Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gorillapod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gorillapod

    Binnenkort vertrek ik voor een jaar op wereldreis en daarbij moeten natuurlijke schone beelden getrokken worden. Ik trek met een fuji S100FS. Ik trek graag beelden met langere sluitertijd voor mooie avondopnames en ga hiervoor een statief gebruiken.

    mijn oog is op onderstaande gevallen:



    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat hij voor mij wel goed zal zijn, licht, vervormbaar en klein. Ideaal om mee te nemen op reis. Enige nadeel is dat hij geen grote hoogte bereikt maar dit vind ik niet zo belangrijk.

    Ik vroeg me gewoon af als deze sterk genoegd is om de fuji s100fs stabiel te houden?

    grtz

  • #2
    Re: Gorillapod

    Ik raad het persoonlijk af, maar als je echt wilt heb ik er tweedehands één liggen. Ik vind hem echt niet stabiel genoeg voor een SLR.

    Comment


    • #3
      Re: Gorillapod

      thx voor de reactie.

      Je hebt er ook een slr versie in. (http://www.fotokonijnenberg.be/produ...lapod_slr.html) is het deze dat je hebt?

      Kan je iets anders aanraden?

      gr
      xavier

      Comment


      • #4
        Re: Gorillapod

        Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
        Ik raad het persoonlijk af, maar als je echt wilt heb ik er tweedehands één liggen. Ik vind hem echt niet stabiel genoeg voor een SLR.
        Een S100FS is geen SLR... Ik heb er één voor mijn pentax optio en is een fijn statief om de camera zowat overal te bevestigen. Is inderdaad geen conventioneel statief, maar ik denk dat je op wereldreis max een tafelstatief zult meenemen.

        Of hij degelijk genoeg gaat zijn voor de bridge denk ik niet. Je zal minstens de SLR of SLR zoom moeten kopen. Die zijn iets steviger.

        Nu, als je echt een 'statief' zoekt, moet je dit niet kopen. Ik vergelijk het met een rijstzak zie je niet alleen ergens op kan leggen, maar ook bijna overal op kan zetten en aanhangen (dikke takken, banken, omheiningen...).

        Het is geen echt 'statief', maar zeker beter dan 'geen statief'

        greetz,
        www.fotopie.be
        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

        Comment


        • #5
          Re: Gorillapod

          Mja,

          ik zoek gewoon iets waardoor ik mijn toestel makkelijk kan richten op mijn beeld en dit stabiel kan krijgen zonder beweging zodat ik met lange sluitertijden kan trekken.

          Dan dus beter een ministatief?

          grtz

          Comment


          • #6
            Re: Gorillapod

            Ik heb de SLR versie en die raad ik dus ook af, je verliest gewoon te veel tijd met hem eerst stabiel te krijgen.

            Ik zeg het, hij staat te koop maar ik raad nog eerder een rijstzak aan.

            Comment


            • #7
              Re: Gorillapod

              Oorspronkelijk geplaatst door lryd2l Bekijk bericht
              Binnenkort vertrek ik voor een jaar op wereldreis en daarbij moeten natuurlijke schone beelden getrokken worden. Ik trek met een fuji S100FS. Ik trek graag beelden met langere sluitertijd voor mooie avondopnames en ga hiervoor een statief gebruiken.

              mijn oog is op onderstaande gevallen:



              Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat hij voor mij wel goed zal zijn, licht, vervormbaar en klein. Ideaal om mee te nemen op reis. Enige nadeel is dat hij geen grote hoogte bereikt maar dit vind ik niet zo belangrijk.

              Ik vroeg me gewoon af als deze sterk genoegd is om de fuji s100fs stabiel te houden?

              grtz
              Ik heb zo het grootste model van de gorillapod ooit eens gekocht... en moet zeggen.. het is een mooi ding om naar te kijken, maar in praktijk met iets zwaardere lenzen kan je daar niets mee aanvangen.
              Om vb een 450D + 18-55 op te monteren wellicht fantastisch, maar vanaf dat je naam zwaardere/duurdere body's gaat met zwaardere/duurdere lenzen.... durf ik dat echt niet meer aan die aap hangen. Alhoewel het wel een stevig ding is hoor.
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: Gorillapod

                Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                Ik heb de SLR versie en die raad ik dus ook af, je verliest gewoon te veel tijd met hem eerst stabiel te krijgen.

