Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zware video kaart pc belanrijk????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zware video kaart pc belanrijk????

Omdat ik mss van plan een nieuwe pc aan te schaffen zat ik met de vraag
    Is het echt nodig omdat tegenwoordig de moederborden al zo uitgebreid zijn met een vrij degelijke videokaart om deze te vervangen door er een aparte zwaardere
    Volgens de persoon waar ik ga voor mijn pc niet
    Maakt het veel verschil in beeldkwaliteit?,
    Wat zouden jullie nemen van processor AMD of INTEL?
    Is 4gig Hyper x genoeg geheugen
    Ben is benieuwd naar de reactie's
    graag hoor ik het
    thx
    grtz
    http://www.pbase.com/doxkes
    Nog in opbouw

Re: zware video kaart pc belanrijk????

Een onboard grafische kaart gebruikt een deel van je ram-geheugen. Een van de voordelen van een aparte grafische kaart is dat deze zelf geheugen hebben, wat sneller werkt en ook geen ram-geheugen van je computer gebruikt. Zeker bij fotobewerking is een grafische kaart met genoeg geheugen handig. Meestal is een aparte grafische kaart dus wel aan te raden.

4 gig geheugen moet momenteel wel volstaan voor de meest normale zaken. Merk doet er niet zo toe.

Momenteel heeft intel de snelste processors in huis met hun i7 reeks (quad core). Nadeel hiervan is wel dat de goedkoopste uit de serie al 275 euro kost en dat er nog maar weinig moederborden (en ook relatief duur) voor zijn. Als je wat minder wil uitgeven aan Intel, beter uit de vorige reeks dan.
    Als je een quad code wil, is de AMD Phenom II X4 reeks momenteel geen slechte keuze. Nog niet zo lang geďntroduceerd, en levert betere prestaties dan Intel voor een vergelijkbare prijs (t.o.v. de vorige reeks van Intel).

Wat ik juist kan aanraden hangt vooral af van de toepassingen waarvoor je het systeem koopt en je budget.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

He hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee wil. Als je je gaat bezighouden met wat grafische toestanden, zo nu en dan een spelletje of zo. Dan loont het wel om een goede (mid-priced) grafische kaart bij te kopen.

Als je enkel internet doet en zo is een zware grafische kaart misschien wel overkill. Ik dacht dat photoshop ook niet echt aanspraak doet op een zware grafische kaart, als je een dual monitor setup wil zou ik het zeker wel doen.

Maar iets zegt me dat als je over quad core etc. begint, dat je dan wel net ietsje meer wil doen dan enkel internetten.

Comment

Klassiek antwoord: het hangt ervan af waarvoor je uw pc zou willen gebruiken.

Als je geen games zal spelen of andere 3-D toepassingen zal gebruiken, dan is een degelijke onboard videokaart meestal wel voldoende, maar dan moet je inderdaad opletten dat die genoeg geheugen kan gebruiken (dus zeker genoeg RAM installeren).

De meeste mensen gebruiken hun pc om wat op internet te surfen, te mailen, zo nu en dan eens een tekstverwerker te gebruiken en daarvoor kan een onboard videokaart volstaan. Ook voor foto's te bekijken en te bewerken (2-D) is dit eigenlijk niet echt nodig. Nu, zo duur is een aparte, gemiddelde videokaart ook weer niet, misschien best op veilig spelen. Als je geen fervente gamer bent, dan heb je de allerduurste exemplaren niet nodig, want in het topsegment kan de prijs toch aardig oplopen

Mijn ervaring is dat het intern geheugen (RAM) het belangrijkste is. En ik raad altijd minimum 3 Gb aan, dus met je 4 heb je voldoende.

Wat de processor betreft: koop niet de allersnelste of beste, een trapje lager heb je de beste prijs-kwaliteitsverhouding.
        Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

Comment

bedankt voor de info
          ben hier weeral wat wijzer mee...
          ga morgen bestellen
          grtz
          http://www.pbase.com/doxkes
          Nog in opbouw

Comment

Working...
          X