Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statief beginner

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ
    Wat denken jullie van deze??

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...pod_combi.html
    Ben ik zeer tevreden van, goede prijs/kwaliteit.
    Hoewel middenkolom niet horizontaal kan, kan je heel laag bij de grond door de middenkolom te verwijderen, de benen kunnen ook volledig horizontaal.

Comment

Gisteren is hij aangekomen..

Heel degelijk ding.. Ik verschoot er eigenlijk van..

Canon 5D2 en wat glas

Comment

Hoi, ik ga binnenkort ook mijn eerste dSLR aankopen (Nikon D90) en ben dus ook op zoek naar welke statief het best is.
        Ik ben nogal klein (1m56) dus heb geen zin om op mijn tippen of op een stoeltje te gaan staan vooraleer ik op dezelfde hoogte als de camera kom
        Graag had ik ook wat macro gedaan, hier heb je nog ander statief voor nodig, zou ik toch denken :-) (vooral voor die kleine beestjes)

Welke raden jullie aan?
        Using the camera to defeat the habit of not seeing

Comment

Mijn vrouw (ook maar rond 1m55) gebruikt even vrolijk mijn combo Manfrotto 055XProB driepoot met 322RC2 balhoofd. Zij zal voor haar macro's regelmatig de middenkolom horizontaal plaatsen, wat bij dit model kan (niet bij alle modellen mogelijk, dus verzeker je ervan). Enige probleem dat zij met mijn combo heeft is het gewicht. Ter gelegenheid van ons vorig Fotosalon, had zij de gelegenheid een paar Gitzo's vast te nemen. Wel... zij was onmiddellijk verkocht (de Gitzo echter is nog steeds niet gekocht, maar staat hoog op haar verlanglijst). Carbon is nu eenmaal lichter dan metaal, maar stukken duurder.
          Mijn enige probleem met de combo is niet zozeer het gewicht, toch niet van de combo zelf, maar van mijn camera+grip+lens combinatie, die eigenlijk te zwaar wordt voor het balhoofd (322RC2) dat ik gebruik. Ik ben aan het uitkijken naar een wat steviger balhoofd, maar blijf vooralsnog zeker bij de 055XProB, waarschijnlijk het populairste (betaalbare) statief hier op BD.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Mijn vrouw (ook maar rond 1m55) gebruikt even vrolijk mijn combo Manfrotto 055XProB driepoot met 322RC2 balhoofd. Zij zal voor haar macro's regelmatig de middenkolom horizontaal plaatsen, wat bij dit model kan (niet bij alle modellen mogelijk, dus verzeker je ervan). Enige probleem dat zij met mijn combo heeft is het gewicht. Ter gelegenheid van ons vorig Fotosalon, had zij de gelegenheid een paar Gitzo's vast te nemen. Wel... zij was onmiddellijk verkocht (de Gitzo echter is nog steeds niet gekocht, maar staat hoog op haar verlanglijst). Carbon is nu eenmaal lichter dan metaal, maar stukken duurder.
            Mijn enige probleem met de combo is niet zozeer het gewicht, toch niet van de combo zelf, maar van mijn camera+grip+lens combinatie, die eigenlijk te zwaar wordt voor het balhoofd (322RC2) dat ik gebruik. Ik ben aan het uitkijken naar een wat steviger balhoofd, maar blijf vooralsnog zeker bij de 055XProB, waarschijnlijk het populairste (betaalbare) statief hier op BD.
            Spijtig genoeg heb ik nogal beperkt budget, dus een Gitzo zal het zeker niet worden
            Bedankt voor je reactie!

Comment

Zijn er toevallig nog goedkopere alternatieven dan de Gitzo of de Manfrotto 055xprob?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nice_nicce Bekijk bericht
                Zijn er toevallig nog goedkopere alternatieven dan de Gitzo of de Manfrotto 055xprob?
                niemand?

Comment

Vorige week besteld, vrijdag aangekomen en echt schitterend statief voor weinig geld!
                  Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                    Vorige week besteld, vrijdag aangekomen en echt schitterend statief voor weinig geld!
                    http://www.digicamshop.be/product/26...-cx-444-f.html
                    Hartelijk dank!
                    Dan zou ik wel 2 aparte statieven moeten kopen (omdat ik ook macro wil doen), maar dan ben ik nog steeds goedkoper af

Comment

een statief kan je testen als volgt,

zet je toestel erop met de langste brandpunt dat je hebt (logisch) en schakel je previeuwscherm in, zoom tot de maximale vergroting dat je kan bekomen en tik dan met je vinger tegen ččn van de poten.
                      hoe minder beweging hoe beter dat ie is.
                      veel succes met je keuze

greets
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

Comment

Ik heb deze nog altijd in gebruik ondertussen : FT-665T Pro-Tripod 185cm met deze kop FT-010H_bl en ben daar nog steeds heel tevreden over.

Ik ben zelf 2m05 groot, dus ik moest een groot statief hebben, als ik deze helemaal uitschuif dan kan ik zelfs niet meer in de zoeker kijken dus hij is zeker hoog genoeg, en staat zo stabiel als maar kan ... zelfs op 400mm kan ik tegen de poot tikken, staat nagenoeg onmiddellijk terug stil

Het probleem voor mij was dat een Manfrotto op die hoogte gewoon het dubbele kost, de 055ProB is een mooi statief, maar te laag voor mij vond ik.

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                        X