Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klein probleempje met m'n Flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• klein probleempje met m'n Flitser

ik weet de juiste benaming niet maar zal het zo simpel mogelijk uit proberen te leggen...

wanneer ik m'n Metz flitser gebruikte en m'n ontspanknop half ingeduwd hield kwam er automatisch een rood ''zoekerlichtje'' op het object (bv:muur)
    het zou ook 3 maal aan en uitgaan vooraleer de foto genomen zou worden.

maar nu doet hij dat niet meer en trekt direct de foto...ookal houd ik de ontspan knop halverwege...scherpstellen doet hij nog wel (de camera zelf)

wat is de juiste benaming van dit ''rode licht'' en hoe zet ik deze terug aan of op automatisch

dank U
    Last edited by DraZtix; 13 maart 2009, 01:33.
    Sony@100 |Sony 18-70mm + Sony 75-300mm + Sigma 70-300mm DG 1:2 macro |MB 48 AF-1|Manfrotto 190XB+804RC2 | LowePro Fastpack 200

Re: klein probleempje met m'n Flitser

Hoi,
    bij mijn Canonneke wordt dit het "AF hulplicht" genoemd.
    Dit kan je in of uit schakelen bij de instellingen van je camera.
    Bij mijn 40D bij de C.Fn instellingen enwel de C.Fn III, punt 5.
    Daar heb ik de mogelijkheid "inschakelen", "uitschakelen" en "alleen externe flits zenden" in te stellen.
    Hoe dat bij uw camera zit, weet ik helaas niet.
    Daar hebt u uw handleiding of andere forummers voor nodig.

Succes
    Adrie

Comment

Bij de meeste flitsers wordt het AF-hulplicht alleen ingeschakeld als het echt nodig is.
      Als de camera het moeilijk krijgt om scherp te stellen, dan pas zal het AF hulplicht aangaan om te helpen bij het scherpstellen.

Probeer de flitser maar eens in een vrij donkere kamer, dan zal je zien dat er een patroon (meestal streepjes) geprojecteerd wordt op het onderwerp.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Hoi,
        bij mijn Canonneke wordt dit het "AF hulplicht" genoemd.
        Dit kan je in of uit schakelen bij de instellingen van je camera.
        Bij mijn 40D bij de C.Fn instellingen enwel de C.Fn III, punt 5.
        Daar heb ik de mogelijkheid "inschakelen", "uitschakelen" en "alleen externe flits zenden" in te stellen.
        Hoe dat bij uw camera zit, weet ik helaas niet.
        Daar hebt u uw handleiding of andere forummers voor nodig.

Succes
        Adrie

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Bij de meeste flitsers wordt het AF-hulplicht alleen ingeschakeld als het echt nodig is.
        Als de camera het moeilijk krijgt om scherp te stellen, dan pas zal het AF hulplicht aangaan om te helpen bij het scherpstellen.

Probeer de flitser maar eens in een vrij donkere kamer, dan zal je zien dat er een patroon (meestal streepjes) geprojecteerd wordt op het onderwerp.

bedankt beiden...

het lag idd aan het feit da het ni donker genoeg was

domme ik
        Sony@100 |Sony 18-70mm + Sony 75-300mm + Sigma 70-300mm DG 1:2 macro |MB 48 AF-1|Manfrotto 190XB+804RC2 | LowePro Fastpack 200

Comment

Working...
        X