Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom tekentablet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wacom tekentablet

Misschien een domme vraag, maar ik zou graag eens van eigenaars van zo'n tablet horen welke bewerkingen ze er concreet mee uitvoeren; meer bepaald de bewerkingen waarbij een tablet handiger is dan een muis.
    Imho wordt dit dan wel een leerrijk topic.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Wacom tekentablet

Selecteren.
    Maskeren.
    Penseel.

Dat zijn de 3 die het voor mij doen.

Zoveel nauwkeuriger dan een muis bij mij.

Nu gebruik ik in cs alleen maar het tablet eingelijk.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Misschien een domme vraag, maar ik zou graag eens van eigenaars van zo'n tablet horen welke bewerkingen ze er concreet mee uitvoeren; meer bepaald de bewerkingen waarbij een tablet handiger is dan een muis.
      Imho wordt dit dan wel een leerrijk topic.
      simpel, ALLES. Zelfs dit hier....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        simpel, ALLES. Zelfs dit hier....
        Inderdaad. Hier blijft de muis (dat onding) ook aan de kant liggen sinds er een wacom tablet voor de monitor ligt!
        https://waltertalboom.be-
        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Idem, hier een Wacom Intuos3 in gebruik, eenmaal je dat ding gewoon bent, en alles staat ingesteld naar je wensen, gebruik je niets anders meer, instellingen zoals muisversnelling enz zijn in het begin wat wennen, maar na een tijdje kan je het ding nog moeilijk missen.

Zorg wel dat je tablet groot genoeg is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zorg wel dat je tablet groot genoeg is.
            Ik zou zeggen, neem hem niet te groot zodat je je hand niet moet opheffen. Bij mij is het een A6 wide. Geen muisversnelling. Wel absolute aanduiding.

Comment

Ik heb vorig jaar één gekocht van A4 formaat. Heel handig allemaal maar A4 is te groot, je moet heel de tijd met die pen een hele afstand afleggen. Een A6 of 5 zou ik gebruiken maar mijne zit al lang terug in de doos.
              Wat een dag, alles in schoonheid
              Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

als je er 1 gekocht heb doe 1 test!!!
                lasso tool met muis en met tablet, je weet direct hoe laat het is
                nikon stuff

Comment

mocht je willen teste koop dan eerst zo'n bamboo van Wacom zo raak je het gewend, staat het je toch niet aan dan ben je "maar" 80 euro kwijt ipv 200 of meer

J.
                  Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
                    Ik heb vorig jaar één gekocht van A4 formaat. Heel handig allemaal maar A4 is te groot, je moet heel de tijd met die pen een hele afstand afleggen. Een A6 of 5 zou ik gebruiken maar mijne zit al lang terug in de doos.
                    Ik heb eveneens een Wacom Intuos3 A4 gekocht en blijf erbij: DIT MOET JE HEBBEN

Over het formaat kunnen we het oneens zijn.
                    Ik heb een A4 gekocht en vind dit zéér handig werken op een 26" scherm.
                    Moest je er één zoeken als muisvervanger (voor pols problemen ofzo), neem van een A5

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                      Ik heb eveneens een Wacom Intuos3 A4 gekocht en blijf erbij: DIT MOET JE HEBBEN

Over het formaat kunnen we het oneens zijn.
                      Ik heb een A4 gekocht en vind dit zéér handig werken op een 26" scherm.
                      Moest je er één zoeken als muisvervanger (voor pols problemen ofzo), neem van een A5

Sven
                      Hoi, het is inderdaad heel handig en een aanrader. Maar zoals je zegt het formaat speelt een grote rol. Om gewoon op windows te werken is A5 of A6 zeker groot genoeg. Het is wel zo dat hoe groter de tablet, hoe nauwkeuriger je de cursor kan besturen omdat je pen verplaatsing in verhouding veel groter is. Dat is dan wel interessant voor veel commando's in fotobewerking of andere grafische software.
                      Wat een dag, alles in schoonheid
                      Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Ik heb een Intuos3 A5 Wide Special Edition sinds een maand of 2. Ik vind deze super, niet te klein of te groot. Ik gebruik ze voor alles. Mijn muis zit terug in de doos. Bij een Intuos vanaf A5 heb je 8 knoppen die je per applicatie kunt configureren. Handig voor veelgebruikte sneltoetsen! Afhankelijk van je schermformaat kies je voor het gewone formaat of het Wide formaat. Als je een Wide scherm bezit, koop je beter de Wide edities, anders wordt een deel van je tabled niet benut in absolute modus. De pentool in Photoshop of Illustrator is het beste selectiegereedschap en in combinatie met een Wacom tabled is dit een verademing tov van de muis. Ikzelf werk vooral veel met Adobe Illustrator.
                        Last edited by steven007; 12 december 2008, 09:10.

Comment

Ik gebruik een Bamboo. Photoshoppen zonder het Wacom tablet kan ik amper..
                          Maar als ik een aantal uren aant bewerken ben, begint mijn duim serieus pijn te doen.
                          Ik moet eens uitkijken naar een meer ergonomisch pennetje.

Comment

graphire (A5 wide)

zalig ding, Photoshop met muis gaat niet meer! je werkt zoveel nauwkeuriger zeker met de werking van de drukgevoeligheid.
                            De muis gaat soms nog op de tablet voor als ik veel moet scrollen.

Ik gebruik deze trouwens ook voor het tekenen van elektronische printplaten. Werkt ook stukken nauwkeuriger & sneller.

Het is wel allemaal even gewoon worden.

Comment

reageert zo'n tablet enkel met de pen ?
                              als je bv aan het schrijven bent en je drukt met je polsen ofzo op de tablet reageert die hier dan ook op of enkel op de punt van de pen ?
                              Groeten Svenny007
                              Lier (BE)

(Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

Comment

Working...
                              X