Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er een Ansmann energy 8 pro ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie heeft er een Ansmann energy 8 pro ?

Ik ben op zoek naar een batterijlader voor mijn AA batterijen , en ook een tester.
    Nu ben ik de Ansmann energy 8 professional tegengekomen op het net , en mijn vraag is dus , of er iemand in het bezit is van deze lader/tester , en hoe zijn de ervaringen

Groeten,

VDS Digit@l
    Rohnny
    Last edited by VDSDigit@l; 10 april 2009, 19:13.
    Groeten , VDSDigit@l

Re: Wie heeft er een Ansmann energy 8 pro ?

Kijk hier eens, de Maha MH-C9000 is op dit ogenblik zowat de beste lader voor AA en AAA accu's die er te vinden is:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Kijk hier eens, de Maha MH-C9000 is op dit ogenblik zowat de beste lader voor AA en AAA accu's die er te vinden is:
      http://forum.belgiumdigital.com/f36/...0s-245909.html
      Ja Bart ,
      Ik heb deze hier al verschillende malen al de revue zien passeren , maar wou toch ff vragen , of deze mischien even goed is of wie weet beter .
      Ik vond deze Ansmann , doordat ik ook op zoek was naar een deftige batterij meter en een lader , en daar dit toestel beiden heeft , sla ik 2 vliegen in één klap.
      Of zou ik gaan voor de Maha en de batterij tester van ansmann ?
      Groeten ,

VDS Digit@l
      Groeten , VDSDigit@l

Comment

maar daar kan je maar 4 batterijen gelijktijdig mee opladen
        ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe lader en er moeten minimum 8AA batterijen mee opgeladen worden gelijktijdig
        ik heb geen zin om twee of meerdere laders te kopen

Comment

Een accu kan je alleen echt testen door de werkelijke capaciteit te meten, de spanning zegt niets over de capaciteit.

Een slechte nikkel-metaalhydride accu kan pas na het laden ook een spanning van 1,4V hebben, maar daar heb je niet veel aan als die nog maar een capaciteit heeft van 100mAh in plaats van 2000mAh. Dat heb ik zelf gemerkt met een setje accu's dat nog maar een jaar oud was, één van de vier accu's had bijna geen capaciteit meer, en daardoor was de herlaadtijd van de flitser veel te lang. Ik dacht dat de flitser defect was, maar het lag aan die slechte accu.

Als je wil controleren of andere batterijen nog bruikbaar zijn, dan moet je gewoon de spanning meten. Een nieuwe alkalinebatterij heeft een spanning van ongeveer 1,6V en die zakt geleidelijk naargelang ze verder ontladen wordt.
          Een nikkel-metaalhydride accu heeft net na het laden een spanning van 1,4V , en die zakt vrij snel naar 1,2V. Pas als de capaciteit zo goed als "opgebruikt" is, dan zakt de spanning van die accu onder de 1,2V. Doordat die heel lang dezelfde spanning blijft aanhouden is het zo goed als onmogelijk om de nog aanwezige capaciteit te bepalen door gewoon de spanning te meten...

In de Maha MH-C9000 kan je de accu's elk apart controleren of ze nog voldoende capaciteit leveren (Refresh/Analyze), dat is de enige manier om er zeker van te zijn dat ze nog goed zijn.
          BD0338BE

Comment

voor zover ik kan lezen in de handleiding van de energy 8 pro zit er een capaciteitscontrole in

blz 26-27
            ik denk er sterk aan om die eens aan te schaffen vooral omdat je daar 8 batterijen gelijktijdig mee kan opladen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              voor zover ik kan lezen in de handleiding van de energy 8 pro zit er een capaciteitscontrole in

blz 26-27
              ik denk er sterk aan om die eens aan te schaffen vooral omdat je daar 8 batterijen gelijktijdig mee kan opladen

Lees dan de handleiding eens wat beter:

1-6 x AA/AAA, of 1-4 x C/D en 1-2 x 9V

Die "Energy 8" is dus 6 x AA of AAA + 2 x 9V, geen 8 x AA of AAA.

