Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP recycko batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GP recycko batterijen

Mijn ervaring met GP Recyko batterijen is slecht, een keer laden en ontladen geeft bijna een procent capaciteitsverlies. En ze hebben een vrij hoge interne weerstand. Zie http://batterylab.net voor cijfers en grafieken. Eneloop doet het veel beter.

Voordeel van Eneloop/GP Recyko en andere LSD batterijen ten opzichte van normale Ni-Mh batterijen is dat ze langzamer leeglopen uit zichzelf, een Sanyo 2700 mah was hier na een week laten liggen 22% van zijn capaciteit kwijt, een Eneloop 8%. Wel is het zo dat ze de eerste dagen het meest leeglopen, (Sanyo: 10%).

Een Maha C9000 kan ook voor 47 euro: http://samenkopen.net/action/936387
    En daar ook eneloops voor minder dan 9 euro per blister. Wel een levertijd van een aantal dagen. (Er staan daar trouwens ook een aantal andere links naar batterijentesten)
    Last edited by A.K.; 7 mei 2009, 11:48.

Comment

Ik deed wat meer dan een jaar geleden eens een investering in wat herlaadbare batterijen van Panasonic.
      Het type INFINIUM (ook in o.a. Makro verkrijgbaar).
      Hiervan is de eigenschap (volgens de reclame) dat deze na een periode van 6-12 maanden nog 80% van hun capaciteit zouden hebben.

Nu heb ik dit niet gaan nameten, maar mijn ervaring is hiermee toch wel bijzonder goed. Zeker in vergelijk met GP batterijen behouden ze lang hun lading.

Ik laadde eens een set GP en een set Panasonic. En haalde ze na 3 maanden bewaring uit de kast om in een draagbare CD-speler te steken.
      Met de GP's had ik nog amper een uurtje muziek. De Panasonics konden nog vele CD's aan.

Het was bijna zoals met het spotje van Duracel batterijen in de konijntjes.
      Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

INFENIUM heb ik ook eens getest, en deden het net iets minder dan Eneloop, maar het verschil was niet significant. Ook goede batterijen dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
          Bedankt voor de link van de uitgebreide nederlandse manual
          De manual die er bij mij bijzat was slechts een summier opgevouwd "bijsluiterke" in 't engels...

Damn, dat zijn dus al 5 aldi-batterijkes die naar 't kerkhof mogen gebracht worden
          Is al langer geweten dat die Aldi batterijen echt prullen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            Is al langer geweten dat die Aldi batterijen echt prullen zijn.
            In het begin waren die nochtans heel goed, maar de latere reeksen zijn echt onbetrouwbaar..
            Nu heb ik dus een resem batterijtjes met die "HI6H" melding, maar blijkbaar werken die toch nog in bepaalde apparaten (speelgoed kids enzo)

Comment

Ik heb ondertussen mijn Maha MH-C9000 lader ontvangen en heb afgelopen weekend aan zee al mijn GP 2700 eens door een refresh&analyze cyclus gejaagd, met daarbij deze afgeronde resultaten:

3X 2350 mAh
              2X 2300 mAh
              4X 2250 mAh
              1x 2200 mAh
              4X 2150 mAh
              1X 2050 mAh
              1X 2000 mAh
              2X 1950 mAh
              1X 1650 mAh

Vanzelfsprekend zijn de allerbeste gegroepeerd tot aan set van 8, en de groep van 2100 mAh samengebracht tot de reserveset. De batterijen onder 2000 mAh zijn naar het speelgoed verbannen. Ik moet nog wel de batterijen markeren, en denk dit te gaan doen met kleine gekleurde papierstickertjes: van excellent = groen, goed = geel, minder goed = oranje, afgekeurd = rood.

