Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief MANFROTTO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief MANFROTTO

    Onlangs kwan ik volgende aanbieding tegen :
    MANFROTTO 055XDB en 808RC4 aan 199 euro, voor de twee.
    Iemand ervaring met die combinatie ?
    Een aanrader ?????????

  • #2
    Re: Statief MANFROTTO

    Ik hoor enkel maar lof over de 055 X pro met een 322 RC2 balhead.... komt je wel iets duurder uit.. rond de 250 euro

    Comment


    • #3
      Re: Statief MANFROTTO

      Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
      Ik hoor enkel maar lof over de 055 X pro met een 322 RC2 balhead.... komt je wel iets duurder uit.. rond de 250 euro
      Is dit deze combo :

      http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._gr_ballh.html
      http://www.fotokonijnenberg.be/produ...pod_black.html

      Ben ook op zoek naar eentje, heb nu nog een simpel Hama statief en is soms/altijd moeilijk werken
      Als ik de configurator deed was dit statief ook OK voor mij.
      Alvast bedankt.
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Statief MANFROTTO

        Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
        Is dit deze combo :

        http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._gr_ballh.html
        http://www.fotokonijnenberg.be/produ...pod_black.html

        Ben ook op zoek naar eentje, heb nu nog een simpel Hama statief en is soms/altijd moeilijk werken
        Als ik de configurator deed was dit statief ook OK voor mij.
        Alvast bedankt.

        dit is inderdaad deze, ik heb er eentje gekocht van een BD-er met te weinig tijd! Van 1 ding heb ik nu nog spijt: dat ik hem niet eerder had.... voor de rest niets dan lof!
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

        Comment


        • #5
          Re: Statief MANFROTTO

          Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
          dit is inderdaad deze, ik heb er eentje gekocht van een BD-er met te weinig tijd! Van 1 ding heb ik nu nog spijt: dat ik hem niet eerder had.... voor de rest niets dan lof!

          Thx voor de feedback, doe je hiermee ook macro en indien ja gaat dit goed?
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Statief MANFROTTO

            neen , geen macro voor mij, maar de minimum hoogte van de 055X Pro is 10 cm, je kan de middenzuil horizontaal zetten, en met de 322 Rc2 kan je alle kanten mee uit!
            Goede raad: neem je fototoestel mee naar je fotoboer en test de combinatie daar eens, ik vermoed dat je overtuigd zult zijn. De specificaties van de beiden vind je hier en hier of google nog eens....
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

            Comment


            • #7
              Re: Statief MANFROTTO

              Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
              Ik hoor enkel maar lof over de 055 X pro met een 322 RC2 balhead.... komt je wel iets duurder uit.. rond de 250 euro
              Inderdaad, veel lof voor bovenstaande combinatie. Sinds een 2tal maand in mijn bezit en in die tijd toch al goed kunnen ondervinden dat we hier echt over een zeer degelijk statief spreken.

              Veel kans dat carbon nog beter is gezien het gewicht veel voordeliger gaat uitvallen, maar van de prijs sla je dan weer achterover.

              Gezien laagste stand 10 cm bij dit statief, ook volgens mij uitermate geschikt voor macro. Dit heb ik nog niet in de praktijk kunnen ondervinden, maar ook dat was bij mij een reden waarom ik voor dit statief koos.
              Ik betaalde € 269 voor statief + head bij Foto Rubens, op dat ogenblik de goedkoopste.
              Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

              Comment


              • #8
                Re: Statief MANFROTTO

                Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                neen , geen macro voor mij, maar de minimum hoogte van de 055X Pro is 10 cm, je kan de middenzuil horizontaal zetten, en met de 322 Rc2 kan je alle kanten mee uit!
                Goede raad: neem je fototoestel mee naar je fotoboer en test de combinatie daar eens, ik vermoed dat je overtuigd zult zijn. De specificaties van de beiden vind je hier en hier of google nog eens....
                Thx voor de feedback en links Richke, ik ga hem zo bestellen zal wel goedkomen, geen zin om naar Konijn te rijden

                Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
                Inderdaad, veel lof voor bovenstaande combinatie. Sinds een 2tal maand in mijn bezit en in die tijd toch al goed kunnen ondervinden dat we hier echt over een zeer degelijk statief spreken.

                Veel kans dat carbon nog beter is gezien het gewicht veel voordeliger gaat uitvallen, maar van de prijs sla je dan weer achterover.

                Gezien laagste stand 10 cm bij dit statief, ook volgens mij uitermate geschikt voor macro. Dit heb ik nog niet in de praktijk kunnen ondervinden, maar ook dat was bij mij een reden waarom ik voor dit statief koos.
                Ik betaalde € 269 voor statief + head bij Foto Rubens, op dat ogenblik de goedkoopste.
                Thx voor de feedback SeaEagle ga hem bestellen en inderdaad dit is ongeveer de prijs voor deze combi.
                Groetjes
                eric
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Statief MANFROTTO

                  Ik gebruik dezelfde combinatie. Ben er erg blij mee. Jammer genoeg wel een defect aan het mechaniek waarmee de middenkolom wordt vastgezet. Dat wordt nu binnen garantie gerepareerd. En nu merk ik hoezeer ik aan dit statief was gehecht: een paar weken zonder is echt een opgave! Geen table-top werk meer, geen avond/nacht fotografie... Al met al: goede ervaring, prima koop. Zeker als je er € 199 voor betaalt. Dat is toch een paar tientjes minder dan ik betaalde in augustus 2008.

                  Groet,
                  Peter

                  Comment

                  Working...
                  X