Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoombereik SB900 op een D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoombereik SB900 op een D200

    Op mijn D300 met een 17-55mm rgaat het bereik zonder problemen tot 17mm, terwijl dit bij de D200 stopt op 24mm
    Ik kan natuurlijk ook kiezen om de groothoekoptie neer te klappen en krijg dan een waarde van 11mm te zien
    Hoe ga ik praktisch te werk ?
    Canikon 40D - D200, D300

  • #2
    Re: Zoombereik SB900 op een D200

    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
    Op mijn D300 met een 17-55mm rgaat het bereik zonder problemen tot 17mm, terwijl dit bij de D200 stopt op 24mm
    Ik kan natuurlijk ook kiezen om de groothoekoptie neer te klappen en krijg dan een waarde van 11mm te zien
    Hoe ga ik praktisch te werk ?
    Dat is gewoon de hoek die je SB-900 dekt op een DX camera, zet je hem op een FullFrame, D700/D3/D3X dan zal hij maximaal tot 14mm aangeven met bounchkap opgezet, met bounchkap of defuserglas uitgeklapt kiest hij zowiezo de grootst mogelijke hoek, bij gebruik op een DX camera zou ik de SB900 wel instellen op de stand EVEN, dat belicht egaler, maar je hoek zal wat groter zijn.

    D300 is reeds aangepast om de DX mode door te geven aan je flits, D200 heeft dat niet, zet je flits eens in DX mode, staat in je keuzemenu.
    Last edited by Guest42; 13 maart 2009, 08:30.

    Comment


    • #3
      Re: Zoombereik SB900 op een D200

      Ik heb zelf een D2x ook met 17-55 lens, en deze past zich automatisch aan.
      Hij zoomt perfect van 17 tot 55 mee zonder probleem. Heb hiervoor geen enkele instelling moeten doen.

      Volgens mij heeft de D200 toch dezelfde flitsturing als D2X.

      Raar fenomeen.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Zoombereik SB900 op een D200

        Probleem (gedeeltelijk) opgelost : dit doet zich enkel voor in de EVEN stand, bij NORMAAL dus niet - raar is dan weer dat dit bij de D300 wel werkt in de EVEN stand
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Zoombereik SB900 op een D200

          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Probleem (gedeeltelijk) opgelost : dit doet zich enkel voor in de EVEN stand, bij NORMAAL dus niet - raar is dan weer dat dit bij de D300 wel werkt in de EVEN stand
          In de EVEN stand gaat je spiegel zich één of twee stappen gaan verstellen, waardoor je eigenlijk een wat groter vlak gaat uitlichten om meer egaal flitslicht te bekomen, daardoor bekom je niet die max. groothoek, maar dat kan ook geen kwaad, bij het gebruik van een supergroothoek objectief gaat de spiegel van je flits toch naar de max hoek zoals je hem niet op EVEN zou instellen.
          Enige nadelen aan de EVEN instelling is dat je flits iets krachtiger gaat flitsen, waardoor wat meer batterijverbruik, en de max flitsafstand is ook iets korter, maar niets om van wakker te liggen.

          @ PVA
          Ik heb zelf een D2x ook met 17-55 lens, en deze past zich automatisch aan.
          Hij zoomt perfect van 17 tot 55 mee zonder probleem. Heb hiervoor geen enkele instelling moeten doen.

          Volgens mij heeft de D200 toch dezelfde flitsturing als D2X.
          Zet je flits ook eens op EVEN.
          Of die flitssturing dezelfde is, dat weet ik niet, D200 heeft een ingebouwd flitsje dat minder dekking gaf dan de huidige D300 als ik het niet mis voorheb, D2X heeft geen ingebouwde flits, mischien heeft het daar iets mee te maken.

          Comment


          • #6
            Re: Zoombereik SB900 op een D200

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zet je flits ook eens op EVEN.
            Of die flitssturing dezelfde is, dat weet ik niet, D200 heeft een ingebouwd flitsje dat minder dekking gaf dan de huidige D300 als ik het niet mis voorheb, D2X heeft geen ingebouwde flits, mischien heeft het daar iets mee te maken.
            Mijn flitser stond niet op even.
            Als hij op even staat, gaat hij ook maar tot 24.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment

            Working...
            X