Capaciteitstest binnen ca 5 seconden, dat is compleet onmogelijk, op die tijd kan alleen de resterende spanning worden gemeten, en die geeft geen juiste indicatie van de totale capaciteit.
              Een refresh programma bij het begin van het laadproces?
              Bij de Maha wordt de accu dan eerst volledig geladen, ontladen, en daarna weer geladen. De ontlaadcapaciteit wordt gemeten, en dan weet je zeker of de accu's nog goed werken.
              Dat gebeurt dus niet "bij het begin van het laadproces", maar het is een compleet "proces" op zich. Het is ook de enige methode om de werkelijke capaciteit van een accu te bepalen.

Kijk even naar deze gebruiksaanwijzing van de Maha / Memorex, dan zie je duidelijk het verschil.

Bij de Ansmann heb je zeker niet dezelfde mogelijkheden, of ze zijn "vergeten" om het in de gebruiksaanwijzing te vermelden.
              Last edited by Black B@ndit; 11 april 2009, 11:46.
              BD0338BE

Comment

Ja Bart ,

Ik heb uwe goeie raad maar gevolgd , en heb maar de maha c 9000 besteld
                Groeten ,

VDS Digit@l
                Rohnny
                Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                  Ja Bart ,

Ik heb uwe goeie raad maar gevolgd , en heb maar de maha c 9000 besteld
                  Groeten ,

VDS Digit@l
                  Rohnny
                  Daar ga je geen spijt van hebben Ronny. Ik gebruik deze nu ook al ongeveer een jaar en naar volle tevredenheid.

Jan
                  Jan Akkermans
                  (BD1097BE)
                  Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                    Daar ga je geen spijt van hebben Ronny. Ik gebruik deze nu ook al ongeveer een jaar en naar volle tevredenheid.

Jan
                    ik heb hem gisteravond besteld , maar ben benieuwd wanneer het geleverd wordt, want we zitten nog met een feestdag.
                    En Jan , verwacht je dan maar aan een paar vragen over de instellingen
                    En Bart , zie ik ook al lachen , maar het telt ook voor u hé
                    Bericht zal wel volgen wanneer toestel geleverd wordt.

Groeten ,

VDS Digit@l
                    Rohnny
                    Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                      ik heb hem gisteravond besteld , maar ben benieuwd wanneer het geleverd wordt, want we zitten nog met een feestdag.
                      En Jan , verwacht je dan maar aan een paar vragen over de instellingen
                      En Bart , zie ik ook al lachen , maar het telt ook voor u hé
                      Bericht zal wel volgen wanneer toestel geleverd wordt.

Groeten ,

VDS Digit@l
                      Rohnny
                      Als je de uitgebreide gebruiksaanwijzing afdrukt, dan kan je daarin alles vinden wat je wil weten over die Maha MH-C9000.
                      Maar als je dan toch nog vragen hebt, dan zullen we er hier wel een antwoord op kunnen geven.
                      BD0338BE

Comment

Als je de uitgebreide gebruiksaanwijzing afdrukt, dan kan je daarin alles vinden wat je wil weten over die Maha MH-C9000.
                        Maar als je dan toch nog vragen hebt, dan zullen we er hier wel een antwoord op kunnen geven.
                        http://www.memorex.be/portals/siteso...nederlands.pdf
                        Ja Bart ,

Ik had deze link ook al gevonden , maar toch leuk dat je het er nog even opzet.
                        Groeten ,

VDS Digit@l
                        Rohnny
                        Groeten , VDSDigit@l

Comment

De Maha MH-C9000 is inderdaad een uitstekende lader die voldoende flexibiliteit biedt. Ik bestel morgen nog een aantal extra van die laders want zo'n lader kan slechts 4 batterijen per keer laden en soms zijn er weken waar ik van vrijdag tot zondag moet fotograferen en dan is dat toch wel echt noodzakelijk.
                          -/-

Comment

Working...
                          X