Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

    Ik denk om een Lader/Conditioner aan te schaffen.

    Ik vermoed dat ik de zeer uitgebreide functionaliteit van de C9000 niet ga gebruiken.
    De C800s laad 8 ipv 4 batterijen en is ook een conditioner (maar je kan hem niet programmeren etc...)

    Voor welke zouden jullie gaan?

    Ik heb 4 sets van 5 batt voor mijn SB800's dus ik moet wel veel batt laden.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

    Koop ze alletwee ?

    Comment


    • #3
      Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

      Ik lees even mee
      | Mijn nieuwe website met foto's |

      Comment


      • #4
        Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

        Ik heb een MH-C9000 en eerlijk gezegd zou ik de refresh en break-in functie niet meer kunnen missen.
        Ik heb 7 sets van 4 batterijen en kan deze perfect allemaal laden voor een shoot. Gewoon enkele dagen ervoor beginnen.
        Beginnen je batterijen capaciteit te verliezen dan laat je ze even door de break-in functie terug opwaarderen. (duurt wel 48 uur voor een setje van 4)
        Mijn keuze is dus snel gemaakt.
        De MH-C9000

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

          Ik heb ook al veel gelezen hier op dit forum over deze lader.

          Ik twijfel tussen deze lader en de GP-Powerbank V600C. Dit is ook een snellader (ik weet niet of hij conditioner is??) en is goed geprijsd.
          Er is ook nog de GP-Powerbank V800C, dat is een 15minuten snellader, dat vind ik wat te snel, de batterijen zien te veel af door de warmteontwikkeling.

          Hoeveel tijd heeft de MH-C9000 nodig om 4 Ni-Mh van 2700mAh op te laden?

          groetjes


          Luc

          Comment


          • #6
            Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            Ik heb ook al veel gelezen hier op dit forum over deze lader.

            Ik twijfel tussen deze lader en de GP-Powerbank V600C. Dit is ook een snellader (ik weet niet of hij conditioner is??) en is goed geprijsd.
            Er is ook nog de GP-Powerbank V800C, dat is een 15minuten snellader, dat vind ik wat te snel, de batterijen zien te veel af door de warmteontwikkeling.

            Hoeveel tijd heeft de MH-C9000 nodig om 4 Ni-Mh van 2700mAh op te laden?

            groetjes


            Luc
            FYI .. De Maha C9000 is geen snellader in de gewone zin van het woord .. Alle parameters die bij het laden/ontladen komen kijken zijn instelbaar en worden ergens gemonitord .. ttz je kan laadstromen instellen van 0,1 tot 2Amp per batterij, alle 4 batterijen staan op een eigen laad/ontlaad/monitor circuit

            Vragen hoe lang het duurt om 2700mAh op te laden is dus weinig zinnig, alles hangt af van de conditie van de batterij en de ingestelde laadstroom ...

            De algemene regels blijven nog steeds geldig maar nu met een nuance
            - Indien je gewoon wil laden, koop een intelligente lader met de gekende eindpuntdetectie, blijf weg van 15/30 minuten snelladers (IC3 en IC4! laders !)
            - Wil je ook nog de mogelijkheid om je (oude) batterijen terug wat nieuw leven in te blazen of je nieuwe te optimaliseren en te herconditioneren zoals het hoort, koop dan de Maha C9000

            Comment


            • #7
              Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

              Het laden van 2100 mAh eneloop batterijen duurt ongeveer 2 uur met de C9000. De 2700mAh zijn van een ander type en hebben een te hoge zelfontlading.
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

              Comment


              • #8
                Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                Het laden van 2100 mAh eneloop batterijen duurt ongeveer 2 uur met de C9000. De 2700mAh zijn van een ander type en hebben een te hoge zelfontlading.
                Zelfde antwoord als hierboven .. dat zegt absoluut niets .. Ik laad al mijn NiMH's met een maxCap/2,5 dwz dat al mijn batterijen geladen worden in ongeveer 2,5 uur ongeacht hun capaciteit ...
                Waar ge die hoge zelfontlading haalt voor 2700mAh is mij een raadsel .. ik heb ook 2700mAh batterijen van GP en die laden juist even snel als al de rest .. en ontladen niet sneller dan iets anders (ergo standaard NiMH technologie). Tenzij ge hier 2100mAh eneloops zit te vergelijken met 2700mAh hybride of klassiek ... ? Dan zijn we met appelen en eieren vergelijk bezig ...
                Ik heb wel "oude" Energizer 2500mAh en die houden hun lading niet ttz die hebben idd een hoge zelfontlading. Wie fotoforums volgt leest dat dit voor dit type een veel voorkomende (tot zelfs vrij algemene) klacht is
                FWIW

                Comment


                • #9
                  Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                  kijk eens hier want de Maha MH-C9000 =Memorex "PRO 1 Geniux . De laad en ontlaadtijden staan er aangegeven!

                  Greetz RichKE
                  Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                    Vergeet die 15 minuten snelladers, die belofte geldt alleen voor speciaal gefabriceerde batterijen, en de cellen worden dan ook heel warm. De batterijen moeten volgens de fabrikanten dan toch nog 45 minuten afkoelen en rusten voor je ze gebruikt. Dan heb ik liever m'n MH-C801D en m'n MH-C9000 die er in de meeste gevallen een uurtje over doen... Tijd is altijd relatief. Als je baterije volledig leeg is duurt het langer om ze op te laden, als je gewoon even bijlaadt is dat snel gedaan.

