Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschermkapje display D60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beschermkapje display D60

Ik heb een Nikon D60, prima toestel maar ik vind dat het display achteraan nogal onderhevig is aan vlekken en krassen. Bij een bezoek aan Plopsaland onlangs zag ik andere mensen met een Nikon, iets duurdere modellen weliswaar genre D80-90 of zelfs D200-300. Nu zag ik dat zij een beschermkapje op hun display hadden in "mat wit" (bij gebrek aan een betere omschrijving). Is zo'n kapje ook geschikt voor een D60 of is dit enkel weggelegd voor de duurdere toestellen ?
    Heb al eens vluchtig gekeken op konijnenberg.be maar vind het niet meteen...
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Beschermkapje display D60

Wat je natuurlijk ook kunt doen, is er zo'n schermbeveilingsfolie op kleven.
    Invisible Shield zou "het van het" zijn, maar omdat mijn lokale fotoboer daar niet kon aan geraken, heb ik Fujifilm screen protector op het 3-inch schermpje van mijn 50D gekleefd. Ik had uiteraard 3 inch nodig, ik weet niet welke type jij nodig hebt voor jouw scherm.
    D'er zullen ook BD-ers zijn die vinden dat je geen schermprotectie nodig hebt, omdat de moderne technologie redelijk krasvrije schermen produceert.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Wat je natuurlijk ook kunt doen, is er zo'n schermbeveilingsfolie op kleven.
      Invisible Shield zou "het van het" zijn, maar omdat mijn lokale fotoboer daar niet kon aan geraken, heb ik Fujifilm screen protector op het 3-inch schermpje van mijn 50D gekleefd. Ik had uiteraard 3 inch nodig, ik weet niet welke type jij nodig hebt voor jouw scherm.
      D'er zullen ook BD-ers zijn die vinden dat je geen schermprotectie nodig hebt, omdat de moderne technologie redelijk krasvrije schermen produceert.
      Zo'n mat kapje vind ik wel interessant. De huidige LCD-displays zijn dan misschien wel krasbestendiger dan vroeger, ze zijn minder bestand tegen "neus- en ademafdrukken". Bijzonder storend als je elke keer je display moet afvegen als je je juist genomen foto wil bekijken. Je zal zeggen dat dat niet erg is, maar mij stoort het enorm. Heb dat met m'n gsm, computer, TV ook : het minste vlekje wil ik er meteen af.
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Doe geen moeite, die beschermingskapjes van Nikon zitten binnen de korste keren vol schrammen. En voor wat ze kosten koop je 50 zelfklevende folietjes...
        Je bent veel beter af met krasvrije beschermingsfolie of zelfs met niets dan met die plastieken brol...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Doe geen moeite, die beschermingskapjes van Nikon zitten binnen de korste keren vol schrammen. En voor wat ze kosten koop je 50 zelfklevende folietjes...
          Je bent veel beter af met krasvrije beschermingsfolie of zelfs met niets dan met die plastieken brol...
          Leuke nick...
          Het probleem met die folie is dat je ongetwijfeld met luchtbelletjes zal komen te zitten en daar heb ik nog een grotere hekel aan. 'k Zal 't maar laten zoals het is.
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Het probleem met die folie is dat je ongetwijfeld met luchtbelletjes zal komen te zitten...
            Leren plakken.
            Het is een kunstje dat je mits wat oefening snel onder de knie hebt.

Comment

Leuke nick...
              Het probleem met die folie is dat je ongetwijfeld met luchtbelletjes zal komen te zitten en daar heb ik nog een grotere hekel aan. 'k Zal 't maar laten zoals het is.
              Het systeem van Fujifilm waarnaar ik boven link is poepsimpel aan te brengen. Ik ben echt wel geen handige harry, maar bij mij zijn er geen luchtbelletjes te bespeuren. Ik hoop dat de folie even makkelijk verwijdert, indien nodig. Maar zolang ie goed blijft kleven (want we spreken van folie, maar ik vond het echt wel dik hoor), maak ik me daar geen zorgen over.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Dit is een ideale oplossing, kras bestendig plexiglas, dat je op je display plakt met een dun lijmrandje onde de zwarte rand. Ik heb het al op drie camera's gebruikt. Je kan ze ook zo weer van van verwijderen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik wil niet moeilijk doen maar zo'n beschermfolie of plexiglas beschermen wel tegen krassen maar niet tegen transpiratievlekken. Zo'n "mat" kapje zoals ik gezien heb wordt hier toch afgeraden, maar als het niet zo'n goede oplossing is, hoe komt het dan dat je dat redelijk veel ziet ?
                  Last edited by Kaneda; 12 mei 2009, 10:32.
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

transpiratievlekken
                    Dat meen je toch niet zeker?
                    Zo'n "mat" kapje zoals ik gezien heb wordt hier toch afgeraden, maar als het niet zo'n goede oplossing is, hoe komt het dan dat je dat redelijk veel ziet ?
                    Omdat het standaard meegeleverd wordt natuurlijk...

Comment

Dat meen je toch niet zeker?
                      Toch wel. Zeg nu niet dat jij dat niet voor hebt. Als je door de zoeker kijkt zit je wang toch tegen de LCD-display en dan heb je gegarandeerd "vlekken", of eerder zweetdruppeltjes, kringen... hoofdzakelijk in de zomer natuurlijk.

Enfin, wat ik eigenlijk wou weten is of zo'n beschermkapje (wat, zoals jij zegt, bij bepaalde toestellen wordt meegeleverd) bestaat voor een D60.
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Toch wel. Zeg nu niet dat jij dat niet voor hebt. Als je door de zoeker kijkt zit je wang toch tegen de LCD-display en dan heb je gegarandeerd "vlekken", of eerder zweetdruppeltjes, kringen... hoofdzakelijk in de zomer natuurlijk.
                        En op een beschermkapje heb je dat dan niet?

Comment

En op een beschermkapje heb je dat dan niet?
                          'k Weet het, 't is muggezifterij, maar op zo'n mat kapje zie je dat quasi niet...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Dit is een ideale oplossing, kras bestendig plexiglas, dat je op je display plakt met een dun lijmrandje onde de zwarte rand. Ik heb het al op drie camera's gebruikt. Je kan ze ook zo weer van van verwijderen.
                            Ik gebruik die ook

Comment

'k Weet het, 't is muggezifterij, maar op zo'n mat kapje zie je dat quasi niet...
                              Die dingen van Nikon zijn alleen aan de zijkant mat en na 2 jaar gebruik ook op het glanzende doorkijk venster.

Een D5000 is de oplossing voor jouw!
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X