Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijkheden draadontspanners Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mogelijkheden draadontspanners Canon

Ik heb al veel gezocht en overal wordt er wel iets verteld over de mogelijkheden van de originele draadontspanners van Canon, maar wat is er nu echt mogelijk mee...

Dus kortweg: wat zijn de mogelijkheden van de RS-60E3 of RS-80N3?
    Kan je ze vergrendelen voor Bulb zodat je niet moet blijven duwen?
    Kan je ze vergrendelen voor meervoudige opnames?
    ...

Wat zijn gelijkwaardige alternatieven van andere merken?
    Meer functies?

Ik denk dat het onbestaande is, maar heeft er iemand weet van een draadontspanner of afstandsbediening die zowel voor xxxD als xxD toestellen werkt? (in mijn geval 450D en 30D)
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Re: Mogelijkheden draadontspanners Canon

ik heb een RS 80 N3. deze werkt op XXD én 5D.
    de connector voor XXXD en XXD zijn anders, dus voor de XXXD heb je RS 60 E3 nodig.
    deze kun je beide locken om bulb-opnames te maken (of meervoudige in continuous).

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

hahnel heeft een draadloze rf ontspanner, met aanluiting voor zowel 5D als andere bodies. ik dacht iets van een 60 euro betaald te hebben bij Rubens. op bestelling van toen was het product juist uit.
      werkt prima.
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Dank je, Koen.

Heb het product juist even opgezocht en kost nu een 50€...

Ziet er inderdaad iets handig uit en vooral te gebruiken op de 2 camera's.
        (als je 2 originele Canon met kabel zou kopen, zou je al aan dezelfde prijs zitten).

Voordeel hier nog is de bewegingsvrijheid (draadloos) en het niet moeten mikken zoals bij de infrarood afstandsbedieningen...

Ik denk dat ik er ook zo 1 ga bestellen.

Iemand nog ervaringen hiermee?
        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Ik niet
          Ik hoop dat ik dit topic mag gebruiken om naar jullie mening te vragen.
          Ik heb op advies van veel mensen hier een mooi stevig statief gekocht en ik ben daar erg content mee. Wat ik nog mis is een afstandbediening voor mijn ontspanner.
          Ik zou deze enkel gebruiken om zo scherp mogelijk te kunnen fotograferen (geen knopje indrukken) en sta pal achter de camera. Wat raden jullie mij aan? Een draadje of draadloos? Ik zie de meerwaarde niet in van een draadloos systeem als ik vlakbij de camera sta. Zie ik iets over het hoofd of hebben jullie andere ervaringen?

Groeten

Comment

Welk toestel heb je? Ik wilde, vooral omwille van de prijs, voor een Canon draadontspanner voor mijn 50D. Die was echter niet onmiddellijk leverbaar, maar mijn lokale fotoboer kon me een draadloze afstandsbediening van Hama leveren voor < € 50,- en dus heb ik maar toegehapt.
            Het type is Hama RS-80 E3 voor Canon, en is eigenlijk bestemd voor de 40D/30D/20D/5D/1Ds, althans volgens de verpakking, maar werkt op mijn 50D, die natuurlijk niet zo verschillend is van de 40D.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb de 10D
              Ik heb gewoon niet echt een groot budget met drie van die kleine hummels in huis, maar zou dolgraag willen switchen naar een 40D/50D....dat wordt sparen
              Zijn er ook oudere soorten 1d op de markt die wel betaalbaar zijn? Ik fotografeer vooral dieren in de natuur en ik merk dat ik de ISO bij de 10D niet verder moet schroeven dan 800.
              bedankt voor je reaktie, waardeer ik zeer!

Het type is Hama RS-80 E3 voor Canon, en is eigenlijk bestemd voor de 40D/30D/20D/5D/1Ds, althans volgens de verpakking, maar werkt op mijn 50D, die natuurlijk niet zo verschillend is van de 40D.
              waarom zou hij dan niet bestemd zijn voo de 10D? Heb jij een idee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht

Ik denk dat het onbestaande is, maar heeft er iemand weet van een draadontspanner of afstandsbediening die zowel voor xxxD als xxD toestellen werkt? (in mijn geval 450D en 30D)
                Yep, dat bestaat: de Hahnel HRC 280. Werkt op alle Canon DSLR's, dus van 300D t.e.m 1Ds reeks. Het ding komt met 2 plug-in kabels, voor de verschillende types van Canon dus, en nog een extra verlengkabel van 2m. Een fotootje om alles duidelijk te maken.
                Werkt perfect, en dit alles voor een prijs die zelfs lager ligt dan die van een originele Canon remote cord .
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  I
                  Ik zou deze enkel gebruiken om zo scherp mogelijk te kunnen fotograferen (geen knopje indrukken) en sta pal achter de camera. Wat raden jullie mij aan? Een draadje of draadloos? Ik zie de meerwaarde niet in van een draadloos systeem als ik vlakbij de camera sta. Zie ik iets over het hoofd of hebben jullie andere ervaringen?

