als ik de camera in portretstand gebruik, heb ik lelijke schaduwen omdat de flits in de flitsschoen boven op de camera/en vlak boven de objectief zit/
Dit weet ik en daarom was mijn hoop op de Lightsphere van Gary Fong gericht.
De LS neem de schaduw ietsje weg, maar die is niet wat Gary beloofd.
Ik weet dat flitsbeugels zijn/flashbarackets/ op de markt, maar helpen die wel? of beloven ze weer de schaduwvrije opnames, wat niet klopt?
Als ik de flits draadloos boven de camera houd/ongeveer in de positie waar de flits zou komen als een beugel gebruikt is, heb ik ook schaduwen.
Ik weet dat bouncen het beste is, maar je kan niet altijd bouncen en ik zou ook zonder de mogelijkheid om te bouncen de foto's schaduwvrij willen maken.
Enig idee?
Dit weet ik en daarom was mijn hoop op de Lightsphere van Gary Fong gericht.
De LS neem de schaduw ietsje weg, maar die is niet wat Gary beloofd.
Ik weet dat flitsbeugels zijn/flashbarackets/ op de markt, maar helpen die wel? of beloven ze weer de schaduwvrije opnames, wat niet klopt?
Als ik de flits draadloos boven de camera houd/ongeveer in de positie waar de flits zou komen als een beugel gebruikt is, heb ik ook schaduwen.
Ik weet dat bouncen het beste is, maar je kan niet altijd bouncen en ik zou ook zonder de mogelijkheid om te bouncen de foto's schaduwvrij willen maken.
Enig idee?
Comment