Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of HP?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon of HP?

Ik heb beide merken al gehad, maar geen verschil gemerkt :
    HP Photosmart 7350 Photoprinter €200=> stuk
    Canon 4500 all in one €100 => stuk
    Meestal zijn het de powerconnectors die stuk gaan raar genoeg.

Nu heb ik een Lexmark X4850 all in met wifi (+- €80) en zeer tevreden, levert meer (lcd schermpje, wifi,...) die je bij andere merken niet krijgt tegen hun prijs.
    Fotos ontwikkel ik toch niet meer thuis, inkt is toch altijd snel op, gaat af als je foto in portefuille steekt, en na een tijd verbleken de fotos in je albums met alle printers die ik al heb getest.

Ik stuur ze enkel nog naar labo voor echte labokwaliteit tegen stuntprijzen
    Last edited by CanonYouCan; 17 april 2009, 11:59.

Comment

Hier ook een zeer tevreden gebruiker met een Canon IP 4500
      Ondertussen al meer dan een jaar oud.
      Heeft me nooit in de steek gelaten.

Ik gebruik deze trouwens om de bedankingskaartjes voor een huwelijk op de avond zelf te leveren.

TIP: Gebruik het originele papier en inkt en je hebt de mooiste afdrukken.

Mvg,
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Dank voor alle tips, commentaar en meningen.

@CanonYouCan: waar laat jij jouw foto's afdrukken?

@Phote4you: Ik gebruikte papier van Canon + inkt van Canon. Ik kwam er zelfs nog niet toe om ander (hoogwaardig foto-)papier als test te gebruiken.
        Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Bij http://nl.pixum.be/
          Als nieuwe klant eerste 25 fotos gratis en af en toe megapromos die je per mail krijgt. Meestal ben je er met een paar euros vanaf voor honderden fotos en ook betaalbare fotoboeken.
          Ook eens gehad dat ik te laat een promocode invulde, maar kreeg hem nog na een mailtje, zeer klantvriendelijk.

http://be.foto.com/nl/ is ook goed, nu zelfs een €1 promo.

Voor fotoboeken gaat mijn voorkeur uit naar Pixum, omdat de software zeer gebruiksvriendelijk is, en je prachtige albums kan maken met veel variatie en meer mogelijkheden.
          Het is altijd leuk als je fotos in verschillende formaten kan laten drukken ipv allen saai 10x15, de voorgemaakte templates zijn ook zeer creatief.

Voor gewone 10x15 fotos kijk ik gewoon op beide sites welke de beste promo van het moment aanbiedt en neem deze, altijd tevreden, denk dat het duurder uitkomt als je thuis print daar die cartridges zo snel leeg zijn en de kwaliteit is toch nooit echte labokwaliteit.

In de winkels blokker/kruidvat heb ik al horen klagen dat mensen hun fotos kwijt waren, iedereen heeft toegang tot die bakken met enveloppen, dit zou ik niet echt aanraden.
          Die online albums zijn wel verslavend, je hebt de neiging om te wachten en een mooi album te laten samenstellen
          Last edited by CanonYouCan; 17 april 2009, 12:37.

Comment

Erg bedankt !!
            Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Heb mijn albums nog eens bovengehaald en heb deze nog vergeten :

Van deze 3 zeer tevreden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                [U]Ik stuur ze enkel nog naar labo voor echte labokwaliteit tegen stuntprijzen
                Sorry maar dit heb ik ook getest en ik heb nog geen enkel labo gevonden dat mijn foto's beter drukt dan de IP4500. Het verschil is echt wel fenomenaal. Met uw printerke van amper 100 euro heb je een veel groter dynamisch bereik.

Ik trek vooral foto's van een dansgroep en daar zitten dus heel veel donkere partijen in. foto.com en photobox leveren mooie foto's af, maar als ik dezelfde dan eens zelf afdruk dan merk je pas dat de afdrukcentrales geen enkel detail meer hebben in die donkere stukken, dat is allemaal gewoon even zwart.

Maar je hebt gelijk een 10x15 foto met de IP4500 kost je ongeveer 34 cent (ik hou het getailleerd bij). Dus de afdrukcentrales zijn goedkoper. Ik gebruik alleen origineel papier en inkt. En nog nooit last gehad van inkt die afging of vervaagde.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

en epson?
                  No rules. Great shots.
                  -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                    en epson?
                    Nooit vloeken.

Comment

Ik geloof niet meer in inktjetprinters, Canon IP of MP, t'is allemaal hetzelfde.
                      Ken iemand die wel gelooft in fotos thuis printen, maar die heeft een printer van +€800
                      Van de labo's ben ik zeer tevreden, er zitten ook duurdere tussen.

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Sorry maar dit heb ik ook getest en ik heb nog geen enkel labo gevonden dat mijn foto's beter drukt dan de IP4500. Het verschil is echt wel fenomenaal. Met uw printerke van amper 100 euro heb je een veel groter dynamisch bereik.

Ik trek vooral foto's van een dansgroep en daar zitten dus heel veel donkere partijen in. foto.com en photobox leveren mooie foto's af, maar als ik dezelfde dan eens zelf afdruk dan merk je pas dat de afdrukcentrales geen enkel detail meer hebben in die donkere stukken, dat is allemaal gewoon even zwart.

Maar je hebt gelijk een 10x15 foto met de IP4500 kost je ongeveer 34 cent (ik hou het getailleerd bij). Dus de afdrukcentrales zijn goedkoper. Ik gebruik alleen origineel papier en inkt. En nog nooit last gehad van inkt die afging of vervaagde.

Comment

niet dat ik er het geld voor heb op dit moment, maar ik ben zelf aan het dromen van een kleurenprinter. Momenteel gebruik ik een brother HL 1430 Z-W laser, maar die is nu niet echt gemaakt om foto's te printen

Aangezien het vooral zou zijn om een eerste proefprint te maken en bvb een samenstelling van verschillende foto's op 1 paneel te bekijken hoeft de kwaliteit niet super te zijn. Vooral belangrijk dat het goedkoop toch nog een foto levert die een idee geeft van de kleur. Voor het betere afdrukwerk vertrouw ik nog steeds op labo's.
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
                        X