Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede statief gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede statief gezocht

    Ik maak graag al eens een foto van een mooi landschap maar ik ben nog niet in het bezit van een statief, daar dit aangeraden wordt welk merk geven julie de voorkeur? Ik heb hier en daar al eens gelezen dat Manfrotto wel een degelijk merk is.

    De statief die ik zou willen moet makkelijk zijn om mee te nemen en ook vrij licht. Ik zou hem nl. willen meenemen deze zomer naar Frankrijk op vakantie.
    www.wimbylphotography.com
    https://500px.com/wimbyl
    https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

  • #2
    Re: Goede statief gezocht

    Hello

    Enkele extra vraagjes, budget? moet hij tot ooghoogte kunne of geen vereiste? en welke combinatie ga je er op gebruiken(gewicht)?

    Ikzelf heb als licht reisstatief de Manfrotto 715SHB, gaat niet tot ooghoogte maar is wel compact en vrij stabiel, kan tot 2,5kg hebben dus genoeg voor body en standaardlens...

    Manfrotto heeft net wel een nieuwe reeks uitgebracht mss een intressant om te bekijken...
    http://my.manfrotto.com/world/

    Mvg
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: Goede statief gezocht

      lees ook eens http://forum.belgiumdigital.com/f36/...an-249217.html

      Comment


      • #4
        Re: Goede statief gezocht

        Ja, intressante link (heb deze ook gevolgd) maar gaat wel over een ander soort statief dan de TS zoekt denk ik.
        In de link gaat het vooral over een statief voor een combinatie met een zware tele...
        Hier gaat het over een lichte combi voor landschappen...
        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

        Comment


        • #5
          Re: Goede statief gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
          Hello

          Enkele extra vraagjes, budget? moet hij tot ooghoogte kunne of geen vereiste? en welke combinatie ga je er op gebruiken(gewicht)?

          Ikzelf heb als licht reisstatief de Manfrotto 715SHB, gaat niet tot ooghoogte maar is wel compact en vrij stabiel, kan tot 2,5kg hebben dus genoeg voor body en standaardlens...

          Manfrotto heeft net wel een nieuwe reeks uitgebracht mss een intressant om te bekijken...
          http://my.manfrotto.com/world/

          Mvg

          Men toestel behoort tot de lichtere (een Nikon D40x met 18-55 mm lens)
          Mijn budget is max 175 euro en moet inderdaad toch tot +- ooghoogte kunnen.
          www.wimbylphotography.com
          https://500px.com/wimbyl
          https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

          Comment


          • #6
            Re: Goede statief gezocht

            Misschien eens kijken naar de Velbon Sherpa 435 R/F. Kost om en bij de 125 euro.

            Comment


            • #7
              Re: Goede statief gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
              Ja, intressante link (heb deze ook gevolgd) maar gaat wel over een ander soort statief dan de TS zoekt denk ik.
              In de link gaat het vooral over een statief voor een combinatie met een zware tele...
              Hier gaat het over een lichte combi voor landschappen...
              Weet je nog niet dat men beginners hier liefst het allerduurste aansmeert ?

              Misschien ook HIER eens kijken ? Al is deze misschien iets te zwaar voor op reis ?

              Comment


              • #8
                Re: Goede statief gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                Weet je nog niet dat men beginners hier liefst het allerduurste aansmeert ?
                Na een paar goedkopere statieven te hebben gehad en dus het verschil duidelijk heb ervaren, raad ik enkle nog kwaliteits statieven aan

                Als iemand je vraag om een goede lens, ga je toch ook geen kitlens voorstellen
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Goede statief gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Na een paar goedkopere statieven te hebben gehad en dus het verschil duidelijk heb ervaren, raad ik enkle nog kwaliteits statieven aan

                  Als iemand je vraag om een goede lens, ga je toch ook geen kitlens voorstellen
                  Met een kitlens kan men geen goede foto's nemen dan ?

                  Geen enkel goed statief voor - 1000 € dan

                  Topicstarter praat over budget van € 175 !!!!

                  Ik ben zeer tevreden van de manfrotto combo in het topic waar ik naar verwijs, te koop voor +/- 300 €...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede statief gezocht

                    Goed en niet duur: de houten statieven van Berlebach - http://www.fotokonijnenberg.be/produ...berlebach.html
                    Houten stativen zijn verbazend trillingsvrij, in theorie dempen ze nog beter dan Carbon.

                    Alu-statieven zijn zowat de slechtste manier om de trillingen uit te schakelen. En daar gaat het toch in wezen om, denk ik.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede statief gezocht

                      Als ik een voorstel zou doen voor een beperkt budget van <200euro zou ik gaan voor Manfrotto 055XDB en Manfrotto 804RC2 driewegkop +-150euro in pakket, normaal apart 129€ statief en 70€ kop. Heb dit zelf ook gekocht als starter en zeer tevreden van na ondertussen 2 jaar gebruik. heb wel net 488rc2 balhoofd gekocht omdat het iets handiger is voor macro...
                      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede statief gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Met een kitlens kan men geen goede foto's nemen dan ?

                        Geen enkel goed statief voor - 1000 € dan

                        Topicstarter praat over budget van € 175 !!!!

                        Ik ben zeer tevreden van de manfrotto combo in het topic waar ik naar verwijs, te koop voor +/- 300 €...
                        wie praat hier nu over 1000 euro
                        Ik heb enkel gereageerd op jou onzinnige quote dat men hier enkle het allerduurste aanraad aan een beginner.

                        Als iemand vraagd naar het beste statief, tja in dat geval wel (maar dan nog spreekt men over bedragen van rond de 600 euro).
                        Maar die raad krijg je niet omdat het statief de duurste is, maar omdat het van hoge kwaliteit is
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede statief gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          wie praat hier nu over 1000 euro
                          Ik heb enkel gereageerd op jou onzinnige quote dat men hier enkle het allerduurste aanraad aan een beginner.

                          Als iemand vraagd naar het beste statief, tja in dat geval wel (maar dan nog spreekt men over bedragen van rond de 600 euro).
                          Maar die raad krijg je niet omdat het statief de duurste is, maar omdat het van hoge kwaliteit is

                          Wel de verwijzing hierboven (hvr) verwees wel degelijk naar statieven van deze prijsklasse. En als je hier zo al een tijdje rondhangt lijkt het me niet uit de lucht gegrepen dat hier nogal snel het duurste aangeraden wordt, zo onzinnig lijkt me dat dus niet ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede statief gezocht

                            Misschien is deze goed genoeg , wel binnen je budget

                            Manfrotto 055XDB + 804RC2, Tripod Combi nog geen 150 euro

                            kamera express

                            Comment

                            Working...
                            X