Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gorillapod SLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gorillapod SLR

    Ik heb nog een bon voor een fotowinkel en ben van plan daarmee een Gorillapod aan te schaffen.
    Ik had gedacht aan de Gorillapod SLR omwille van de grootte, de flexibiliteit en het snelkoppelplaatje.
    Ik zou het vooral gebruiken in combinatie met een canon 40d met 17-85mm lens.
    Is dit te doen? Of weegt dit al teveel voor dit statiefje?
    Iemand goede of slechte ervaringen met zo'n gorillapod? Want een klein statief dat mee in de fotozak kan is altijd wel handig...
    Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
    Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

  • #2
    Re: Gorillapod SLR

    Wij hebben zowel de Gorillapod SLR (die ik hoofdzakelijk gebruik met mijn G9) en de SLR-Zoom, die we bovendien voorzien hebben van een Manfrotto snelwisselblad. Op die tweede zetten we wel eens de 350D met de 100mm macro. Ik denk dat je ze best gebruikt ofwel met de poten helemaal gespreid, zo laag mogelijk dus, ofwel rond iets geklemd, b.v. rond de trapleuning. Ze zijn handig, en de kleinste gaat geregeld met mij mee in de binnenzak van mijn jas (één of twee pootjes in de binnenzak, het hele statiefje, hooguit 25cm lang, zit dan volledig onder mijn jas). Ideaal voor op reis, zoals gezegd, als je het goed kunt vastklemmen. Ik zou voor jouw 40d nochtans het zwaardere type aanbevelen, en ook daar gelden dezelfde suggesties.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #3
      Re: Gorillapod SLR

      Merci!
      Hetgeen me vooral aansprak bij de Gorillapod SLR tov de SLR ZOOM was het bijgeleverde snelkoppelplaatje...
      Maarja, dat is nu ook geen extreme kost uiteindelijk.
      Alleen maar hopen dat de SLR ZOOM ook vlotjes in het onderste deel van m'n fotorugzak past...
      Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
      Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        Re: Gorillapod SLR

        De Zoom is nauwelijks groter, mmar wel wat steviger en zwaarder (maar dat ligt ook aan het Manfrotto-plaatje dat wij erop hebben staan).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #5
          Re: Gorillapod SLR

          Is de Gorillapod SLR-Zoom zoals je hem krijgt klaar om te gebruiken, of kan je er niets mee doen zonder extra ballhead?
          Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

          Comment


          • #6
            Re: Gorillapod SLR

            Ik vind de originele nogal duur (50EUR+)... ik zou die bon daar niet aan uitgeven. Op ebay heb je shops die zo'n fake dsrl gorillapod verkopen voor 10 eur incl verzending (of minder).

            Comment


            • #7
              Re: Gorillapod SLR

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
              Is de Gorillapod SLR-Zoom zoals je hem krijgt klaar om te gebruiken, of kan je er niets mee doen zonder extra ballhead?
              ga je hem misschien nog zwaarder belasten dan nodig is?
              Ik vind ze niet zo super, gebruik de mijne enkel om ergens snel een flits op een reling te zetten.

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: Gorillapod SLR

                De Gorillapod, of de Gorillapod-SLR moet geen extra balhoofd, maar een koppelingstuk (om snel de camera te kunnen plaatsen, of weg te halen) is echt wel makkelijk hoor.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                Comment


                • #9
                  Re: Gorillapod SLR

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  De Gorillapod, of de Gorillapod-SLR moet geen extra balhoofd, maar een koppelingstuk (om snel de camera te kunnen plaatsen, of weg te halen) is echt wel makkelijk hoor.
                  en waar gebruik je die gorillapod effectief? ... want zo'n ding is ontworpen om overal flexibel rond te hangen, ik heb me ook eens zo'n aap gekocht maar... is me nog nooit echt goed praktisch uitgekomen die te gebruiken precies.
                  Ik heb wel interesse in hoe en waar en wanneer jullie die benutten.
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gorillapod SLR

                    B.v.: vastgeklemd op een reling (brug, zelfs in 't shoppingcenter...) om lange sluitertijden te kunnen gebruiken, om zo beweging vast te leggen. Op de trapleuning. Op de vensterbank tijdens onze Londentrip - niet vastgeklemd), op de grond (niet vastgeklemd) voor een foto als deze:



                    Foto's op de gorillapod zijn ook in combinatie met de timer.
                    Ik moet wel zeggen (misschien boven reeds vermeld) dat ik de lichtere uitgave heb, die ik dan ook alleen maar gebruik met mijn G9, niet op een dSLR.

                    Het grote voordeel is dat zo'n gorillapod uiteindelijk niet zwaar weegt, en vrij makkelijk weg te bergen is, in de bagage. Als ik met mijn G9 op stap ben, dan zit meestal die Gorillapod met één poot in de binnenzak van mijn jas, zodat het geheel onder mijn jas zit.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gorillapod SLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      B.v.: vastgeklemd op een reling (brug, zelfs in 't shoppingcenter...) om lange sluitertijden te kunnen gebruiken, om zo beweging vast te leggen. Op de trapleuning. Op de vensterbank tijdens onze Londentrip - niet vastgeklemd), op de grond (niet vastgeklemd) voor een foto als deze:

                      Foto's op de gorillapod zijn ook in combinatie met de timer.
                      Ik moet wel zeggen (misschien boven reeds vermeld) dat ik de lichtere uitgave heb, die ik dan ook alleen maar gebruik met mijn G9, niet op een dSLR.

                      Het grote voordeel is dat zo'n gorillapod uiteindelijk niet zwaar weegt, en vrij makkelijk weg te bergen is, in de bagage. Als ik met mijn G9 op stap ben, dan zit meestal die Gorillapod met één poot in de binnenzak van mijn jas, zodat het geheel onder mijn jas zit.
                      Met camera's zoals een G9 kan ik me dar wel iets bij inbeelden... alleen heb ik meestal SLR config tussen de minimum 2 tot 4kg mee.. en dan kom je met zo'n gorilla niet ver.
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gorillapod SLR

                        Ik gebruik em als flitsstatief.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gorillapod SLR

                          Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                          Ik gebruik em als flitsstatief.
                          Wij gaan op van die kleine mobiele fotoshoots altijd met 2 , ... en ikzelf of de vriendin fungeren dan voor flitsstatief, heel flexibele oplossing voor als je eens uw lichtinval anders wil tussen de verschillende foto's door ;-)))
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gorillapod SLR

                            Voor mij is de Gorillapod slr perfect als reisstatief.
                            Ik krijg hem in m'n slingshot 200,met tripods rondzeulen zie ik niet zitten.
                            en deze foto had ik nooit kunnen maken zonder.
                            Belichting van meerdere seconden.

                            Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gorillapod SLR

                              Knap! Een 40D met een "korte" lens (brandpunt: 22mm), je uwa misschien? Da's op zich toch ook wel wat gewicht, niet? Welk type van Gorillapod heb je? En herinner je nog hoe je gewerkt hebt? Vastgeklemd, of gewoon "de poten zover mogelijk uit elkaar", op een drempel of dergelijke?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment

                              Working...
                              X