Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog pocketwizard vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog pocketwizard vraagjes

    1 Kan ik er van uitgaan dat pocketwizard fungeert als zender en ontvanger? Er bestaan dus geen apparte ontvangertjes?

    2 Waar is deze het scherpst geprijsd? De pocket wizard II zie ik aan 200 euro. Is deze nog ergens beduidend lager geprijsd?

    Ebay triggers en dergelijke laat ik liever achterwege.

    Voor mijn 3 flitsen en camera wordt dit dan 800 euro. Pfffffffffffffff das toch serieus bedrag voor draadloze aansturing.

    Ik gebruik de st e2 infrarood. Dit werkt heel goed binnen maar buiten is dat een ander paar mouwen.
    Groetjes Steco

  • #2
    Re: Nog pocketwizard vraagjes

    PocketWizards zijn dan ook het van het, alle professionals gebruiken het. Om Chase Jarvis te quoten : "They just work.Every.single.time."
    Voor kwaliteit moet je betalen, beschouw het daarom ook als een investering...
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

    Comment


    • #3
      Re: Nog pocketwizard vraagjes

      1. PocketWizard is zowel zender als ontvanger. Met knopje stelt u de functie in. Model MultiMax biedt voor iets meer geld meer functies.
      2. ik verwacht niet dat er een prijsstunter is voor PW. Zaken als Kamera Express en Foto Konijnenberg stellen al "lage" prijzen. Een enkeling zal hier hooguit een tientje onder zitten.
      3. indien import uit Amerika: in Europa gelden andere zendfrequenties dan in Amerika. Zorg dat u materiaal krijgt met CE-keurmerk. Materiaal met CE-keurmerk werkt niet met materiaal voor bv Amerika.
      Importeur in Nederland is www.mamiya.nl. Zijn ook handleidingen te downloaden.

      groet Hans

      Comment


      • #4
        Re: Nog pocketwizard vraagjes

        Bedankt voor de info
        Groetjes Steco

        Comment


        • #5
          Re: Nog pocketwizard vraagjes

          importeur in belgie: www.servix.be
          Fuji XPRO1

          Comment


          • #6
            Re: Nog pocketwizard vraagjes

            ik heb een Elinchrom Skyport set besteld voor mijn speedlite's

            koste 170 euro voor 1 zender/1 ontvanger, 95 voor een 2e ontvanger en 2x 25 euro voor benodigde kabels om een speedlite aan te sturen (pc sync kabel)

            ik ben benieuwd hoe het werkt..
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Nog pocketwizard vraagjes

              Is het mogelijk om maar 1 flits aan te sluiten op de pocketwizard en de 2de als slave mee te laten flitsen?

              En ondersteund de pocketwizard als ettl?
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Nog pocketwizard vraagjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                Is het mogelijk om maar 1 flits aan te sluiten op de pocketwizard en de 2de als slave mee te laten flitsen?

                En ondersteund de pocketwizard als ettl?

                Behoud van ETTL bekom je bij mijn weten enkel met de ST-E2.
                Dus kan je gerust 1 flits radiografisch sturen en de tweede optisch
                je werkt toch zuiver manueel, alleen dat bij een optische sturing de flitsen elkaar moeten zien, en dat kan al eens problemen geven.


                MVG, Jeff
                Last edited by Digipics357; 26 december 2008, 10:44.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Nog pocketwizard vraagjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  je werkt toch zuiver manueel, alleen dat bij een optische sturing de flitsen elkaar moeten zien, en dat kan al een problemen geven.


                  MVG, Jeff
                  Dit is dan ook een van de redenen dat ik pocket wizard wil. Tot op heden van geen slechte ervaring gehoord. Het voordeel de st e2 is dat je geen rompslomp hebt met adaptertjes en kabeltjes. Daar tegenover staan natuurlijk de gekende nadelen.
                  Groetjes Steco

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog pocketwizard vraagjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                    Voor mijn 3 flitsen en camera wordt dit dan 800 euro. Pfffffffffffffff das toch serieus bedrag voor draadloze aansturing.
                    Voor 699 heb je ze ook al

                    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links
                    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog pocketwizard vraagjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
                      Inderdaad. Is zelfs 100 euro goedkoper dan bij Servix
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog pocketwizard vraagjes

                        Das al wat minder maar als ik goed voor heb mag ik nog eens kabeltjes bijkopen van pocketwizard naar pc sync. 25 euro stuk 'goeienoend zeg ' zeggen we hier

                        Ik vraag mij ook af wat het verschil is tussen het opzetten van de pocketwizard op de hotshoe van de camera of hem aan de camera hangen met een kabeltje. Ik zie het nut niet in van dat met een kabeltje aan de camera te hangen. Mis ik hier iets?

                        Dus kost mij dat toch nog 775 euro om te starten met mijn 3 flitsen.
                        Groetjes Steco

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog pocketwizard vraagjes

                          Soms kan een kabeltje handig zijn, omdat de PW een stuk uitsteekt op de camera.
                          Mijn PW MultiMax werden geleverd met een verloopstekkertje van 3,5 mm klink naar PC-female. Hierop past dan een (goedkoper) PC male-to-male verloopsnoertje van bv Hama.
                          Het PW snoertje PC1 is weliswaar wat steviger, maar doet hetzelfde. Kost ook rond 20 euro.

                          groet Hans.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog pocketwizard vraagjes

                            .........
                            Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:45.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog pocketwizard vraagjes

                              @TheBigpicture,
                              ik kocht halverwege dit jaar mijn PW Multimaxen bij DigitalWarehouse, toen in Haarlem, nu in Amsterdam. Ik kreeg volgende adaptertje erbij:


                              Ik moest de doos goed nakijken om 'm te vinden. Naderhand heb ik PC1 kabeltjes erbij gekocht omdat deze wat steviger lijken.

                              Kostte toen rond 15 euro per stuk.
                              Het komt me overigens niet vreemd voor als ze zonder kabel oid. geleverd worden/werden. Gezien het toepassingsgebied van de PW is verbinding met een PC connector niet een automatisme, en in een aantal gevallen is zo'n meegeleverde adapter dan ook overbodig.

                              Groet Hans.

                              Comment

                              Working...
                              X