Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik gebruik de originele batterijen voor de Nikon D200, maar na 200 foto's zijn ze leeg.
Is dit normaal?
ik gebruik met de flitser met een diffusiekap op de flitser.
gr. Kati
De D200 staat bekend dat hij niet zuinig omspringt met batterijen.
Denk wel dat +- 200 opnames een gemiddelde kan zijn.
Men D70s deed wel 800 - 900 opnames. D300 +- 500 - 700.
Natuurlijk flitser(pop-up), veel op het schermpje kijken en in menu's werken kosten ook spannig.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Last edited by Soeki Wan; 20 maart 2009, 19:20.
Reden: Cijfertjes aan paasen
met een nieuwe batterij deed ik in't begin amper 300 opnamen, na twee tot drie herlaadbeurten al iets beter:350 tot 400 opnamen, nadat je de cyclus van laden ontladen wat hebt doorgaan, verbeterde de capacitiet tot circa 500 opnamen, door alle onnodig stroomverbruik te beperken (vb. de previewtijd van foto's na opname uitzetten) kon ik tot meer dan 600 foto's met een batterij doen.
er is een reden dat de batterijgrip van een D200 populair was
Ter vergelijking: D100 kon makkelijk 1200 foto's met één batterij maken, de D2X en de D3 kunnen dit ook. D200 was wat zuinig batterijverbruik betreft een minder zuinig toestel.
TIP:
Als je in de menu zoekt naar batterijinformatie zie je hoeveel foto's je met één lading genomen hebt, maar in hetzelfde scherm zie je ook de "leeftijd" van je batterij gaande van "nieuw" tot "versleten". Daar kan je nagaan hoe "gezond" jouw batterij nog is.
Natuurlijk flitser(pop-up), veel op het schermpje kijken en in menu's werken kosten ook spanning.
Geen spanning, maar STROOM, (is niet hetzelfde)
Inderdaad Kati,
Bij veelvuldig gebruik van je ingebouwde flits, kan je moeilijk nog een getal gaan plakken op het aantal te maken foto's.
Ook de tijdspanne waarin je foto's neemt maakt een groot verschil, als je er 200 maakt in één dag of in twee weken, maakt een groot verschil, maak je deze in één dag, dan ga je over het algemeen ook veel minder op je schermpje gaan zien.
Ook is er nog een verschil welk objectief je gebruikt, de AF motor van bv. een 17-55 zal heel wat minder stroom vragen dan deze van bv. een 300mm f2.8 om maar iets te zeggen.
200 lijkt me normaal te zijn, als je voor de meeste foto's de interne flits gebruikt. Zeker als je ook nog geregeld foto's of menu's op het scherm opendoet.
Ik haal ongeveer 300 ŕ 400 foto's met mijn D200, zonder gebruik interne flits, met weinig gebruik van het scherm, met als lenzen vooral een Tamron 17-50 en de Nikon 70-300 VR.
200 lijkt me normaal te zijn, als je voor de meeste foto's de interne flits gebruikt. Zeker als je ook nog geregeld foto's of menu's op het scherm opendoet.
Ik haal ongeveer 300 ŕ 400 foto's met mijn D200, zonder gebruik interne flits, met weinig gebruik van het scherm, met als lenzen vooral een Tamron 17-50 en de Nikon 70-300 VR.
ik lees net op de site van Konijn, dat
"De nieuw ontwikkelde high-energy EN-EL3e (7.4V, 1.500mAh) oplaadbare Lithium-ion batterij biedt voldoende vermogen om tot 1.800 beelden te maken met één opgeladen batterij. De batterij kan op elk moment worden opgeladen.".
Dan lijkt mij de 200 erg weinig voor een volledig opgeladen accu.
Ligt mischien aan de batterijgrip wat ik ook op de
camera heb?
ik maak gemiddeld 500 foto's met 1 batterij
het schermpje gebruik weinig en zonder interne flits
dus 200 tot 300 foto's is heel normaal met een D200
de D200 is nu eenmaal vrij gulzig ivm batterijverbruik
Comment