Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP recycko batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GP recycko batterijen

Die MH-C9000 lader is de beste koop die ik de laatste jaren gedaan heb.
    Ik gebruik hierbij ook die GP Recycko batterijen.
    Deze zitten dan in mijn 580EX flitsers en kan daar een hele tijd mee verder.
    Dat er aggressieve stoffen inzitten weet ik niet maar dat betwijfel ik.

Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Ik heb ook al zoveel gelezen op dit forum over de Maha C9000 lader. Ik vond de reakties hierop ook wat overdreven, deze lader werdt werkelijk overprezen. Tot ik het een paar weken geleden niet meer kon aanzien en toch maar die lader gekocht heb.

Ik kan de (overdreven? ) reakties alleen maar beamen, het is geen gewone lader. Naast de mogelijkheden zoals laden en ontladen, lead-in functie, de capaciteitsaanduiding per cel, is deze lader oerdegelijk gebouwd.
      Deze lader is werkelijk zijn geld waard en het intelligent laadproces kan alleen maar de levensduur van je dure batterijen verlengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        Ik heb ook al zoveel gelezen op dit forum over de Maha C9000 lader. Ik vond de reakties hierop ook wat overdreven, deze lader werdt werkelijk overprezen. Tot ik het een paar weken geleden niet meer kon aanzien en toch maar die lader gekocht heb.

Ik kan de (overdreven? ) reakties alleen maar beamen, het is geen gewone lader. Naast de mogelijkheden zoals laden en ontladen, lead-in functie, de capaciteitsaanduiding per cel, is deze lader oerdegelijk gebouwd.
        Deze lader is werkelijk zijn geld waard en het intelligent laadproces kan alleen maar de levensduur van je dure batterijen verlengen.
        Heel zeker, en weten hoe je batterijen er aan toe zijn en dat ze goed geladen zijn is ook een geruststelling.

Comment

Ik heb ook wel eens Recycko baterijen willen proberen, als je gewone Nimh's een paar weken niet hebt gebruikt om te fotograferen, of te flitsen, zijn ze na enkele foto's plat.
          Maar kan je Recycko's opladen in een gewone Nimh lader? Ik heb er twee, een Hama Delta force snellader, en een Hema snellader met discharge en refresh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willytje65 Bekijk bericht
            Maar kan je Recycko's opladen in een gewone Nimh lader?
            Ja, dat is geen probleem .
            about.me/stijnv

Comment

Heb je het al geprobeerd ,Stijn?
              Meestal zie je Recyco's aangeboden met lader

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willytje65 Bekijk bericht
                Heb je het al geprobeerd ,Stijn?
                Meestal zie je Recyco's aangeboden met lader
                Neen, maar GP vermeldt duidelijk dat je ze ook in hun andere laders mag gebruiken (en dat zijn gewoon NIMH laders).
                about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht

Ik heb er net 2 besteld. Benieuwd wat het gaat geven

Comment

Heb er ook eentje thuis staan sinds zaterdag (van bij Gotron Aalst, 69 Euro).

Toch vrij ingewikkeld voor een leek, maar soit, ik leer bij

Momenteel al mijn Aldi-batterijtjes aan het reconditioneren

Weet er trouwens iemand wat de foutmelding "H16H" wil betekenen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                      Heb er ook eentje thuis staan sinds zaterdag (van bij Gotron Aalst, 69 Euro).

Weet er trouwens iemand wat de foutmelding "H16H" wil betekenen ?
                      Zou ik ook wel willen weten, ik heb ook die melding
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

Comment

"High" check manual pag 14. 't zou kunnen wijzen op versleten batterijen

Last edited by Sam Jae; 29 april 2009, 07:25.

Comment

"HIGH" betekent dat de gemeten weerstand van de batterij te hoog is voor een normaal functionerende batterij .. meestal een aanduiding dat de batterij ter ziele is gegaan ..
                          FWIW

Comment

Bedankt voor de link van de uitgebreide nederlandse manual
                            De manual die er bij mij bijzat was slechts een summier opgevouwd "bijsluiterke" in 't engels...

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            "HIGH" betekent dat de gemeten weerstand van de batterij te hoog is voor een normaal functionerende batterij .. meestal een aanduiding dat de batterij ter ziele is gegaan ..
                            FWIW
                            Damn, dat zijn dus al 5 aldi-batterijkes die naar 't kerkhof mogen gebracht worden

Comment

Als de lader het toelaat (of een andere lader eventueel) kan je nog proberen om de HIGH batterij een 30-60 minuten te ontladen met een kleine stroom (200mA) en dan zien of je terug een laadcyclus kan starten maar het is een veeg teken hoor meestal is het recyclagepark de beste oplossing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                                "High" check manual pag 14. 't zou kunnen wijzen op versleten batterijen

http://www.memorex.be/portals/siteso...nederlands.pdf

Bedankt voor deze url, ik had er maar een dubbelgevouwen papiertje bij in het engels
                                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                                www.langenacker.nl

Comment

Working...
                                X