Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom tekentablet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wacom tekentablet

Ik heb sinds een week mijn Wacom A6 geďnstalleerd op mijn werk, omdat ik 's avonds te veel last had in mijn pols van te werken met een muis. Ik werk veel in ArcMap (GIS-software), waarbij er veel ingetekend moet worden. Qua precisie merk ik niet veel verschil, maar wel qua ergonomie.

Toch blijft mijn muis binnen handbereik liggen, omdat werken in databases toch nog handiger blijft met een muis IMO. Veel dubbelklikken en rechtsklikken met zo'n tablet is toch niet zo handig.

Misschien binnenkort eens vragen achter een A4 model

Comment

Ik ben er zelfs zo content van dat ik er ene heb voor thuis A5 en voor op verplaatsing A6.
      Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenny007 Bekijk bericht
        reageert zo'n tablet enkel met de pen ?
        als je bv aan het schrijven bent en je drukt met je polsen ofzo op de tablet reageert die hier dan ook op of enkel op de punt van de pen ?
        Enkel het puntje van de pen. Er iets over zweven verplaatst de cursus en aanraken is klikken, met de variabele druk die je uitoefent.

Comment

ik ben ook al even geinteresseerd in een wacom aan te schaffen maar die prijzen van wacom

zijn er geen andere merken die ook kwaliteit leveren maar tegen een betaalbaardere prijs misschien?
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

elk jaar hebben ze er bij Aldi voor zo'n 30€, en die zijn ook van Wacom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
              elk jaar hebben ze er bij Aldi voor zo'n 30€, en die zijn ook van Wacom
              da's wel ideaal om te proberen uiteraard...

enig idee welke modellen dat zijn? die moeten dan toch elders ook te vinden zijn...

[Nevermind, heb al eentje gevonden via kapaza 10 € voor een A5 is goed om uit te proberen )]
              Last edited by Hans Swolfs; 22 december 2008, 14:17.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Die van den Aldi zijn de Volito modellen. Deze werken enkel voor Windows en niet voor Mac.

Comment

Mja ik heb dit ook altijd gewild , leek me vooral handig om bv adobe illustrator of zo te bedienen (tekenen dus) . Maar het is er feitelijk nog nie van gekomen .
                  Maar kan iemand me zeggen wat het exacte verschil tov een muis? Ik kan aardig snel werken met muis etc..en ivm die selectietools in photoshop bv zie ik niet in wa je gaat winnen?! Vooral nu met de nieuwere photoshops waar je alles praktisch vanzelf kan laten gaan en precisie werk aan het programma overlaat en maar heel af en toe even moet bijspringen voor een paar pixeltjes
                  Ik kom nog vd tijd van de oude generatie photoshoppers dusja...toen deed ik ook nog alles pixel per pixel , maar dat is toch niet meer nodig?!
                  En als je ziet wat dpi en al die moderne muizen kunnen halen...evenaart een pad dat?!
                  Ook als ik zie hoe weinig ik die muis nog moet bewegen (paar mm hooguit) om de uitersten te bereiken..lijkt me een achteruitgang als ik ineens de tekening met de hand op 100% moet voortekenen?! of zie ik dat verkeerd?
                  Kan iemand me dan eens zeggen wat ik zou kunnen winnen met dit te gebruiken voor texuring, templates etc te maken alsook complete skins voor games .
                  Voor foto's moet ik het niet hebben..moet toch eerst leren goede foto's trekken

Mvg
                  Last edited by looneycooney; 23 december 2008, 19:22.
                  Canon EOS 450D (15/12/08)
                  Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                  Statief : Velbon Sherpa 450R

Comment

en waarom werkt mijn tablet van Aldi dan wel op mijn Macbook Pro?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                      en waarom werkt mijn tablet van Aldi dan wel op mijn Macbook Pro?
                      Werkt ze dan niet als een gewone muis, en niet in pen-modus? Werkt de drukgevoeligheid?
                      Wacom levert geen support voor de Mac bij deze tablet. Staat ook op hun forum te lezen.
                      Als het werkt zoveel te beter

Comment

Ja, inderdaad als gewone muis, en zonder drukgevoeligheid. Ook is de positie op de tablet niet absoluut, zodat je werkt zoals met een touchpad op een laptop. Het werkt, maar niet echt ideaal
                        Ik dacht dat je bedoelde dat het gewoon helemaal niet werkt op mac

Comment

Working...
                        X