Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijkheden draadontspanners Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mogelijkheden draadontspanners Canon

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Hey, Hans, verklaar je nader. Ik heb alleen maar een vaag idee wat een bulb opname is (), en heb zeker daarom de bovengenoemde Hama niet gekocht, maar er staat duidelijk op het doosje:
    hmm... dat ziet er inderdaad uit alsof die bulb kan...

voor alle duidelijkheid, bij bulb blijft je spiegel omhoog zolang je sluiterknop ingedrukt blijft da's voor als je langer dan 30" sluitertijd wil gaan...
    vraag mij wel af hoe ze continu opnamen flikken met zo'n ding...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      hmm... dat ziet er inderdaad uit alsof die bulb kan...

voor alle duidelijkheid, bij bulb blijft je spiegel omhoog zolang je sluiterknop ingedrukt blijft da's voor als je langer dan 30" sluitertijd wil gaan...
      vraag mij wel af hoe ze continu opnamen flikken met zo'n ding...
      Spreekt dat "zolang je sluiterknop ingedrukt houdt" niet een beetje tegen wat onze TS vraagt (kun je vergrendelen)?

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
      Kan je ze vergrendelen voor Bulb zodat je niet moet blijven duwen?
      Kan je ze vergrendelen voor meervoudige opnames?
      ...

Wat zijn gelijkwaardige alternatieven van andere merken?
      Meer functies?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Spreekt dat "zolang je sluiterknop ingedrukt houdt" niet een beetje tegen wat onze TS vraagt (kun je vergrendelen)?
        nee hoor... bij draadontspanners zit er een lock op de knop. Deze lock kan je dan opzetten (dus de knop vergrendelen) zodat je bij bulb-opnames de spiegel omhoog kan houden en bij continu opnamen de camera kan laten foto's nemen. (als ik wat duidelijk ben )
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Aha! Dank voor je uitleg. Duidelijk genoeg, voor mij althans.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Allemaal bedankt voor de vakkundige uitleg...

Mijn beslissing stond al even vast, maar door drukte op het werk is het er nog niet van gekomen...

Het wordt een Hähnel HW 433 C80 RF (kost een kleine 50€).
            Werkt draadloos dmv. RF, werkt op alle Canon en je kan de knop vergrendelen voor multiple of bulb.

Eerst was ik nog aan het twijfelen tussen de bekabelde variant, maar vermits ik vroeg of laat toch eens van wat verder zou willen bedienen (vb. familiefoto van op statief waar je zelf bij op staat), toch maar besloten om ineens de draadloze versie te nemen.

Hopelijk hebben er nog meer forumleden iets aan deze thread...
            - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Working...
            X