Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budgestatief: ja of neen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Budgestatief: ja of neen?

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    [OffTopic]

Ik vraag me nog steeds af tegen wie Mriya het feitelijk heeft
    Ik ken niemand die juppeke heet.
    [OnTopic]
    Iedereen is een juppeke
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

duurkoop op lange termijn , je gaat niet tevreden zijn en dan na een tijd toch een steviger statief willen hebben ...spaar anders iets langer tot je een deftig stevig statief kunt kopen (of kijk hier bij de aanbiedingen af en toe !)

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        [OffTopic]

Ik vraag me nog steeds af tegen wie Mriya het feitelijk heeft
        Ik ken niemand die juppeke heet.
        [OnTopic]

Bij ons zegt men wel eens "hey jup" als men goedendag zegt tegen elkaar

Ik heb het een beetje vervormt tot "hey juppekes"

Ik doe dit al sinds 2005 dus kan ik het nu niet meer weglaten

Ik denk dat er hier zelf beter hey juppekes kennen dan Mriya
        Bootjes

Comment

Zelf gebruik ik een goedkoop statief, omdat de kost van een 'zwaarder' statief niet opweegt tegen de omstandigheden waarbij ik een statief nodig heb.
          Wil je in sterke wind foto's nemen, of op moeilijkere ondergronden, dan zal je misschien eerder naar de duurdere statieven moeten kijken...

groeten

Tim
          http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mottiti Bekijk bericht
            Zelf gebruik ik een goedkoop statief, omdat de kost van een 'zwaarder' statief niet opweegt tegen de omstandigheden waarbij ik een statief nodig heb.
            Wil je in sterke wind foto's nemen, of op moeilijkere ondergronden, dan zal je misschien eerder naar de duurdere statieven moeten kijken...

groeten

Tim
            Welk statief is dat dan, als ik vragen mag?
            "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
            website fotoblog

Comment

Ik weet niet goed welk statief van Hama je juist bedoelt, maar ik heb er zo eentje gehad van Hama van die prijs orde (50 a 75 euro). Compleet waardeloos voor gebruik met een reflex !!! (kon het gewicht niet goed dragen, zakte altijd scheef. En dat was dan nog maar met m'n kitlenzen).

Nu heb ik een eenvoudig manfrotto statief van +/- 220 euro gekocht: stevig als een rots, en niet overdreven duur. Ik gebruik mijn statief ook maar zelden, maar ik wil er wel op kunnen vertrouwen wanneer ik het eens nodig heb !

De Hama heb ik gratis weggegeven aan iemand die er een andere toepassing dan fotografie in zag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bke Bekijk bericht
                De Hama heb ik gratis weggegeven aan iemand die er een andere toepassing dan fotografie in zag

nooit meer doen, kan altijd van pas komen om er een flitser op te gooien (doe ik ook met de mijne)
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Hey juppekes

Bij ons zegt men wel eens "hey jup" als men goedendag zegt tegen elkaar

Ik heb het een beetje vervormt tot "hey juppekes"

Ik doe dit al sinds 2005 dus kan ik het nu niet meer weglaten

Ik denk dat er hier zelf beter hey juppekes kennen dan Mriya
                  Helemaal niks mis mee....

mvg,

Roland

Comment

Vergeet inderdaad het Hama statief (type gamma 72), niks waard (zie mijn post in het topic: statief ). Het is goedkoop en daar bijft het bij, na enkele keren gebruiken vervloek je jezelf dat je het toch gekocht hebt

gr,
                    pdrke
                    Last edited by pdrke; 13 november 2008, 21:10.
                    I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door basti Bekijk bericht
                      Welk statief is dat dan, als ik vragen mag?
                      Het is een bilora. Heb ik ooit gekregen in een fotozaak die ging stoppen na aankoop van een lens.
                      Voor mij is dit meer dan genoeg. Macrofotografie interesseert mij wel, maar dan is deze tripod niet echt handig. Daarvoor is hij te onnauwkeurig in t afstellen. Maar voor de rest is 't prima. Geen moment spijt van En zoals eerder aangehaald: kan altijd gebruikt worden om een flitser op te zetten!

groeten
                      http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        Statief is statief, als het de job maar doet om de camera onbeweeglijk te houden in normale omstandigheden met een normale lens. Van tafelstatief, over kurkstatief, naar gorillapod, allemaal hebben ze hun verdienste. Het moet niet altijd Berlebach of Wimberley zijn. Je kan je cam op een steen plaatsen en een onbewogen 10 sec exposure doen.

Wil je voor enkele euros een statief kopen, ga dan daar de tweedehandsbeurs voor fotografie.
                        Daar koop je iets degelijks voor 10 of 20 euro en heb je nog keuze ook.

Dpaul.
                        Met andere woorden; uw redenering volgende mogen Gitzo en co hun deuren sluiten.
                        Algemener kan je het trouwens niet meer stellen: "normale omstandigheden met een normale lens." Dergelijke omschrijving is nietszeggend.
                        Voor 10 euro tweedehands heb ik nog nooit iets gezien dat zich een degelijk statief mag noemen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb een sherpa 250 een aantal jaren geleden gekocht voor een videocamera...intussen doet hij vooral dienst voor mijn sony A100 in combinatie met een KM 75_300 en dat geeft 0 problemen.
                          Ik ga er natuurlijk niet echt een BIGMA opvijzen, maar indien het toch zou moeten, dan ben ik ervan overtuigd dat het statief op zijn laagste stand nog steeds beter zou zijn dan geen statief en uit de hand trekken...

Comment

overlaatst op een bijeenkomst van BD leden nog eens statieven naast elkaar gezet een combinatie van 150 à 200 euro tegen eentje van rond 550 à 600 euro beide van een goed merk.

Op beide statieven eventjes een Nikon D3 met 28-70 F2.8 lens gezet en dan effe met je vinger tegen drukken (minder kracht dan wanneer je afdrukt).

De combinatie van 200 euro heb ik denk ik al zien passeren in de koopjeshoek, zegt dat genoeg

Bij gelegenheid moet je het zelf maar eens proberen:
                            Trek eens naar buiten in eenopen vlakte en zet je toestel op het statief en zet dan live view een keer op en zoom op 100% dan is de trilling en dempingsfactor van je statief goed zichtbaar.

Een goed statief is even belangrijk als een goede lens.
                            men wil de beste lenzen liefst met VR of IS. Dan zet je je toestel toch ook net op een statief dat staat te beven op zijn benen bij het afdrukken
                            Last edited by zunoel; 14 november 2008, 13:43.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Hier een Carbon Statief,Velbon Sherpa PRO CF640 met QHD 61Q kogelkop, betaalbaar, stevig en licht.

Statief: http://www.kamera-express.nl/index.p...t&product=2204

Kogelkop: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=12114

Comment

Op een goedkoop statief trilt je fototoestel alleen al bij het focussen. Hoe je die afdrukknop dan kunt induwen zonder trillingen is mij altijd een raadsel gebleven. Ik gebruikte dus vroeger met mijn goedkoop statief enkel de 10 sec. selftimer; Als het onderwerp er dan nog stond tenminste. Zelfs nu met een "bom-proof" statief gebruik ik altijd een draadontspanner en NOOIT geen middenkolom (staat er zelfs niet op bij mij)
                                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                                Flickr____No place to be

Comment

Working...
                                X