Groeten
                  MLU + timer lossen dit zonder kosten op.

Paul.
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

Comment

...waarom zou hij dan niet bestemd zijn voo de 10D? Heb jij een idee?
                    Volgens mij heeft Canon maar 2 verschillende pluggen: een dikke voor 5D en c°, en een dunne voor de xx0 reeks. Ik dacht dat de 10D een dikke had.

RS-80N3 Geschikt voor Canon EOS 1D/1Ds/1D Mark II/10D/20D/30D/5D/40D/50D ==> dus allemaal dik gat
                    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Als je wat zoekt op Ebay kan je voor een 400D wel de remote vinden die eigenlijk enkel voor de xxD bedoelt was (met de juiste aansluiting dan)

Hier is een voorbeeld - Timer - Intervals - Bulb lock - ... voor maar 40€
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik heb de 10D
                        Ik heb gewoon niet echt een groot budget met drie van die kleine hummels in huis, maar zou dolgraag willen switchen naar een 40D/50D....dat wordt sparen
                        Zijn er ook oudere soorten 1d op de markt die wel betaalbaar zijn? Ik fotografeer vooral dieren in de natuur en ik merk dat ik de ISO bij de 10D niet verder moet schroeven dan 800.
                        bedankt voor je reaktie, waardeer ik zeer!

waarom zou hij dan niet bestemd zijn voo de 10D? Heb jij een idee?
                        Geen idee waarom mijn Hama draadloze afstandsbediening niet zou geschikt zijn voor de 10D, al weet ik dat de 10D toch lichtjes "anders" is dan de daaropvolgende 20D, 30D, enz. (geen EF-S lenzen, bv), maar mijn 50D staat ook niet vermeld op het doosje en toch werkt het. Maar dat is, zoals ik zei, omdat de 40D (die wel vermeld wordt) en de 50D niet zo verschillend zijn.
                        De 1D, in al zijn types, blijft een duur toestel (toch voor een moeder met drie kleine hummels). Bovendien, voor dieren in de natuur, ben je toch misschien beter af met een 1,6 crop zoals de 350D, 400D... of de 30D, 40D... Kwestie van meer uit je telelens te halen (200 mm x 1,6 = 320mm), en een breder gamma aan objectieven (de EF-S lenzen) te hebben.
                        Vanaf de 40D kun je de ISO, zonder al te veel ruis, nog wat "opschroeven" (al heb ik dat met mijn 50D nog nooit geprobeerd )

Zoals een andere poster zei: je kunt uiteraard gebruik maken van je timer. Doe ik ook nog vaak, hoor.

PS: als een van de vorige posters (met name Koen Bé) gelijk heeft, zou de 10d hetzelfde "dik gat" hebben als mijn 50D, en zou dus dezelfde Hama afstandsbediening moeten passen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Net met de post toegekomen.
                          Draadontspanner vandealextreme.
                          http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8231
                          Net getest, werkt perfect, scherpstellen, afdrukken, bulb.

En het belangrijkste, was nog geen 4 euro
                          Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

Comment

met een draadloze ontvanger zal je echter NOOIT bulb of continu opnamen kunnen maken...

t is dus t een of t ander :
                            draadloos : bewegingsvrijheid
                            met draad : extra functionaliteit
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              met een draadloze ontvanger zal je echter NOOIT bulb of continu opnamen kunnen maken...

t is dus t een of t ander :
                              draadloos : bewegingsvrijheid
                              met draad : extra functionaliteit
                              Hey, Hans, verklaar je nader. Ik heb alleen maar een vaag idee wat een bulb opname is (), en heb zeker daarom de bovengenoemde Hama niet gekocht, maar er staat duidelijk op het doosje:
                              Draadloze afstandsontspanner (16 kanalen 433 MHz) voor Canon DSLR camera's met RS-80 E3 aansluiting; met serie-ontspanner en lange belichting (bulb); bereik: max. 30 meter (ook door de muur); makkelijk installeren van de ontvanger via de remote-ingang; tweetraps ontspanknop (autofocus, ontspanner); voor lange belichting moet de ontspanner 3 seconden ingedrukt worden

Comment

Working...
                              X