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Omdat sommige schermen kras bestendig zijn en andere niet.
        De toestellen die ik heb gezien mét beschermkapje waren de duurdere modellen. Vreemd dan dat Nikon hun instap DSLR's levert met krasbestendige LCD's en hun duurdere toestellen niet... Ofwel beeld ik het me in.
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          De toestellen die ik heb gezien mét beschermkapje waren de duurdere modellen. Vreemd dan dat Nikon hun instap DSLR's levert met krasbestendige LCD's en hun duurdere toestellen niet... Ofwel beeld ik het me in.
          Ik heb nog geen D2 of D3 met zo'n in feite belachelijk kapje gezien hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Ik heb nog geen D2 of D3 met zo'n in feite belachelijk kapje gezien hoor.
            Een D80 of D200/D300 beschouw ik ook als duurdere modellen, niet enkel de D2/3. Maar enfin, als ik er nog eens één zie, zal ik hem of haar eens vragen waar hij/zij dat belachelijke kapje gehaald heeft.
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Een D80 of D200/D300 beschouw ik ook als duurdere modellen, niet enkel de D2/3. Maar enfin, als ik er nog eens één zie, zal ik hem of haar eens vragen waar hij/zij dat belachelijke kapje gehaald heeft.
              De kapjes voor de modellen die er hebben zijn gewoon te koop bij nikon. Zie hun website en download de laatste prijslijst.
              Ze zijn er voor de D2 (sorry, voor deze dure dus wel), de D70, de D80, de D90, de D200, de D300 en de D700. Ze heten BM-3 tot en met BM-10. Officiele prijs incl BTW van 16,59 tot en met 22,24 euro. Hoe meer m² hoe duurder.
              Zij die ik ken met een D2 hebben dat kapje al lang weggegooid.

Comment

Ik ondervind in ieder geval totaal geen hinder van dat beschermkapje, al zou ik het nooit apart kopen.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ze zijn er voor de D2 (sorry, voor deze dure dus wel), de D70, de D80, de D90, de D200, de D300 en de D700.
                  Maw, ze zijn er niet voor de instapreflexen zoals D50, D40 en D60, toch niet officieel van Nikon. Op zoek dan maar naar een third party oplossing.
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Maw, ze zijn er niet voor de instapreflexen zoals D50, D40 en D60, toch niet officieel van Nikon. Op zoek dan maar naar een third party oplossing.
                    Zoals hjanssen al zei, op de nikoncamera's waarvoor ze niet bestaan zijn ze ook niet nodig.
                    Maar als je toch per se wil, vergeet geen UV-filters te kopen. Ze werken het best als je er 2 op één objectief schroeft. Het tweede beschermt dan het eerste tegen calamiteiten.
                    Het eerste beschermt op zijn beurt de frontlens van je objectief, die op haar beurt het objectief zelf beschermt.

Comment

Volgens mij wordt dat kapje net vies en vet als welk andere bescherming of het gewone kale display of vroeger gewoon de achterkant van de camera. Regelmatig schoonmaken.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zoals hjanssen al zei, op de nikoncamera's waarvoor ze niet bestaan zijn ze ook niet nodig.
                        Maar als je toch per se wil, vergeet geen UV-filters te kopen. Ze werken het best als je er 2 op één objectief schroeft. Het tweede beschermt dan het eerste tegen calamiteiten.
                        Het eerste beschermt op zijn beurt de frontlens van je objectief, die op haar beurt het objectief zelf beschermt.
                        We hebben het niet over de lens...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

We hebben het niet over de lens...
                          Nu je het zegt ja...

Comment

Working...
                          X