Voor mij is die lader dus zijn geld zeker waard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Ik heb ondertussen mijn Maha MH-C9000 lader ontvangen en heb afgelopen weekend aan zee al mijn GP 2700 eens door een refresh&analyze cyclus gejaagd, met daarbij deze afgeronde resultaten:

3X 2350 mAh
                2X 2300 mAh
                4X 2250 mAh
                1x 2200 mAh
                4X 2150 mAh
                1X 2050 mAh
                1X 2000 mAh
                2X 1950 mAh
                1X 1650 mAh

Vanzelfsprekend zijn de allerbeste gegroepeerd tot aan set van 8, en de groep van 2100 mAh samengebracht tot de reserveset. De batterijen onder 2000 mAh zijn naar het speelgoed verbannen. Ik moet nog wel de batterijen markeren, en denk dit te gaan doen met kleine gekleurde papierstickertjes: van excellent = groen, goed = geel, minder goed = oranje, afgekeurd = rood.

Voor mij is die lader dus zijn geld zeker waard
                Ik zou er nog een nummer opzetten of de MAH ...zo kan je later zien hoe ze verzwakken. Kan natuurlijk ook in excel met een formule hoeveel Mah ze na een bepaalde tijd verliezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                  Ik zou er nog een nummer opzetten of de MAH ...zo kan je later zien hoe ze verzwakken. Kan natuurlijk ook in excel met een formule hoeveel Mah ze na een bepaalde tijd verliezen.
                  Goed idee Een Dymo label startend vanaf 0001, en dan de geschiedenis van elke batterij bijhouden (aankoopdatum, datum van opladen, eventuele schade bv. val en resterende capaciteit)

Comment

Ik heb deze lader:

30 EUR maar.
                    60 EUR en meer heb ik niet over voor een lader.
                    Heeft ook refresh functie en kan je ook de capaciteit zien van je batterij.

Comment

Heb deze week nog eens een analyze uitgevoerd op een paar Maha 2700 mAh NiMH batterijen. Aangekocht mid 2007, eerste maal opgelaadt via de break-in functie op de C9000 (40 uur per 4 batterijtjes....pffff), en nadien alleen opgelaadt in snellaad modus via de C801D of de C9000 (dus met 2000 mA laadstroom).

De initiele capaciteit was 2750 mAh, de laatste gemeten (dus nu bijna 2 jaar later, zonder refresh of andere cyclussen) is 2500 mAh. Dat is nog altijd beter dan gelijk welke GP, Memorex, Panasonic, Aldi ik hier in huis heb...

Comment

So.. bought this Rolls Royce of a charger and put all my 32xAA cells through it to analyse and refresh. All cells are now numbered and charted in Excel..

Ansmann
                        GP
                        Fuji
                        Varta
                        Hema

The winner is..
                        Hema
                        big time. the most consistent and highest power capacity of them all.

Vartafarta
                        GP's are still ok, but a few cells are really poor
                        Ansmann, waste of good money.
                        Fuji, still ok

I've got 16 eneloops coming at the end of this week too

Comment

Blijkbaar zijn er bij Aldi ook merkeigen eneloop-batterijen verkrijgbaar. Iemand deze al getest?

Comment

Schrijf op, in grote letters op een poster en hang het boven uw bed ..

Wat ge bespaart op uw lader gaat ge dubbel en dik uitgeven aan batterijen ..

Comment

Of koop hem voor 47 euro ipv 60.

Als je een slecht verlichte kamer hebt is een Maha C9000 sowieso handiger dan een la crosse bc700/ipc-1 lader waar je waarschijnlijk naar probeerde te linken. En doet 2000 ma ipv 700 voor de ipc-1
                              Last edited by A.K.; 13 mei 2009, 10:59.

Comment

Of koop hem voor 47 euro ipv 60.
                                Tijdelijk niet meer beschikbaar wegens de hoge vraag

Waar kan ik de lader, samen met 20 oplaadbare batterijen, voor een mooi prijsje kopen in het Gentse (Mediamarket) ?

Kies ik voor Strobisme best voor de krachtige conventionele 2700 mah of voor het type Recyko? De mate van zelfontlading over lange duur is voor mij minder belangrijk...
                                Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

Working...
                                X