Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog pocketwizard vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nog pocketwizard vraagjes

    Ik ben ook van plan om PW aan te schaffen. Nu is mijn vraag aan diege die de multimaxen hebben waarom ze deze genomen hebben ipv de plus II.
    Thx

    Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

    Comment


    • #17
      Re: Nog pocketwizard vraagjes

      Voor mij gaf de doorslag
      32 kanalen ipv. 4.
      mogelijkheid om contacttijd in te stellen.
      zwaardere poorten mb ontsteekspanning van flitser.

      Zie ook de handleidingen van PW: http://www.pocketwizard.com/support/manual/
      Neem van de MultiMax de 7xxx CE uitvoering.


      Groet Hans.

      Comment


      • #18
        Re: Nog pocketwizard vraagjes

        Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
        Voor mij gaf de doorslag
        32 kanalen ipv. 4.
        mogelijkheid om contacttijd in te stellen.
        zwaardere poorten mb ontsteekspanning van flitser.

        Zie ook de handleidingen van PW: http://www.pocketwizard.com/support/manual/
        Neem van de MultiMax de 7xxx CE uitvoering.


        Groet Hans.
        Heb je dit al in de praktijk gebruikt, meer dan 4 kanalen?

        Contacttijd? zwaardere poorten? Kan je hier wat meer uitleg overgeven?
        Groetjes Steco

        Comment


        • #19
          Re: Nog pocketwizard vraagjes

          @ Steco,
          In praktijk gebruik je een, soms twee kanalen. Beide modellen PW bieden een doorgeef ("relay") mogelijkheid. Het ontvangen signaal wordt door de PW doorgezonden op een hoger kanaal. Vier kanalen zijn dan snel opgebruikt met meerdere PW-fotografen in de buurt. PW claimt een bereik van 400-450 m.
          Een andere mogelijkheid is contacttijd in te stellen. Standaard is 80 ms voldoende om camera/ flitser te ontsteken. Bij gebruik als afstandbediening van een camera, of een flitser met stroboscopische mogelijkheid, kun je het aantal te maken foto's of flitsen regelen met de contacttijd. Dus stel voor: ik sta langs het sportveld, camera in de hand (telezoom) en camera op de grond voor overzichtfoto's. Met de handcamera maak ik pakkende actiefoto's. Op moment van afdrukken maakt de grondcamera gedurende 1 seconde foto's met een snelheid van bv.6 fps voor het grotere overzicht.
          Als je de specs van PW bekijkt, zie je dat Multimax 250 volt op beide ingangen mag hebben, tegen PlusII 100/ 200 volt. Ik heb een paar oude Metz flitsers met hoge ontsteekspanning (218 volt), maar ik heb ze er nog niet aan gehangen. Durf niet goed.
          Al met al: voor een kwart van de prijs minder laat je een hoop extra's liggen. En toegegeven, misschien gebruik je die nooit.

          groet Hans.

          Comment


          • #20
            Re: Nog pocketwizard vraagjes

            Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
            @ Steco,
            In praktijk gebruik je een, soms twee kanalen. Beide modellen PW bieden een doorgeef ("relay") mogelijkheid. Het ontvangen signaal wordt door de PW doorgezonden op een hoger kanaal. Vier kanalen zijn dan snel opgebruikt met meerdere PW-fotografen in de buurt. PW claimt een bereik van 400-450 m.
            Een andere mogelijkheid is contacttijd in te stellen. Standaard is 80 ms voldoende om camera/ flitser te ontsteken. Bij gebruik als afstandbediening van een camera, of een flitser met stroboscopische mogelijkheid, kun je het aantal te maken foto's of flitsen regelen met de contacttijd. Dus stel voor: ik sta langs het sportveld, camera in de hand (telezoom) en camera op de grond voor overzichtfoto's. Met de handcamera maak ik pakkende actiefoto's. Op moment van afdrukken maakt de grondcamera gedurende 1 seconde foto's met een snelheid van bv.6 fps voor het grotere overzicht.
            Als je de specs van PW bekijkt, zie je dat Multimax 250 volt op beide ingangen mag hebben, tegen PlusII 100/ 200 volt. Ik heb een paar oude Metz flitsers met hoge ontsteekspanning (218 volt), maar ik heb ze er nog niet aan gehangen. Durf niet goed.
            Al met al: voor een kwart van de prijs minder laat je een hoop extra's liggen. En toegegeven, misschien gebruik je die nooit.

            groet Hans.
            Bedankt voor de toelichting.
            Groetjes Steco

            Comment


            • #21
              Re: Nog pocketwizard vraagjes

              Alles hangt af voor wat je ze gebruikt. Als het voor sport -of natuurfotografie is zou ik eveneens naar de PW's gaan. Is het voor studiogebruik of voor modelfotografie zou ik voor de Elinchrom RX zendertjes gaan. Ik heb er zo een stuk of zes in gebruik en ben daar echt wel tevreden van, al haal je de afstanden die je met de PW's haalt in de verste verte niet.
              BD0808BE

              Comment


              • #22
                Re: Nog pocketwizard vraagjes

                Is het mogelijk om de plus versie aan te sturen met een multimax versie? en omgekeerd?

                Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

                Comment


                • #23
                  Re: Nog pocketwizard vraagjes

                  Heeft hier al iemand ervaring met de Radiopoppers?

                  Die zouden ETTL capaciteit behouden met de voordelen van Pocketwizards!
                  Website http://www.kristofpattyn.be

                  a lotta canonstuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nog pocketwizard vraagjes

                    Dat ziet er knap uit. Ik ben eens benieuwd of ze ze ook gaan bouwen met Europees goedgekeurde frequenties.
                    BD0808BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nog pocketwizard vraagjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                      Is het mogelijk om de plus versie aan te sturen met een multimax versie? en omgekeerd?

                      Jakke
                      Volgens de gebruiksaanwijzing kunnen ze elkaar aansturen, echter alleen kanaal 1 t/m 4.

                      Groet Hans.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nog pocketwizard vraagjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                        Heeft hier al iemand ervaring met de Radiopoppers?

                        Die zouden ETTL capaciteit behouden met de voordelen van Pocketwizards!
                        Ik ben ook eens gekeken naar die radiopoppers. Lijkt me ook wel interessant, zeker het behoud van ETTL.
                        Wat ik mij wel afvraag is of je een camera remote kan triggeren met deze dingen

                        Jakke
                        Canon en glas
                        www.jakke16.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nog pocketwizard vraagjes

                          en deze dan...
                          Wex Photo Video is the primary destination for enthusiast and professional photographers and filmmakers. Click, call or visit for the UK's widest range of photo and video gear.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment

                          Working...
                          X