nice nice
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
licht statief
Collapse
X
-
-
Re: licht statief
Je kan eventueel een ministatiefje meenemen dat je ergens kan opzetten. Dan hoef je geen grote stukken mee te nemen.
Een groot en licht statief zal gewoonlijk vrij kostelijk zijn, omdat er daarvoor dure materialen gebruikt worden.
Ik heb zelf een Manfrotto 728B, en dat weegt met draagtas toch al bijna 2kg. Als ik moest reizen met een rugzak, dan zou ik die extra 2kg niet graag de hele dag meesleuren.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een licht maar toch stabiel statief. Daarbij komt voor mij dat het niet te veel mag kosten (waardoor die Carbon Fiber statieven etc een beetje afvallen).
Wat ik tot nu toe een goede kandidaat vindt is het Slik Sprint Pro statief, verkrijgbaar met kogelkop danwel 3-weg kop. Niet echt geschikt voor hele zware tele-lenzen, maximale belasting is 2,5 kg. Maar veel positieve reacties te vinden op oa DPReview.com
Nadeel is dat er geen Quick Release op zit, zou je dus er apart bij moeten kopen wanneer je dit wilt. Gewicht is laag 890 gram, max.hoogte van 163,5 cm is heel behoorlijk.
Gegevens:
Maximum Height 64.3" (163.5 cm)
Minimum Height 6.4" (16.2 cm) [when used with short column]
Folded Length 18.9" (48 cm)
Load Capacity 5.5 lb (2.5 kg)
Leg Sections 4
Leg Lock Type Flip levers
Independent Leg Spread Yes
Center Column Sections 2
Center Column Type Sliding (Reversible, with tension control)
Center Brace No
Spiked Feet Yes
Head Type Ball Head
Head Mount Thread Size 1/4"-20
Weight 1.9 lb (860g)
Is niet overal leverbaar, maar bij een aantal webshops moet het lukken. Voor het bedrag wat hij moet kosten (50 a 60 euro) een goede keus.Nikon D70 / CP880
Comment
-
Beste,
Ik zou die twee kilo achterwege laten en gewoon je rugzak als statief gebruiken. Je vindt ook wel wat rotsen waarop je je camera kan leggen. Leg op de rots een pull en duw de camera zachtjes op de pull ... zelfontspanner gebruiken en 'klik'
Zelf heb ik nog een klein Velbon CX mini statiefje staan. Heel compact en vrij licht maar 't gaat niet echt hoog ... zie: http://www.velbon-tripod.com/cx.htm. Je kan kan er wel iets meer dan de aangegeven 1kg op kwijt.
Succes,
WDW
Comment
-
Heb hier het lichtste en hoogste statief (te koop) staan (heb lang gezocht, en enkel dit gevonden, dus ga ik ervan uit dat dit toch een van de lichtste is met die werkhoogte).
Niet echt geschikt voor een spiegelreflex, hoewel ik het toch 20" lang stil heb kunnen houden een keer
Voor een compactje zeker te doen
Mocht je interesse hebben, stuur je maar een pm. Ken de details niet uit het hoofd, zoek ze vanavond dan wel op...
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...]
Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demiurgIk vertrek binnenkort naar Argentinië en had daar graag van die idyllische foto's genomen van zonsopgangen en ondergangen boven de pampa's; blijkbaar ben ik een halve spasticus, want vele van mijn foto's zijn gebougeerd. Aangezien ik met de rugzak vertrek, had ik me dus graag een lichte en comptacte, edoch uitstekend statief aangeschaft... enige tips?
Comment
-
-
Ben de afgelopen dagen ook intensief op zoek geweest naar een lichtgewicht driepekkel, en na lang wikken en wegen, heb ik een Manfrotto 190MF3 beseld bij Corné :
Comment
-
Ik heb indertijd een heel goedkoop hama-statiefje gekocht en gebruik een remote om af te drukken en dat werkt perfect...
Ik weet niet wat het weegt maar dat ding is heel licht en daarom natuurlijk ook minder stabiel. Maar door af te drukken met een remote ben je zeker dat de boel stil blijft staan.
Zo een mini-statiefje kan op die manier dan ook een oplossing bieden. Of zelf-timer gebruiken.Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
BE-Wommelgem
.: 20D & D700 :.
Comment
-
Ik heb zelf de Slik Sprint Pro bij een aantal zaken proberen te bestellen: helaas is hij nergens meer leverbaar - gek genoeg overal uit het assortiment
Nu overweeg ik een Manfrotto 718B: 2x zo zwaar en ruim 2x zo duur helaas
Demiurg: mocht je hem ergens nog kunnen bestellen, laat het me dan even weten - het liefst zou ik toch de Slik bestellen.Nikon D70 / CP880
Comment
-
Heeft iemand soms toevallig ervaring met de Slik Sprint Pro II 3WAY statief?
(http://www.digicamshop.be/product/61...#specificaties)
Het zou voor een Nikon D90 met Tamron 18-200 moeten gaanUsing the camera to defeat the habit of not seeing
Comment
-
Comment