                Ik zeg het, hij staat te koop maar ik raad nog eerder een rijstzak aan.
                DIe van de rijstzak was te machtig dus moest hem quoten .

                Iemand een alternatief dan?

                grtz
                xavier

                Comment


                • #9
                  Re: Gorillapod

                  Bedankt voor de quote, maar dat van die rijstzak was echt geen grap hoor.

                  Kijk eens naar de PDF van forumlid Hans Braakhuis over de aankoop en keuze van een statief

                  hoop dat dit helpt en anders weet je me te vinden voor die Gorillapod SLR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gorillapod

                    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                    Bedankt voor de quote, maar dat van die rijstzak was echt geen grap hoor.

                    Kijk eens naar de PDF van forumlid Hans Braakhuis over de aankoop en keuze van een statief

                    hoop dat dit helpt en anders weet je me te vinden voor die Gorillapod SLR
                    Hoeh, een heleboel uitleg . Ga ik eens bekijken. De gorillapod zit allesinds niet meer in mijn gedachten.

                    thx en grtz

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gorillapod

                      Ik denk voor de velbon-cx-mini te gaan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gorillapod

                        Mini statief van Manfrotto, past in de jaszak van een overjas, het blijft behelpen maar is zeer degelijk gemaakt. Ik heb er zelf eentje en wil het voor geen geld missen. Komt samen met tasje extender en balhoofd rond de 70 euro.

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gorillapod

                          Ik heb hier zelf zo'n Velbon Cx-mini staan. Het werkt wel leuk voor een compactcam of een bridge en in extremis heb ik het zelf al gebruikt met een DSLR ( en een zeer lichte lens ). Ik moet wel toegeven dat ik dat laatste niet aanraad.
                          Met de poten die uit 3 delen bestaan is het vrij compact en redelijk makkelijk stabiel te krijgen. Het is weliswaar wat licht, al kan dat soms ook een voordeel zijn.

                          Ciao
                          Canon Eos 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 70-200 F4 L USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gorillapod

                            Ik wil je toch met veel plezier de Gorillapod aanraden . Ik heb zelf de SLR Zoom versie die ik gebruik voor mijn EOS450 + lens tot max 55-250 mm. Heb hem hiernet even voor je gewogen en deze (zware) versie legt 240 gram op de weegschaal, lijkt me een stuk praktischer om weg te bergen voor een wereldreis om mee te nemen dan een rijstzak.

                            En ja, natuurlijk duurt het wat langer om het perfect horizontaal te stellen dan een "echt" statief... maar je kan niet alles hebben hè. En bovendien: hoe vaak heb je je statief echt nodig?
                            Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gorillapod

                              Oorspronkelijk geplaatst door svengoeman Bekijk bericht
                              Ik wil je toch met veel plezier de Gorillapod aanraden . Ik heb zelf de SLR Zoom versie die ik gebruik voor mijn EOS450 + lens tot max 55-250 mm. Heb hem hiernet even voor je gewogen en deze (zware) versie legt 240 gram op de weegschaal, lijkt me een stuk praktischer om weg te bergen voor een wereldreis om mee te nemen dan een rijstzak.

                              En ja, natuurlijk duurt het wat langer om het perfect horizontaal te stellen dan een "echt" statief... maar je kan niet alles hebben hè. En bovendien: hoe vaak heb je je statief echt nodig?
                              Wie zegt er dat je op een gorillapod geen kop mag gebruiken? Neem bijvoorbeeld een Manfrotto 484RC2 Mini Ballhead of een Manfrotto 482 Micro Ballhead. Draagkracht resp 4 en 2 kg. Dan is het al de helft van het probleem opgelost... Nog een ir afstandsbediening en je bent vertrokken... Deze combinatie staat namelijk op mijn verlangenlijstje. 'k heb hem zelf dus nog niet, maar vorig jaar op de photokina in mijn handen gehad...

                              mvg.
                              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                              Comment

                              Working...
                              X