Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief op het strand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief op het strand?

    Graag zou ik eens weten of jullie jullie statief gewoon op het strand gebruiken, of jullie extra bescherming gebruiken alvorens de poten in het zand te zetten.

    Ik heb een beetje schrik het mijne gewoon in het zand te gebruiken, volgens mij kruipen de slotjes snel vol met zand.

    Ik was aan het denken om een soort van kousen te maken indien deze niet bestaan..

    Mvg
    Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
    Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk :)
    Groetjes

  • #2
    Re: statief op het strand?

    Bij de meeste statieven is de onderkan toch op een of andere manier dichtgemaakt, zodat de buizen achteraf niet vol zand zitten?


    Je kan er natuurlijk ook plastiek diepvrieszakjes overtrekken, en er dan een elastiekje rond doen, dan blijft het statief wel proper (als je het niet te diep in het water zet).

    Wel opletten met zout water en geanodiseerd of geschilderd aluminium, als je het statief achteraf niet goed zuiver maakt, dan zal het er na korte tijd niet meer goed uitzien.
    Als je de "poten" van het statief in zout water hebt gezet, dan zou je het achteraf moeten afspoelen met leidingwater, als er ook water in de buizen geraakt is, dan moet je ook de binnenkant spoelen en goed droog maken.

    aluminium + zout = corrosie
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: statief op het strand?

      plaats gewoon rond elke poot een diepvries zakje, of een ander kleine plastiek zakje, maak het vast met wat tape of elastiekjes, en je moet geen schrik hebben van wat zand of water
      I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

      Comment


      • #4
        Re: statief op het strand?

        Ik maak daarvan geen probleem, wel nadien wat afkuisen met een borsteltje en eventueel leidingwater en als het toch wat begint te kraken even demonteren en reinigen.

        Je kan natuurlijk ook de truuk gebruiken die de militairen toepassen om zand uit hun geweer te houden, een condoom erover doen
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: statief op het strand?

          Daarom hebben ze nu Gitzo bedacht. Die kun je helemaal uit elkaar draaien en onder de douche schoon spuiten.

          Dat werkt ook als je er een dag mee op het wad hebt gewerkt.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment

          Working...
          X