Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Lens Case 1N + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Lens Case 1N + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Hallo,

ik heb onlangs een Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS aangeschaft. Nu ben ik op zoek naar een lens case en vroeg me af of de Lowepro 1N groot genoeg is? De binnenafmetingen zijn 12.5 x 7.5cm. De lens heeft afmetingen 12.5 x 7cm. De breedte zal dus geen probleem zijn, maar vraag me af of het met de lengte (incl. beschermdoppen) ook lukt.
    Iemand die deze lens case gebruikt met bovenstaande lens?

Alvast bedankt voor de reacties.
    Last edited by jorisx; 2 mei 2009, 21:15.
    Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Re: Lowepro Lens Case 1N + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

niemand met ervaring ivm deze combo?

Comment

Ik hoop dat je centimeters bedoelt in plaats van millimeters (12,5x7,5mm is wel heel erg klein...).

Als de lens + de doppen iets groter is, dan zal dat ook nog wel lukken, omdat zo'n tas een beetje flexibel is. Maar als je ook nog een zonnekap omgekeerd op de lens zet, dan dal die waarschijnlijk net iets te dik worden om ze er nog gemakkelijk in en uit te krijgen.

Is het niet handiger om een fototasje te kopen waar de camerabody + kitlens (of een andere breedhoekzoom, maar die is meestal wel veel groter) + de 55-250 IS (+ eventueel een externe flitser, extra accu, geheugenkaartjes...) samen inpassen, dan heb je meteen alles bij de hand als je dat meeneemt.

Ik heb zelf voor de grote Canon tele's (100-400, 70-200, 300mm f4) ook de standaard bijgeleverde tassen, maar die blijven meestal in de kast, de lens die ik nodig heb gaat altijd in de fototas.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Is het niet handiger om een fototasje te kopen waar de camerabody + kitlens (of een andere breedhoekzoom, maar die is meestal wel veel groter) + de 55-250 IS (+ eventueel een externe flitser, extra accu, geheugenkaartjes...) samen inpassen, dan heb je meteen alles bij de hand als je dat meeneemt.
        Ik had hier in eerste instantie ook aan gedacht, en ben al aan het zoeken geweest naar een rugzak. Nadeel is dan dat je niet zo veel andere dingen in die rugzak kan steken.
        Voor mijn camera + lens heb ik reeds een Crumpler Jimmy Bo (kan over de schouder of op de heup gedragen worden)
        Vandaar dat ik dacht aan een afzonderlijke lenscase, zodat ik deze in een gewone rugzak kan meenemen, daar heb ik dan wel voldoende ruimte voor overige spullen, zoals trui/regenjas, proviand, reisgids,...

Comment

Voor de geďnteresseerden: het past (nipt en zonder het "inlegje" bovenaan)

Comment

Working...
          X