                    Voor dagdagelijks gebruik verkies ikzelf de MH-C801D. Dit is een plain-and-simple kwalitatieve lader. Batterijen erin, en in de meeste gevallen minder dan een uurtje later volledig opgeladen er terug uit. Ik gebruik de lader in combinatie met Maha PowerEx en Imedion batterijen, en ook Sanyo Eneloops. De C9000 gebruik ik om een analyse te maken en indien nodig refresh door te laten gaan. Dit is echter voor sporadisch gebruik. Hij wordt soms ook gebruikt om 12 batterijen tegelijk te kunnen in combinatie met de C801D. Zo kan ik enkele uren voor alles in de fototas gaat nog al mijn batterijen aftoppen....

                    Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                    Ik heb ook al veel gelezen hier op dit forum over deze lader.

                    Ik twijfel tussen deze lader en de GP-Powerbank V600C. Dit is ook een snellader (ik weet niet of hij conditioner is??) en is goed geprijsd.
                    Er is ook nog de GP-Powerbank V800C, dat is een 15minuten snellader, dat vind ik wat te snel, de batterijen zien te veel af door de warmteontwikkeling.

                    Hoeveel tijd heeft de MH-C9000 nodig om 4 Ni-Mh van 2700mAh op te laden?

                    groetjes


                    Luc

                    Comment


                    • #11
                      Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                      @Spacemanbow,

                      Klopt het dat de C800s ook een ontlader / conditioner is? (toch volgens de specs)
                      Waarom zou ik dan nog een C9000 moeten kopen? Als die enkel wat meer info verschaft en dat je de laadstroom kan aanpasse. Hoe vaak doe je dat?

                      Ik trwijfel tussen de 2. Pro voor de C800 is 8 ipv 4 batterijen.
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                        C-9000 uit de handleiding

                        Break-in mode: aangeraden voor alle nieuwe batterijen is de zogenoemde "conditionerings"stap (is eigenlijk een verplichting om batterijen op volle capaciteit te laten werken, maar niemand doet dit omdat die stap op batterijladers ontbreekt .. een surrogaat is, in 't begin, een gecontroleerde ontlading om de ong 5 laadbeurten, stap die op de meeste laders ook al ontbreekt ... batterijen in een flitslicht steken tot het "uit" gaat is GEEN gecontrolleerde ontlading BTW )

                        Refesh & Analyze : batterij"herstel" cyclus .. aangeraden elke 10 laadcycli ..

                        FWIW

                        Comment


                        • #13
                          Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                          Klopt. Refreshen gaat ook perfect. Op de C801D kan je de laadstroom ook aanpassen, dit gaat met de optie soft charging, dan laadt je de batterijen maar met 1A (dus ong 2,5 uur voor een set die volledig leeg is). Sedert ik die Maha's ontdekt heb, heb ik al enorm veel lol beleefd aan mijn AA's en AAA's. Ik laadt 8 batterijen tegelijk, ze worden niet heet (heb ik vroeger al slechte ervaringen mee gehad), en in de meeste gevallen is een set van 8 op 1 uur opgelaad. Op een voormiddag of avond kan ik dus beide MB-D10 packs, en twee flitsen voorzien van batterijen.

                          De C9000 heeft idd als voordeel dat je per batterij de laadmodus en laadstroom kan instellen. Het nadeel is dat je iets meer handelingen moet uitvoeren voor je batterijen beginnen laden (tenzij je akkoord gaat met de standaardstroom van 1A).

                          Edit: ik zie net dat het grootste verschil tussen de C801D en C800s de laadstroom is. De C801D laadt dubbel zo snel. (en de batterijen blijven koeler dan mijn vroegere LaCrosse die maar met de helft van de laadstroom werkte van de Maha)

                          Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                          @Spacemanbow,

                          Klopt het dat de C800s ook een ontlader / conditioner is? (toch volgens de specs)
                          Waarom zou ik dan nog een C9000 moeten kopen? Als die enkel wat meer info verschaft en dat je de laadstroom kan aanpasse. Hoe vaak doe je dat?

                          Ik trwijfel tussen de 2. Pro voor de C800 is 8 ipv 4 batterijen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                            Misschien een domme vraag, maar waar kan je die C801D kopen, 8 AA's tegelijk opladen lijkt me niet slecht.

                            Ik heb nu de GP Powerbank V800C charger ... laadt wel degelijk in 15 minuten mijn 2700AA's volledig op ... maar ze zijn gloeiend (het zijn speciale GP batterijen voor deze lader) en ik vind eerlijk gezegd dat mijn 580EX II ze snel leegtrekken (ongeveer 50 pops )

                            Dus zou ik een C801D willen kopen om de batterijen degelijk op te laden.

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Maha Powerex: MH-C9000 of MH-C800S

                              ik weet een winkel in leuven die ze oa heeft (een elektronicazaak)
                              en in mechelen ook eentje dacht ik
                              van waar ben je ?

                              Comment

                              Working...
                              X